''Leonardo kalksa gelse Floransa'da ki evini bulur.'' BASINDAN


Bizler kadar şehirlere ve tarihe ihanet eden var mı acaba diye de düşünmeden edemiyorum. Şehirler, ah o buram buram tarih ve güzellik kokan şehirler, medeniyetler... Ne yaptık biz size, ne hale getirdik cadde ve sokaklarınızı, hanlarınızı, hamamlarınızı, kervansaraylarınızı... Gökler ile kucaklaşan büyük büyük binalar sapladık şehirlerimizin kalbine... Onları gördükçe bizim de kalplerimize bir şeyler saplanır oluyor inanın ki...


Yurt dışına gidenleriniz çoktur, adamlar nasıl sahip çıkıyorlar binalarına, geçmişlerine, kültürlerine gidin de bir inceleyin bakalım. Biz de tarihimizi ve tarihi hazinelerimizi koruyacağımıza rezil etmeyi ve yıkmayı iyi beceriyoruz...


Yüzyıl önceki insanlardan hiç biri şimdi yaşamıyor. Oysa yaşadıkları dönemlerde belki de bulundukları şehirlere, yörelere, beldelere bilgi, kültür ve kişilikleri ile ne güzellikler katmışlardı. Bir Mevlana'nın ve Nasrettin Hocanın Konya'ya Akşehir'e kattıkları... Bir Eyüp Sultan'ın İstanbul'a kattıkları, Bir Emir Sultan'ın Bursa İlimize kattıkları... Bunlar parayla pulla ölçülecek şeyler değildir...


''Yahya Kemal'in Madrit Büyükelçiliğimizi yaptığı yıllarda nüfusumuz 14- 15 milyon kadarmış. Bir vesile ile kendisine ülkemizin nüfusu sorulduğunda: 'Türkiye'nin nüfusu 50 milyondur...' diye cevap vermiş. Orada bulunanlar cevaba şaşırmışlar, hayretlerini gizleyemeyerek:'Bu nasıl olur' demişler. Bunun üzerine Yahya Kemal şu izahı yapmış: 'Bunda şaşılacak ne var ki? Biz ölülerimizle birlikte yaşarız.''


Şehirlere özen göstermek lazım... Şehir düzendir, tertiptir... Şehir medeniyettir... Uygarlık hep şehirlerin çevresinde gelişmiştir, bundan sonrada öyle olacaktır. Biz sokaklarında gezdikçe, hava aldıkça güzelleşecektir şehirler... Bu gün büyük şehirlerimiz sürekli göç almaktadır. Bu da çarpık yapılaşmayı beraberinde getirmektedir, her ne kadar son yıllarda bunun önlemleri alınmış olsa da yine de tam önlenebilmiş de değil... Bir şehir tarihe saygı gösteren sakinleriyle, efendi saygılı öğrencileriyle, güzel komşuluk ilişkileri ile, sokaklarının temizliği ile oraya giden insanlara da mutluluk verecektir. Şehirleri güzelleştiren içi sevgi dolu insanlara ne kadar minnettar kalsak azdır... 

( Şehirler Değişiyor Dönüşüyor İnsanlarıyla başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.