Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 12.12.2017
Okunma Sayısı : 1445
Yorum Sayısı : 10
Günün Yazısı

Bu Yazı 13.12.2017 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Aslında  başlıktaki  sorunun  cevabını  hepimiz  gayet  iyi biliyoruz  ama  dilimizin  ucuna kadar  gelen  cümleleri  söylemek  yerine  çok  farklı  cümleler  kuruyoruz.

Öncelikle duam  şudur:  Allah  bu ülkeye  bir  savaş  yaşatmasın.  Eğer  bir  savaşa  girecek  olursak  amiyane  tabirle boku  yeriz.  Gayet  açık,  gayet  net.

Ha  bu  arada  yanlış  anlaşılmasın.  ''Dış  düşmanlarımız  bizim  anamızı  beller.''  Manasında  demiyorum. Daha  dış  düşmanla  en  küçük  bir  sıcak  temas  sağlanmadan  biz    birbirimizi  hallederiz.  Yani  daha  da  açık  anlatmak  gerekirse  eğer  ki  Kudüs sebebiyle  ya  da  bir  başka  sebeple  bir  dış  düşmanla  resmen  harbe  girdiğimiz  takdirde düşmanın  bizi  yok  etmesi  için  tek bir  mermi  bile  kullanmasına  gerek  yoktur. Biz  kendi  kendimizi  hallederiz.

Bu  söylediklerimi  öyle  işkembeden  attığımı  sanmayın.  Yukarıdaki 1.  resim  ve  o  resme  yapılan  yorumlar  her şeyi  açıklıyor  aslında.

Şimdi  o  resmi  ve  yorumlarını  tahlil  edelim:

Resimde  belli  ki  bir  grup  vatandaşımız  (  ki  resme  göre  bunlar  Trabzon  ilimizin    Of  ilçesi  halkından ) Trump'un  Kudüs'ü  İsraili'in  başkenti  ilan  etmesi  üzerine  protesto  gösterileri  yapıyorlar  ve  Cumhurbaşkanımıza  hitaben  ''Başkomutanım  !  Madem  Kafir,  Kudüs'ü  İsrail'e  verdi  Filistin'i  de  82. İl  olarak  ilan  edip Bizleri  Filistin'e  yerleştir ''  Demişler.

Aynı  resimde  gruptan  bir kişinin  elinde  ise  ''  Başkomutanım 15  Milyar Müslümanın  tek umudu 80  Milyon  Türk  askeri  hazır--Of''  Yazan  bir pankart  var.

Her şeyden  önce  belirtmek  gerekir  ki  bu  vatandaşlar  halt  etmişler  ülkenin  tamamının savaşa  hazır  olduğunu  söylemekle. Hele  de  Kudüs  için...

Öte  taraftan  sürüsüne  kurt  yanaştığını  gören  çoban  köpeği ,  çobanın ''Saldır  ''  emrini  beklemez.  O  bakımdan  resimdeki  hazretlerin  başkomutana  (  yani  Cumhurbaşkanına  )  hitaben  yaptıkları  o  çağrı  hava  civa. Ama  yine  de  olaya  bir  devlet düzeni  ve  disiplini  açısından  baktığımızda  evet,  başkomutan  ''  İlk  hedefiniz  Kudüs'tür.  İleri''  Demedikçe  kımıldamak ülke  menfaatlerine  aykırı  bir  davranış  olur. Başkomutanın  emriyle  kımıldamak  ülke  menfaatlerine uygun  olur  mu peki?  O  tamamen  ayrı  bir  tartışma  konusu. Hatta  anayasımıza  göre  Cumhurbaşkanları  aynı  zamanda  başkomutan oldukları  halde  bazı  vatandaşların  ''  Baş  komutan  mı?  o  da  kim?''  Diye  sormaları  bile  ayrı  bir  tartışma  konusu. 

