Dünyanın sonuna doğru hızlıca akıp gittiğimiz şu günlerde gündem, baş döndürmeye devam etmektedir.

Gündeme yetişmek imkânsız hale gelmiştir; daha biriyle zihin ve yürek meşgulken diğerleri üzerimize sökün etmektedir. Lafı fazla uzatmadan kısaca bir göz atarsak:

1-      Adını bile (Reza Zerrab, Rıza Sarrap, Reza Sarraf, Rıza Sarraf) henüz tam telaffuz edemediğimiz bu adam kim? Ne işler çeviriyor? Dost mu düşman mı? ABD’ye neden tatile gidip de orada tutuklanıp sorgulanıyor, sonra serbest bırakılıyor ve tehdit alarak ülkemiz aleyhinde ifadeler veriyor? Kuklaysa kimin kuklası? İpleri İran’ın mı, ABD’nin mi, yoksa Ülkemizin mi elinde? Kimin adına ne diye çalışıyor? Rıza’dan kimler razı?

2-      Güney sınırımızda neler oluyor? ABD müttefikimizse düşmanımız terör örgütlerine ne diye silah ve mühimmat desteğinde bulunuyor? PYD ile PKK’nın aynı yerden beslendiğini bilmeyen yok iken, bunların da en başta Türkiye’ye düşman olduğu bilindiği halde Ortadoğu’da çok önemli bir güç olan ülkemiz niye sürekli terörle mücadele etmek mecburiyetinde bırakılmaktadır dostlarımızca(?) 

3-      Bu ara Rusya ile yakınlaşıyoruz da peki bunlara güvenilir mi?

4-      İran, Arabistan, Irak, Suriye, Mısır ile ilişkilerimizin gidişatı neye alamettir?

5-      Avrupa birliği ne diye hâlâ bizi oyalamaya devam etmektedir. Özellikle Almanya niçin FETÖ kaçaklarına bağrını açarak sahip çıkmakta ve bunları bize iade etmemektedir?

6-      Akaryakıta gelen zamlar ne anlama gelmektedir?

7-      Vergilerin arttırılması neyi ifade etmektedir?

8-      Üniversiteye geçiş ve YÖK’te olup bitenler niye daima kafa karıştırmaktadır?

9-      Eğitim sistemimiz gerçek millilik vasfını kazanıp neden rayına oturmuyor? Anne-babaya ve öğretmenlere hükmeden öğrenci profiline nasıl geldik veya getirildik?

10-  Trafik stresi ve terörüne bir çözüm bulunabilecek mi?

11-  Esnaf neden tedirgin?

12-  Kredi ve faiz çılgınlığına ve bu yüzden hayatı kararanlara bir şey denilmeyecek mi?

13-  Her türlü istihdam sürecindeki adam kayırma, torpil ve rüşvet söylemlerine bir dur denil(mey)ecek mi?

14-  Okul servisleri konusundaki öğrenci ve veli tedirginliği nasıl giderilecektir?

15-  Çözümü çok zor olan(!) otomobillerdeki cam filmi hususundaki belirsizlik ne zaman net olarak bir karara bağlanacaktır? Eşkıyanın dağdan şehirlere inip de resmi kıyafetle dolaşmaya başladığı günümüzde arabaların cam filmleri tamamen çıkartılıp içerisi ayna gibi göründüğünde canlı bomba ve bombalı arabaların önüne geçilebilecek mi?  Cam filmlerinin söküldüğü ve gündemin uzun süre meşgul edildiği süreçte teröristler bu haberleri duymuyorlar da, sadece cam filmi çekilmiş araçlarla mı gelip eylem yapacağı tahmin ediliyor? Bunun için yapılan masrafları kim karşılayacaktır? Sektördeki 20 bin kişi olduğu söylenen elemanların zararını kim tazmin edecektir?

16-  Metal yorgunluğu düşüncesiyle istifa ettirilen belediye başkanları ve yerlerine seçilenlerin ahvali ile vatandaşın meseleye bakışı yeterince hesaplandı mı?

17-  İhalelerdeki vaziyet yeterince şeffaf mı?

18-  Emlak fiyatlarına bir çekidüzen verilmeyecek mi? Eskiden emekli olan bir memur emekli tazminatıyla bir ev satın alabiliyordu. Şimdilerde bu imkânsız hale geldiği gibi ev ve araba sahibi olmak isteyenlerin illa ki kredi ve faize bulaşması mı gerekiyor?

19-  Anne cinayetlerine ne zaman son verilecektir?

20-  Hırsızlık, gasp ve kapkaç olaylarının sonlandırılması için caydırıcı önlemler alınması düşünülmüyor mu?

21-  Devlet, niye hâlâ vatandaşın gurbette öğrenim gören evladının yurt ve kalacağı yer konusunda şu veya bu vakfa, derneğe, sendikaya mahkûm olma problemini ivedilikle çözmüyor? FETÖ olayı yeterince ders çıkarmamız için yeterli olmadı mı?

22-  Otopark konusu hemen her gün birçok kavga ve cinayete neden olmaya devam etmektedir.

23-  Tecavüz ve taciz olayları azalmayıp artıyor.

24-  Gayrimeşru ilişkiler, diziler aracılığıyla topluma empoze edilirken, ‘ne kadar evlilik o kadar boşanma’ meselesinde aileyi kurtarma adına ne gibi önlemler alınmaktadır?

25-  Hakkaniyetten uzak sınav sistemleri ve mülakatların serüveni ne olacaktır?

26-  Hukuk eğer yavaş işleyip adalet tecelli etse bile gecikmesinin izahı var mıdır? Mağduriyetler ne zaman, ne şekilde telafi edilecektir? Milletin hukuka güveni sarsılırsa akıbet ne olur?

27-  Yazılı ve görsel medya üzerindeki asparagas haberler ile bilgi kirliliğine dur denilemiyor mu?

28-  Her türlü akla ziyan dolandırıcılık yapan şebekelerin icabına bakılamıyor mu ki, her gün yeni bir yöntemle bunlar ortaya çıkmaktadır?

29-  Müslümanlar (İlam âlemi) Kudüs meselesinin ciddiyetini ne zaman anlayacaklar acaba?

30-  Fiyat artışları ve enflasyon ne anlama gelmektedir?

Bütün bu saydıklarımız ve sayamadıklarımız toplumda ciddi bir belirsizlik oluşturduğundan dolayı ciddi bir endişeye sebep olmaktadır. Olumsuzlukların millet içerisinde umutsuzluk ve güvensizliğe neden olmaması için tez elden halkımız ve ülkemiz yararına yapılması gerekenlerin yapılması elzemdir.

Büyük ülkelerin problemlerinin de büyük olması olasıdır. Ancak fırsat ve imkânlar çerçevesinde çözüm üretmek toplumsal huzur ve barış için kaçınılmazdır.

Daha güzel günlerde buluşmak temennisiyle…


MFK

( Soğuk Havanın Sıcak Gündem(ler)i başlıklı yazı MFK tarafından 7.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.