KAPADOKYADAN  İZLER

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Günneş Gazetesi  15 Aralık 2017

…………………………………………………….

 

       Ülkemizde medeniyetler merkezlerinden birisi olan Nevşehirde  idik. Bu şölende Mümün UlucAsuman Soydan Atasayar, Recep KocaTepe, Zübeyde GökbulutKönül Ordubadi - YazarYıldız ToksözSafiye SamyeliDeniz Garipcanİnayet MillidereMehmet NacarNuriz GokmenogluAhmet Ayazİbrahim ŞaşmaMustafa SadeCelalettin KurtSüleyman KoralYavuz NufelYaşar TaşkesenBünyamin GöksuFikret Akın, gibi isimler vardı.

         Benim 3. Katılışımdı. Sayın Mümin ULUC Bey Nevşehirde 3 etkinliği yaptı, kendisine teşekkür ediyorum, beni yine unutmamış. 08 Aralık 2017 Cuma günü sabahın erken saatlerinde 12.Uluslararası Kapadokya Şiir ve Kültür Şölenini, gerçekleştirdik. 08.09.10.11. Aralık 2017 günleri Mümin ULAC Beyin beş yıldızlı otellerde misafiri olduk. Yurt içindeki, ve yurt dışındaki sanat adamları  ve şairlerden 30 kişi çağırmıştı. 4 gün boyunca bu 30 kişinin bütün masrafları merkezi Almanyada olan, Kapadokya Kültür Derneği Başkanı Mümin Uluc Beye aitti. Bizi 08 Aralık günü Nevşehirde Turizm Uygulama Hotel de topladı. Üçhisar Kalesi, Göreme Açık Hava Müzesi, Ağalar Konağı, Kırşehir Mutfağında Yemek yedik.  Daha sonra Ortahisar Kalesi, Ürgüpte  Kemerhan Hotel,  Ürgüpte Büyük Sinosos Konağı, Kızılırmak üzerinde Tahta Köprü, Avanos  ve Avanosa bağlı Sarılar Köyünde Mümin  Uluc Beyin 3  katlı evlerini gördük. Saz  ve ses  sanatçısı Hasan Gülün  evinde kuru  fasulye yemeği yedik. Başka yemeklerde vardı. Ama ben kuru fasulye dedimse, bağışlayın. Çünkü başka yemeklerde, tatlılarda vardı. İnanın iltifat değil söyleyeceklerim. Oradaki hanım kardeşlerimizin bizleri evin bahçesindeki karşılamalarına, evin içindeki davranışlarına baktığımda, kendimi, evimde, anamın, kız kardeşimin yanında, daha doğrusu ailemin içinde sanıyordum. Ben  burada Hasan Gül ve Mümin  Uluc Beye bir defa daha teşekkür ediyorum.

       Kırşehirde 85 Yaşında İbrahim Özdemir için bir etkinlik yapıldı. İbrahim  Özdemir, bir kültür adamı. Üç katlı  evini,  müze kütüphane yapmış, yazılı eserler yayımlamış. Gaziantepte  arayıp da bulamadığım sözlükleri ben İbrahim Özdemirin   kütüphanesinde gördüm.  Kendisini kutluyorum, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

       Dahası, Kozaklıda bir kaza  sonucunda, 25 yıldır evinde yatalak yaşayan Sayın Ferudun Türkmen için yine 5 yıldızlı bir otelin, çok görkemli salonunda bir etkinlik ve sazlı, sözlü bir şiir dinletisini gerçekleştirdik ama, gerçekten görmeyi,  dinlemeyi değerdi. Ertesi gün Kozaklının çok değerli Belediye Başkanı Celalettin Güven Beyi ziyaret ettik. Kısa da olsa kendisi ile sohbet etme şansımız oldu. Kendisine kitap imzaladım. Ayrıca  kendisi ile geçmişten ortak yönümüz bulundu.

       Sevgili okurlarım, Avanosdaki peri bacalarını görmediniz ise, bir gün yolunuz düşerse görün. Peri bacaları  da neymiş demeyin lütfen. Göremedeki çanak ve  çömlek sanatını  tarif etmek mümkün değil. Ancak  görmek gerekir. Kozaklıda 8 katlı 12 katlı binalar  termal suyu ile ısınıyor. Ne kömür kokusu var, nede toz duman. Dışarıda buz ve karlar varken, içeride sıcaktan terliyorsunuz. Örnek verecek olursak, yukarıda sözünü ettiğim, yatalak  kardeşimiz  Ferudun Türkmen Beyin evi 8 kattadır. Sıcaktan duramıyorduk. Az kalsın unutuyordum. Ferudun Beyin oğlu İbrahim Türkmen Beye ve annesine duyarlı davranışlarından dolayı teşekkür etmeyi. Ferudun Beyin 400 sayfalık kitabını ücretsiz olarak Mümin Uluc Bey yayımlamış. 

( Kapadokyadan İzler başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 15.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.