Hele  hele  de ''Filistin'i  82. Vilayet  yap,  bize  ver,  yerleşelim ''  daha  da  salakça bir  söylem. Misak-ı  Millimizin  ayrılmaz  bir  parçası  olan  Musul  ve  Kerkük'ü  bile  1926  dan  bu  yana  kendi  sınırlarımız  içine  alamamışız,  kaldı  ki  Kudüs'ü alacağız.  Pöhhh. 

Yani  protestolarda  dile  getirilen  konu  absürtlükten  öte  bir  mana  taşımıyor  aslında  ama  yine  de  gönül  100  sene  öncesinde bizim  olan  toprakların yine  bizim olmasını  istemez  mi? Bu  vatandaşların  dile  getirdiği  de aslında  böyle  bir  dilek..Hayal  olsa  da. 

Şimdi gelelim bu  Oflu  vatandaşlarımızın  protestoları,  Cumhurbaşkanına  hitaben  yaptıkları  seslenişlerin  nasıl  karşılandığına,  yani  bu  harekete  ne  gibi  tepkiler  verilmiş?

Verilen  tepkilere  baktığımızda    tepki  verenlerin  nazarında  Kudüs'ün  hiç kıymet-i  harbiyesi  yok.  Yani  Türk  vatandaşları  olarak  bazılarımızın  (  Ki  büyük  bölüm  )  ''Kudüs  için  savaşırız''  demesi ile  bizle  hiç  alakası  olmayan  diyelim  ki  ''Yenizelanda'nın  başkenti Wellington'u almak  için  savaşmaya  hazırız''  demesi  arasında  hiç  bir  fark  yok.  O  bakımdan  da  yorumlarında  Kudüs  kelimesi  hiç  geçmiyor  bile.   Kudüs  onlar  için  o  denli  yabancı,  o  denli  uzak,  o  denli  bizle  alakasız  bir  şey...

Peki  Kudüs'ü  söz konusu  etmediklerine  göre  neye  yorum  yapmışlar?

Resimdeki  pankartlardan  birinde  olması  gerektiği  halde  olmayan  bir  virgüle  yorum  yapmışlar.

Evet  evet,  bir  virgüle...

Vatandaş '' 15  Milyar  Müslüman'' yazmış.   1  ve  5  rakamları  arasına  virgül (  ya  da  nokta  )  koymayı  unutup '' 1,5  Milyar Müslüman''  yazacağı  yerde  ''15  Milyar  Müslüman''  yazmış ya  bunlar  da  bu  hatayı  görmüş  ya,  Kudüs  müdüs  tiklerinde  değil  artık.  Saldırılacak  hedef  belirlenmiştir.  O  hedef  de  ne İsrail,  ne  de ABD...O  resimdeki vatandaşlar...Hele  de içlerinde iki  tane sakallı,  sarıklı,  cübbeli  vatandaş  var ya  tamam...  ''Saldır  Co...''

Görüyorsunuz  değil mi?  Düşman  tek kurşun  atmadan  nasıl  zafer  kazanıyor?

Ne  demişler  o  olmayan virgül  yüzünden  peki?

''Kardeş, sizin badelenmekten beyniniz mi zedelendi? Dünyada 7 milyar insan yaşarken, bunlar 15 milyar Müslümanı nerede saymışlar acaba?''

Aslında  kendileri  de  yazdıkları  yorumda  bir  imla hatası  yapmışlar.  Çünkü  '' Badelenmek ''  değil o  dedikleri  şey  ''  Bademlenmek ''  

Neyse...Onların imla  hatalarına  aldırmıyorum.  Yalnız  -en  azından- biri  bile  ''Kudüs'te  yaşayan  Müslümanlar  ABD  ve  İsrail'in  merhametine  terk  edilemez''  Demiyorlar.  Konu  Küdüs filan  değil.  Kim  takar  Kudüs'ü,  hazır  saldıracak asıl  düşmanı (!)  bulmuşken...  Oysa  o  düşmana  saldıracaklarına,  enerjilerini  İsrail  ve  ABD  için harcasalar belki  bir  ihtimal  Kudüs'te  bir  tek çocuğun  bile  olsa  ölümüne  mani  olacaklar  ama  o  da  umurlarında  değil.  Rachel  Corrie olmanın  ne  alemi  var  değil  mi?  

