HAYATIN PIRILTILARI

 

     ‘Nar Tadında Bereket Öyküleri ( Timaş Yayınları)’ adlı nar kokulu kitaptan beğenip aldığım bir yazı (sayfa 279-280-281) kalemime takıldı. Öğüt verir gibi olmasın ama her birimizin ilgisini çekebilecek olan, yaşama dair ipuçlarını aktarmak istedim:

 

 

 

- BİR HAYATIN ÖZETİ –

 

  • Gürültü ve patırtının ortasında sükûnetle dolaş, sessizliğin içinde huzur bulduğunu unutma.
  • Başka türlü davranmak gerekmedikçe herkesle dost olmaya çalış. Sana bir kötülük yapıldığında verebileceğin en iyi karşılık unutmak olsun. Bağışla ve unut! Ama kimseye teslim olma.
  • İçten ol. Telâşsız, kısa ve açık seçik konuş. Başkalarına da kulak ver; aptal ve cahil oldukları zaman bile dinle onları, çünkü dünyada herkesin bir öyküsü vardır.
  • Yalnız planların değil, başarılarının da tadını çıkarmaya çalış. İşinle ne kadar küçük olursa olsun ilgilen, hayattaki dayanağın odur. Seveceğin bir iş seçersen, yaşamında bir an bile çalışmış ve yorulmuş olmazsın. İşini öyle sev ki başarıların bedenini ve yüreğini güçlendirirken, verdiklerinle de yepyeni hayatlar başlatasın.
  • Olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol. Sevmediğin zaman sever gibi yapma.
  • Çevrene önerilerde bulun ama hükmetme. İnsanları yargılarsan onları sevmeye zamanın kalmaz ve unutma ki insanlığın yüzyıllardır öğrendikleri sonsuz uzunlukta bir kumsaldaki tek bir kum taneciğinden fazla değildir.
  • Aşka burun kıvırma sakın; o çöl ortasında yemyeşil bahçedir. O bahçeye layık bir bahçıvan olmak için her bitkinin sürekli bakıma ihtiyacı olduğunu unutma.
  • Kaybetmeyi ahlâksız bir kazanca tercih et. İlkinin acısı bir an, ötekinin acısı ömür boyu sürer. Bazı idealler o kadar değerlidir ki o yolda mağlup olman bile zafer sayılır. Bu dünyada bırakacağın en büyük miras dürüstlüktür.
  • Yılların geçmesine öfkelenme, gençliğine yakışan şeyleri gülümseyerek teslim et geçmişe.
  • Yapamayacağın şeylerin yapabileceklerini engellemesine izin verme.
  • Rüzgârın yönünü değiştiremediğin zaman yelkenlerini rüzgâra göre ayarla. Çünkü dünya karşılaştığın fırtınalarla değil, gemiyi limana getirip getirmediğinle ilgilenir. Ara sıra isyana yönelsen de unutma ki evrendeki düzeni yargılamak imkânsızdır. Onun için kavgalarını sürdürürken bile kendinle barış içinde ol.
  • Doğduğun gün; sen ağlarken herkes sevinçle gülümsüyordu. Öyle bir ömür geçir ki öldüğün gün herkes ağlasın, sen sevinçle gülümsüyor ol.

 

 

 

     Hayat pırıltılarla doludur, nar taneleri gibi bereketlenir durur. Yere düşen her bir kar tanesi bile ruhumuza huzur sunar. Bakmakla görmek arasında yer değiştirir dünya. Gençliğimizi dolu dolu, çalışkan ve üreten ellerle uğurlamak tebessüm yayar yüzümüze.

     Sevdiğiniz iş, değer verdiğiniz insanlar, gönül vererek evlendiğiniz eş ile nasıl da pırıldar yaşamınız. Gülen yüzde ballanır ve bereket bulur mutluluk. Hayatın pırıltıları her daim sizi bulsun, içinizdeki parlayan yıldız hiç sönmesin.

( Hayatın Pırıltıları başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 13.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.