İYİLİK YAP, DENİZE AT…

 

     Eller göğe yükselip yürekten niyaz edince dua bulur. Her bir dua da nisan yağmuru muştusunda çoğalıp ağustos yağmurlarının son türküsünü mırıldar insanlığa. Kalbi kötü insanlar varsa onlara da iyiliği hissettirmeli. En azından iyilik yapıp denize atmalı. Sonsuz derya elbet bilir kıymetini. İyiliğin kıymetini balık bilmezse, yerlerin ve göklerin yaratanı bilir elbet. Işığımızı vermekle, kendi mumumuzu başka muma tutuşturmakla emin olun ki hiçbirimiz ışığımızdan bir şey kaybetmeyiz. Aksine iyilik ışığımız çoğalır ve sevgi alevleriyle evreni aydınlatıp kalplerde taht kurar. Bir denizyıldızı öyküsü takıldı kalemime, hani şu hepimizin bir yerlerde okuduğu yahut duyduğu bir öykücük:

 

 

DENİZYILDIZI

 

     İlhamını okyanustan almak için sabah erken saatlerde deniz kıyısına giden bir yazar, kumsalda dans eder gibi hareketler yapan birini gördü. Biraz yaklaşınca, bir gencin sahile vuran denizyıldızlarını birer birer okyanusa atmakta olduğunu fark etti.

      Gence yaklaştı ve:

     “Neden denizyıldızlarını okyanusa atıyorsun?” diye sordu.

     Genç, “Birazdan güneş yükselip sular çekilecek. Onları suya atmazsam ölecekler.” diye cevapladı.

     Yazar hâlâ anlamamıştı:

 

     “Kilometrelerce sahil, binlerce denizyıldızı var. Ne fark eder ki?”

     Genç adam eğildi, yerden bir denizyıldızı daha aldı ve okyanusa fırlattı. Sonra da dönüp yazara şöyle dedi:

     “O denizyıldızı için fark etti ama!”

 

 

     Ufacık iyilik deyip de geçmemeli, ertelememeli yardım eli bekleyen elleri. Herkes minicik bir iyilik yapsa iyilik kervanlarımız nasıl da çoğalır. Halıda duran dikeni atıverme, yol ortasındaki kocaman bir taşı kaldırma, sadaka kutusuna azıcık madeni para bırakma, annemizin o gün sulamayı unuttuğu çiçeği bugün de bizim sulamamız iyilik yolunda küçük gibi görünen lâkin sağlam dokunuşlardır.

     Küçük bir hareket belki size çok şey ifade etmeyebilir ama siz onu bir de başkalarının gözünden görün. İyilik yap, denize at… Kimseye faydam yok diye düşünme. Yaptığın minik bir iyilik yahut fikir, gün gelir birinin duasında birikir.

( İyilik Yap Denize At... başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 9.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.