Bildiğim  halde  kasıtlı olarak  soruyorum:  ''Bademlenmek  nedir?''

Cevap  yine  ''Badelenmek''  olarak  gelse  de   beklediğim  cevaba  çok  mu çok  yakın.  Aynen  şöyle:

''yel estikçe şıh patlaması yaşanan canım ülkemde kendi cinsel isteklerini de kandırdığı insanlar üstünde gideren bir şarlatan lafıydı bu. O gün öğrendik şeyhe kayıtsız şartsız itaatin şart olduğu. Allah'tan önce şığ.Badelenmek de o şığın müridleriyle (kadın erkek) cinsel münasebetinin adıydı. İyi malzeme... Asır geçse ben bile laf sokmak için kullanırım. Topu sapık, hepsi sapık sapkın,  şirkle burun buruna...''

Bademlenmek tam  olarak  bu  değil  ama  bu  iğrenç  iftiranın  ne  olduğunu  anlatıp  daha  fazla  midelerinizin  bulanmasına  sebep  olmayacağım. Yalnız  hemen  şunu  söyleyeyim.  Eğer  ne  olduğunu  araştırır  da  bulursanız  bilin  ki  bu  iftira  aslında  en  başta  Peygamberimize  atılmış  bir  iftiradır.

Peygamberimize  ''  Bademlenmek ''  İftirasını  atan  sapık  müfterilerin  lafını  alacaksın,  Pkk  severlerin sayfalarından  aldığın  resmi  paylaşacaksın  sonra  da  hiç bir  sosyolojik  araştırma  yapmadan,  elinde  hiç  bir  veri  olmadan  resimdeki  insanlara -içlerinde  sadece  iki  tanesi sakallı,  sarıklı,  cübbeli  olduğu  için  yani  bir  ihtimal  bir  şeyhin  müridi  olduklarından ''  Topu  sapık,  hepsi  sapık''  Diyecek  ve  Peygamberimize  iftira  atan  bu  hainlerle aynı  dili  kullandığın  halde  bir  de    şirkten  bahsedeceksin.  Kaldı  ki  eğer  resim  üzerinden  konuşuyorsak  o  insanların  şirk  içinde  olduğunu  gösteren  hiç  bir  ifade  yok  taşıdıkları  pankartlarda. 

Neden  ''Dış  düşmana  ihtiyacımız  yok ''  dediğimi  anlıyorsunuz  mutlaka.

Yarın  bir  savaş  olsa  bu  ülkede  bazı  vatandaşlar  ellerine  verilecek  olan  silahı  ABD  ya  da  İsrail'e  değil,  1  ve  5  Rakamları  arasına  bir  virgül  koymayı unutan bu  ülkenin  insanına  doğrultacaklardır. 

En  azından  '' Kudüs  her  din  için  önemlidir.  Eski  statüsü  korunmalıdır ''  Diyecekleri  yerde  '' Laf  sokmak  için  bir  fırsat  buldum.  Sokayım  lafımı ''  Diyeceklerdir.

Kudüs  için  bir  şeyler  yapmak,  savaşmak  istemiyorsa  bile  iyi  bir  fikir  üretmek  yerine  kendi  ülkesinin  vatandaşına  saldıracaktır  sırf  ya  içlerinde  iki  sakallı,  sarıklı,  cübbeli  gördüğü  için  ya  da  ülkenin  cumhurbaşkanına  ''  Başkomutanım''  dedikleri  için.  

