Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 16.12.2017
Okunma Sayısı : 1403
Yorum Sayısı : 1
TRUMP ''  BATI  KUDÜS  İSRAİL'İN  BAŞKENTİDİR''  DESEYDİ  HİÇ  BİR  SORUN  OLMAYACAK  MIYDI?  --1. BÖLÜM--

6  Aralık  2017  de  ABD    Başkanı  Trump  ''  Kudüs,  İsrail'in  başkentidir ''  dedi. Demekle  de  kalmadı   attığı  imzasıyla  bunu  tüm  dünyaya  ilan  etti.

Buna  mukabil  bizler  de  ''Dur  bakalım  ne  olacak ''  derken  Türkiye'nin  öncülüğünde  toplanan  İslam  İşbirliği  Teşkilatı  13  Aralık  2017  de  ''  Doğu  Kudüs  Filistin'in  başkentidir ''  dedi. 

Kafalarımız  karıştı  tabii  ki. Öyle  ya  Trump,  doğu-  batı ayırdetmeden  ''Kudüs ''  demişken  başta  Türkiye  olmak  üzere  kırk  dokuz    Müslüman  ülke  neden  ''  Doğu  Kudüs ''  Demişti? 

İşte  o  zaman  pek  çoğumuz  pek  de  bilmediğimiz  bir  şeyi  daha  öğrendik:  Meğer  Kudüs  1980  yılından  beri  doğu  ve  batı  Kudüs  diye  ikiye  ayrılıyormuş  ve  Doğu  Kudüs  BM  kararları  gereğince  dokunulamaz  bir  yermiş.  Yani  ne  İsrail'in,  ne  Filistin'in,  ne  Müslümanın,  ne  Hrıstiyanın  ne  de  Yahudinin...Hepsinin  ama  hiç  birinin  değil.  Fakat  orada  yaşayanların  %64 ü  Yahudiİsrailli,  geri  kalan  %36  ise  Müslüman  ve  Hrıstiyan  Filistinliler... 

Ancak  bu  dokunulamaz (!)  bölge  artık  ne  kadar  dokunulamazsa  İsrail  askerinin  izni  olmadan  mesela  Mescid-i  Aksa'ya  giremiyorsun.  Hatta  Mescid-i  Aksa'yı  İsrail  asker  ve  polisi  - istedikleri  takdirde - ibadete  kapatabiliyor.

Neyse.  Asıl  söylemek  istediklerim  bunlar  değil. 

İsrail'in  tüm  resmi  kuruluşları  Kudüs'te.  Parlamentosu  orada,  İsrail  Üniversitesi  orada,  İsrail  Müzesi  orada. 

Hangi  Kudüste  peki?  Batı  Kudüste...

Yukarıdaki  1.  Resimde  Doğu  ve  Batı  Kudüs ile  Filistin  neresi  görmektesiniz.  

Bu  duruma  bugüne  kadar  Türkiye  de  dahil  hiç  bir  Müslüman  ülke  itiraz  etmemiş.  Hatta  Türkiye  ile  İsrail  Arasında  ''Tazminata İlişkin  Usul  Anlaşmasını''  (  Yani  Mavi  Marmara  Anlaşması )  Türkiye  Ankara'da,  İsrail  Kudüs'te  28  Haziran  2016  da  imzalamışlar ( 2.  Resim )  ve  Türkiye  '' Kudüs  İsrail'in  Başkenti  değildir.  Ben  Kudüs'te  imzalanmış  bir  anlaşmayı  kabul  etmem''  Dememişti. Ancak,  Trump  ''  Kudüs  İsrail'in  Başkentidir ''  Deyince  Yumruk  masaya  vuruldu  ''  Hayır  kabul  etmiyoruz''  Diye. 

İşte  o  bakımdan  soruyorum:  Eğer  Trump ''Kudüs''  değil  de ''  Batı  Kudüs  İsrail'in  Başkentidir  ''Deseydi  herhangi  bir  sorun  yaşanmayacak  mıydı?  

Herhalde  yaşanmayacaktı.  Öyle  görülüyor.

II.  Abdülhamit'in  ''  Ben  Filistin'den  bir  karış  toprak  bile  vermem ''  Hassasiyeti  nerede  peki? 

Türkiye  olsun  diğer  Müslüman  ülkeler  olsun  İİT  Bildirgesinin  bir  gereği  olarak  Doğu  Kudüs'te  Büyükelçilik  ya  da  elçilik  kurabilecekler  mi?  Diğer  Müslüman  ülkeler  bu  güne  kadar  tanımadıkları  Filistin  Devletini  resmen  tanıyacaklar  mı?  Hiç  sanmıyorum  ama  yine  de  bekleyip  göreceğiz.

Bu, Kudüs meselesinin  bir  boyutu.

Bir  başka  boyutuna  bakalım.

