Bu  bölümde  aslında  bir  Ayla'nın  hikayesini  anlatmayacağım  sizlere.  Ancak  onun hikayesi  de  ''Ayla''  Filmindeki  Ayla'dan  pek  de  farklı  olmadığından asıl  adı  Ço  Min  Ja  olan kadının  ve onun  manevi  babası  Süleyman  Pulat'ın  hikayesini  de  bir  ''Ayla''  Hikayesi  olarak  anlatacağım. 

Kore  Savaşı  sırasında yüzbaşı  olarak  görev  yapan  Süleyman  Pulat, Çinli  askerler  tarafından  işgal  edildikten  sonra  terk  edilen  bir  köyde  donmak  üzere  olan  sekiz  yaşında  bir  kız  çocuğu  gördü.  Kızı  hemen  yanına  alıp  birliğine  getirdi  ve  ilk  iş  olarak  karnını  doyurdu.  Daha  sonra  kıza  battaniyeden  elbise  yaptırdı.  Saçlarını  erkek  çocuklar  gibi  kestirip  kafasındaki  bitleri  temizledi.  Birliğin  hastanesinde  (  Ya da  revir  diyelim )  tedavisini  yaptırdı.  Kısacası  Kore'li  bir  kız  çocuğunu  tekrar  hayata döndürdü.

Küçük  kızın  adını biliyor  olsa  gerek  ki  ona  asıl  adına  yakın  bir  isimle  sesleniyordu:  Müço.  Fakat  daha sonra bulundukları  ülkenin başkentinin  adını  verdi :Seul.

Seul  sekiz  ay  Süleyman  Pulat'ın  himayesinde  yaşadı.  Bu  arada  Türkçe  öğrendi.  Birliğin  neşesi  olmuştu.  Süleyman  Pulat'ın  hatıralarında  belirttiği  gibi  birlikteki  askerlerden  evli  ve  çocuk  sahibi  olanlar  kendi  çocukları  yerine  koymuşlardı. Bekarlar  ise  kızkardeşleri yerine...

Ancak  Yüzbaşı  Süleyman  Pulat  ile  Seul'ün  hikayesi  sadece o  birlikle sınırlı  kalmadı.  Amerikalılar  da  öğrenmişlerdi  durumu  ve  Seul  ile  Süleyman  Pulat'ın  birlikte  çektirdikleri  bir  resim  1952  yılında  ABD de Henry  Dergisinde  ''  Koreli  çocuk  ile  Türk  askerin  merhameti''  Başlığı  ile  yayınlandı.  

Aynı  resim,  Türkiyede  bastırılan  30  kuruşluk  hatıra  pullarında  da  yer  aldı.  Seul  ve  Süleyman  Pulat  artık  beynelmilel  olmuştu.  Onları  tanımayan  yok  gibiydi.

Süleyman  Pulat'ın  Kore'deki  görevi  1953  yılında  sona  erdi. Artık  geri  dönmesi  gerekiyordu  ama  Seul  ne olacaktı?

Seul'ü  de  birlikte  götürmek  için  çok  uğraştı  ama  bürokratik  engelleri aşması  mümkün  olmadı.

Bundan  sonrası -  eğer  ''Ayla''  filmini  izlediyseniz  aynı  onun  gibi...

Süleyman  Pulat  çaresiz  Seul'ü,  Türkler  tarafından  yetim  ve kimsesiz  çocuklar  için  Kore'de  açtıkları   yatılı  bir  okul  olan  ''Ankara  Mektebi'' ne  bıraktı  ve   Türkiye'ye  geri  döndü.

Türkiye'de   bir  müddet   bir  taraftan  Seul'ü  yanına  almak  için  uğraşırken  diğer  taraftan  elini  hiç  Seul'ün  üzerinden  çekmedi.  Ona Kore'de  kalan  arkadaşları  aracılığıyla  eşyalar  ve hediyeler gönderdi.  Fakat  daha  sonra  irtibat  kesildi.  Çünkü  Seul'ün  okuduğu  okul  yanmış,  yangında  tüm  kayıtlar  yok  olmuştu.  Seul'ün  yani asıl  adı  Ço  Min  Ja  olan  kızın  nerede  olduğunu  bilen  yoktu.  Ancak    Seul,  kendi  öz  annesinin  yanındaydı.  Evet  evet,  kendi  annesi  onu  bulmuştu.  Nasıl  mı?  

Süleyman  Pulat, Seul'ü  bulduğu  yere  bir  not  bırakmıştı  ''  Anne,  beni  merak  etme.  Ben  Türk  Birliğindeyim''

Kadıncağız  kim  bilir  evine  tekrar  ne  zaman  döndü.  Çünkü  kocası  bu  savaşta  öldürülmüştü.  Kendisi  nerelere  götürüldü,  başına  neler  geldi bilmiyoruz  ama  notu  gördüğünde  kızını  aramaya  başlamış  ve  sonunda  onu  bulmuştu.  Süleyman  Pulat'ın  Seul'e  ulaşamamasının  bir  sebebi  de  herhalde  buydu.

Aradan  çok  uzun  yıllar  geçti. Süleyman  Pulat  kansere  yakalandı  ve  manevi  kızı  Seul'ü  göremeden  hayata  veda  etti.  

Seul,  dört  yıl  önce  Süleyman  Pulat'ı  bulmak  için  Güney  Kore'deki  Türk  elçiliğine  müracaat  etti  ama bir  süre  sonra aldığı  cevap  babasının  öldüğü  idi.  Bu  habere  oldukça  üzülse  de  yapabileceği  tek  bir  şey  vardı.  Manevi  babasına  sarılamasa  da  onun  eşine,  yani  manevi  annesine  ve  kardeşlerine  sarılabilirdi.  O  da  öyle  yaptı.  Türkiyeye  gelip  Süleyman  Pulat'ın  kabrini  ziyaret  etti.  Manevi  annesi  Emsal  Pulat'a  sarıldı.  

Evet.  Onun  öyküsü  maalesef  ''Ayla''  Filmine  konu  olan  Kim  Eunja( Ayla )  gibi  mutlu  sona  ulaşamadı.  


( Üç Kore Savaşı Gazisi Ve Üç Ayrı Ayla Olayı---2. Bölüm --- başlıklı yazı Sami Biber tarafından 13.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.