Kendi  karakterini ''  Özgürlük  ve  bağımsızlık  benim  karakterimdir  ''  Diye ifade  eden  Mustafa  Kemal  Atatürk'ün  izinde   olduklarını  sık  sık  dile  getirmek ama  ülkemizin  Cumhurbaşkanının ''  İsrail  bir  terör  devletidir  ''  Sözünden  bile  rahatsız  olup onun  bu  sözlerine  karşılık  olarak  Netenyahu'nun  ''  Kürt  köylerini  bombalayan  bir  liderden ahlak  dersleri  alacak  değilim''  sözlerini  ''Netanyahu, bunu neden dedin yahu? Sesi kesiliverecek şimdi..''  yorumuyla ve  büyük  bir  zevkle  sunan  alçakların  kuyruğuna  takılıp bilerek  ya  da  bilmeyerek İsrail  borazanlığı yapmak  Atatürk  ilke  ve  idealleriyle  ne  derece bağdaşır  onu  da  ayrıca  sormak  lazım. 

Ha  bu  arada...

Yazımda,  yukarıdaki  resimle  ilgili  olarak ''  İçinde  Kudüs kelimesi  geçen  tek  yorum  yok''  Demiştim  ya,  bir  tane  var.  Aynen  şöyle:

''ULAN GAVATLAR HAYATLARI BOYUNCA TÜRK MİLLETİNİ SIRTINDAN VURANLAR İÇİN Mİ EVLATLARIMIZI KURBAN VERECEĞİZ.SİZ KİMSİNİZ Kİ 80 MİLYONUN ADINA KONUŞUYORSUNUZ.ÇOK MERAKLIYSANIZ KİM TUTUYOR SİZİ SÖYLEYİN SİZİ DE MAVİ MARMARA İLE ATIVERSİNLER KUDÜSE''

Evet...Allah bu  millete  bir  savaş  yaşatmasın.  Düşmandan  önce  birbirimizi  boğazlarız  Allah  muhafaza.  O  yüzden  ben    dindar vatandaşlarımıza  da  derim  ki  el  açıp  da  ''  Bir  savaş  olursa  bize  feth-i  mübini  ihsan et  Ya  Rab !''  diye  dua  edeceğinize ''Ey  Allahım !  Bu  ülkeye  bir  savaş  yaşatma.  Yoksa  düşmanı  bırakıp birbirimizi  yiyeceğiz ''  Diye  dua  edin.

Son  bir mesajla  noktalayayım.

''Kudüs  yüzünden  savaş  olacak.  Eyvah  eyvah  rahatımız  kaçacak '' diye   uykuları  haram  olanlar ! 

Korkmayın !  Rahat  olun !

28  Mart  1949 da  Milli  şefimiz  döneminde  İsrail  Devletini   tanıyan  ilk  Müslüman  devletin  Türkiye  olması   ve  o gün  bu  gündür  Filistin  topraklarında  bir  İsrail  Devletine  başta  Türkiye  olmak  üzere tüm  Müslüman  devletlerin  alıştığı  gibi  Kudüs'ün,  İsrail'in  başkenti  olmasına  da  zamanla  alışırız.  Hiç  kimse  savaş  mavaş  yapmaz  Kudüs  yüzünden. Rahat  rahat  uyuyabilirsiniz. 

Ama  şuna  özellikle  dikkat  edin  hele  de  kendinize  Atatürkçü  diyorsanız: 1.  Resmi  alıp  paylaştığınız  kişi  yani  Arman  Salepçi  denen  ve  profil  resmi  olarak  hâla ''Gezi ''  yazısını  kullananan Gezi  zekalı  kendi  sayfasında  başka  neler  paylaşıyor?  

O  zaman  belki  göreceksiniz  bu  hainlerin  özel  harekatçılarımıza  ''  Oğlan  ''  diye  hakeret  ettiklerini  ve  '' Hemen  ölüyorlar ''  Diye  dalga  geçtiklerini...

O  zaman  belki  göreceksiniz  bir  resmini  paylaştığınız  bu  hainin  ve bunun  gibilerin  İsrail'e  ''Terörist  devlet ''  Denilmesine  nasıl  tahammül  edemediklerini...

( Kudüs Yüzünden Bir Savaşa Girersek Sonuç Ne Olur? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 12.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.