Geçenlerde bir televizyon programında;ismi lazım değil, bir antrenör demeç veriyor basın mensuplarına... ''Maç çok güzel gidiyordu, hatta kazanabilirdik de, ama futbolun ilahları, galip gelmemizi istemedi''. Ne kadar ilginç ve bir o kadar da düşündürücü cümleler. Şimdi buradan esinlenerek, başka spor dallarında ki, başka sporcularda şöyle demeçler verseler mesela... ''Ben Ciridi var gücümle yüzyirmi metreye atmak için çok çaba sarf ettim ama gel gör ki ciridin ilahları buna engel oldu''.  ya da bir başkası ''Çinliler ile masa tenisi maçı yapıyorduk, onların ilahları bizim masa tenisi ilahlarından daha kuvvetliydi, bu yüzden yenildik''. Bu örnekleri bütün spor dalları için istediğiniz kadar çoğaltabiliriz.


Ne sporda ne sanatta ne de ticaret hayatında, öyle ilah filan yoktur. Biz inanan insanlar olarak bir tek ilah biliriz O da Rahman ve Rahim olan, her yerde hazır ve de nazır Rabbımız Allah’dır... Göz önünde olan kişilerin konuşurken azami derecede dikkat etmeleri gerekir ağızlarından çıkacak kelimelere...


Allah muhafaza saçma sapan böyle bir cümle kurduğunuz zaman imanınızı bile kaybedebilirsiniz. Oh ne âla, sen takımını iyi çalıştırma, iyi antrenman yaptırma, yenilince de yok efendim futbolun ilahları bizim galip gelmemizi istemedi, diye saçma sapan cümleler kur, işin içinden sıyrılmaya bak. Yok öğle yağma...


Ben işime gereken özeni göstermeyeyim, takip etmeyeyim, sonrada batayım, iflas edeyim, ‘’Ben çok çalışıyordum ama ticaretin ilahları bana, kâr etmeme izin vermedi ben de iflas ettim.’’ Yok ya! Zaten Rabbımız Allah cc.’de ENBİYA SURESİ 22.Ayet de her şeyi gayet net açıklıyor ‘’Gökte ve yerde Allah’dan başka bir mabut daha olsaydı, gök de bozulup mahvolurdu, yer de. Şüphe yok ki arşın Rabbı Allah onların söyledikleri şeylerden, yücedir, münezzehtir.’’ Enbiya/22.


Futbol dünyanın en popüler spor dallarından birisi günümüzde. Ülkemizde ve dünyada bu sporun önde gelen sporcuları emek harcıyorlar, alınteri döküyorlar, seyredenlere de görsel bir ziyafet sunuyorlar. Zannetmiyorum ki çok büyük çoğunluğunun düşüncesinde futbol da ilah ya da ilahların olduğu fikri olsun. Çalışan, emek harcayan, kaytarmayan sporcular bir yerlere geliyorlar. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün de dediği gibi ‘’Sporcuların zeki, çevik ve ahlaklısını sevmek.’’ Lazım. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

( Futbolun İlahları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.