Ülkemizde  Trump'un  bu  tavrına  karşı  tepki  gösterileri  yapılıyor.  Güzel  hoş  da  ''  Mescid-i  Aksa'da  ezanlar  susarsa  yeryüzündeki  tüm  mabetler Mescid-i  Aksa  olur ''  Diyen  bazı  vatandaşlar  bunu  niçin  Ürdün  Bayrağı  altında  söylerler?  (  Resim  3 )  [ 3  No  lu  resim  aslında Trump'un  açıklamasından  önceki  bir  döneme  ait. Ama  konu  yine  Mescid-i  Aksa'da  ezanların  susması  konusu  olduğu  için  pek  farketmiyor.]

Niçin    Ürdün  Bayrağı?  Çünkü  Ürdün  Bayrağı  ile  Filistin  bayrağı  arasındaki farkı  bilmiyorlar  ve bir  yandan Kudüs  hassasiyetini dile  getirirken  öte yandan  bayrağını  bile  tanımadıkları  bir  ulusun  haklarının  müdafaasına  soyunurlar(!) ( Filistin  Bayrağı 4. Resimdir.  Arada  ufak  da  olsa  bir  fark  var  değil mi? ) 

Ama  işin  daha  da  acı  tarafı  var:  Arap  ülkelerinin  (  Suudi  Arabistan  hariç  )  yaklaşık  olarak  hepsinin  bayrağının  İngiliz  asilzadesi  Sir  Mark  Sykes'ın  eseri  olduğunu  kaç  kişi  bilir?

Evet  evet..1916  tarihli  Sykes-  Picot  Antlaşmasının  mimarlarından  olan  İngiliz  Asker  ve  diplomat,  aynı  zamanda  ressam  olan  Mark  Sykes  tarafından  çizilmiştir  şu  anda  Arap  ülkelerinin  kullandıkları  Kırmızı,  Yeşil,  Siyah  ve  Beyaz  renkli  bayrak.  Yani  Filistin  Bayrağı  da  olsa  ürdün  Bayrağı  da  olsa  faketmeyecek.  Daha  önce  bir  bayrakları  olmayan Arap  Ülkelerinin  yaklaşık  hepsinin  bayrağı  İngiliz  asilzadesi Sir Mark Sykes tarafınan  dizayn  edilmiştir.

Bu  arada  Sykes-  Picot  Antlaşmasının  Osmanlı  Devletini  bölüştürmek  amacıyla  İngiltere,  Fransa, Rusya  arasında  yapılmış  bir  antlaşma  olduğunu  da  ilave  edelim. 

Bir  ilave  daha  yapalım: 

Ürdün, bugün bayrağın ilk hâlini, yani Mark Sykes’ın çizdiği şekli kullanıyor. Ayrıca kral, Amman’da her sene Haziran ayının başında yapılan Arap İsyanı’nının yıldönümü törenlerinde bayrağı büyük dedesi Şerif Hüseyin’in başkaldırısının hatırasına binlerce askerin bulunduğu meydana bizzat dikiyordu. 13  Haziran  2107  den  sonra  da bu  geleneğe  devam  eder  mi  zaman  gösterecek. 

''Doğu  Kudüs  Filistin'in  Başkentidir''  kararının  baş  aktörü olan  Türkiye  bu  işe  önayak  olduğu  için  İslam  dünyasında  Halifelik  makamını  yeniden  kurmuş  oldu  mu  peki?

Evet,  bir  de  bu  konu  var. 

Bazı  vatandaşlar,  pek  çok  Müslüman  ülkeye  ''  Doğu  Kudüs  Filistin'in  Başkentidir ''  Dedirttiğimiz için  Türkiye  liderliğinde  halifeliğin  yeniden  kurulduğunu  düşünüyorlar.

Bu  tartışmaya  pek  girmeyeceğim  ama  şu  kadarını  söylemeden  de  geçemeyeceğim:

En  güçlü  olduğumuz  ve  Halifeliği  Osmanlılara  geçirttiğimiz  1517  yılından,  en  güçsüz  olduğumuz  ve  Halifelik  makamını  kaldırdığımız  3  Mart  1924  tarihine  kadar  gelmiş  geçmiş  Tüm  halifeler  ''  Kudüs  Osmanlı  Toprağıdır,  Kudüs  Türk  Toprağıdır''  dediler.  Hiç  biri  ''  Doğu  Kudüs ''  demedi. Ne  ilk   Osmanlı  Halifesi  Yavuz  Sultan  Selim'in  ağzından  ne  de  son  Osmanlı  Halifesi  Abdülmecit'in  ağzından  ''  Doğu  Kudüs ''  Diye  bir  söz  çıkmadı  tarih  boyunca. O  bakımdan  ben  halifeliğin  yeniden  kurulduğunu  da  sanmıyorum.  


Uzun  yazılar  okunmadığı  için  burada  kesiyorum

'' Kudüs  İsrail'indir.  Bunu  Kur'an  söylüyor  ''  Diyen  bir  haine  vereceğim  cevap  gelecek  bölümde  inşallah ...

( Trump '' Batı Kudüs İsrail'in Başkentidir'' Deseydi Hiç Bir Sorun Olmay başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.