SIRADAN BİR GÜN

 

     Çok bilinen bir öyküye yer vererek giriş yapmak istiyorum. Hatta bir üniversite hocası yaşanan bu tarz olayı Türkiye’de bir seminerde paylaşmıştı. Benzer olay üniversite hademesi ve gençler arasında yaşanmış. Şöyle:

 

 

HADEME

 

     “Ülkenin en iyi işletme fakültelerinden birinde okuyordu. Okulda ikinci senesiydi ve okulun en başarılı öğrencilerinden biriydi. Sene sonu sınavlarından birine daha girmişti. Soru kâğıdını alıp soruları hızlıca incelediğinde, onuncu soru karşısında şaşırıp kaldı. Bu bir şaka mıydı yoksa soru kâğıdını basan görevlinin işgüzarlığı mı? Veyahut bir dalgınlık eseri mi sorular listesine girmişti?

     Aynı şaşkınlığı diğer öğrenciler de yaşıyorlardı. İçlerinden biri, cesaretini toplayıp:

     “Hocam,” diye seslendi, “Onuncu soruyu soracaktım.”

     “Evet arkadaşlar,” dedi profesör. “O soruyu oraya ben koydum. Bu sorudan da puan alacaksınız.”

 

     Soru şöyleydi:

 

     “Her gün okulu temizleyen hademe kadının adı nedir?”

 

     Bütün öğrenciler bu kadını her gün, özellikle de sabah ve akşam saatleri koridoru temizlerken görürlerdi. Elli yaşlarında, uzun boylu, siyah saçlı bir kadındı. Ama öğrencilerin onunla ne işi olabilirdi ki? Dolayısıyla adını nereden bileceklerdi? Ne o cevap verebildi onuncu soruya ne de diğer öğrenciler.

     Sonuçta, o sene o dersten tam not alan olmadı. Ama kâğıtları verip sınavdan çıkarken profesörün söylediği sözü hiçbiri hayatlarının sonuna kadar unutamayacaktı:

     “Hayatınız boyunca insanlarla karşılaşacaksınız. Hepsi birbirinden farklı insanlar… Ama sizin ilgi ve dikkatinizi hak eden insanlar bunlar. Onları göz ardı etmeden yaşamayı öğrenmeniz gerek.”

 

     Delikanlı bu dersi hayatı boyunca unutmadı. Hademenin adını da…   Adı Dorothy idi.”

 

 

       Çıkar ilişkilerimiz yüzünden sadece işimize yarayan bilgiyi öğreniyoruz. En iyi film oyuncusu, maç sahnesi, dantel modelleri, gündemdeki popüler şarkı, sınav sorularının çıkacağı ders notları ve kırtasiyenin ismi, at yarışlarında kim daha iyi diye sorulsa anında biliriz. Muhakkak faydalı ya da faydasız alanı kapsayan, her dalda az çok da olsa halkın ilgilendiği konular listesi vardır. Aslında faydalı ilim öğrenirken çıkar ilişkisi gözetmeden ve Allah rızası için öğrenip öğretmek erdemli sonuçlar yaratır.

     Bir insanın sözünü kesmeden dinlemek, karşımızdaki insanın gözünün içine bakarak pürdikkat dinlemek, sıradan birine içten bir selâm vermek, bize iyilik yapanları görmezden gelmeyip önemsemek saygıyı çoğaltır. Sıradan bir gün için de; biz istersek sıradanlıktan çıkar, özel güne dönüşür. Özel, güzel ve anlamlı gün doğar ve sıradan bir günü altın değerinde yüceltir. Yaşadığınız hiçbir gün sıradan olmasın ve altın değerinde var olsun. Sıradanlıktan kurtulup her daim hasretle aranıp sorulan bir birey olabilmeniz temennisiyle…

 

( Sıradan Bir Gün başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 13.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.