Bakalım ne fikirler var güzel yurdum Türkiye'de insanlarımızda... Fikirler haliyle kendi aralarında üçe ayrılırlar... Normal fikir, küçük fikir ve büyük fikir... Çok büyük fikirler askere de gidip gelmişlerdir... Yirminci kata asansör ile çıkmak normal fikirdir, merdivenden çıkmak büyük fikir, hamal çağırıp da kendini küfe ile yukarı çıkartmak ise küçük fikir ya da fikircik de denilebilir...


Ooooh! daha ne fikirler var ne fikirler... Bitcoine yatırım yapmak küçük fikir, bitcoinden trilyonlar kazanmaya çalışmak büyük fikir, bitcoin alıp da bir müddet sonra batmak ne fikir ne de başka bir şey fikirsizlik... Sanal Para, banal para aslında... Maça gitmek normal fikir, maçta bağırıp çağırmadan durabilmek küçük fikir, tam arkadaşın sahaya cep telefonunu atacakken elinde alıp da ''Şşşşt ne yapıyorsun?'' demek büyük fikir...


Dünyada kaos ve anarşi çıkartarak dünya milletlerini birbirine düşürmeye çalışmak, çok kötü fikir. Silah şirketlerine sürekli üretim yaptırıp da bunu terör örgütlerine pompalamak, kötünün de kötüsü fikir. Bunları yapıp da demokrasi havarisi kesilmek sonrasında, fikirsizliğin daniskası... Müslümanların mezheplere bölünüp de birbirine silah sıkması küçük fikrin de küçüğü... İslam'ın bir adının da barış olduğunu akıldan çıkartmadan savaşı yok etmeye çalışmak ve dünyada barışı hakim kılmak için çaba göstermek hem büyük, hem de muhteşem bir fikir...


Toplumca şişman olma yolunda hızla ilerliyoruz, hazır gıda lokantaları, zincirleri tıklım tıklım. Buna karşı sağlam bir fikir geliştirmemiz lazım. Spor yapmak normal fikir tabi ki hatta spor salonuna gidip spor yapmakta normal fikir diyelim. Yaz kış demeden günde on kilometre koşmak büyük fikir, herkes de beceremiyor haliyle bunu... Spor yaptıktan sonra oturup baklava yemek de ne fikir ne de güzel bir düşünce yaaa fikirsizliğin daniskası da denilebilir...


Oooooh daha ne fikirler var ne fikirler... İç piyasaya mal satmak normal fikir, ihracat yapmak ise büyük fikir... Hayali ihracat yapmak ise hayali fikir tabi ki... Ha şu da var hayalsiz de yaşanmıyor diyorsanız yine de siz siz olun hayali ihracat filan yapmayın bir zamanlar bazılarının yaptığı gibi... Sonra gazetelerde boy boy fotoğraflarınız çıkar diyeyim yani... Millet de sizin hakkınızda hiç de iyi fikirler edinmemiş olur...


Vatanını sevmek de en güzel fikirlerden bir tanesi tabi ki... Önemli kademelere gelip vatana ihanet içinde olmak hem küçük fikir hem de çok kötü fikir... Allah böylelerinden bizleri ve milletimizi korusun... Vatan Sevgisini cephelerde terör ile mücadele içinde geçirmek ve birebir yaşamak büyük fikir ki herkes de beceremiyor bunu... Beynini ve ruhunu yabancı devletlerin emrine vererek rejimi değiştirmeye, ülke de kaos çıkartmaya çalışmak kötünün de kötüsü bir fikir ki iyi fikirliler her zaman karşısında dururlar bu hainlerin...


Okumak ve yazmak fikir tabi ki güzel bir fikir. Okumamak ve çocuklarını da okutmamak, hatta bir Hoca olduğunu iddia eden adamın geçmişte dediği gibi ''İyi ki okumadım ben.'' demek çok kötü bir fikir. Çok okumak ve okuduklarını özümseyerek yazmaya çalışmak, yazdıklarını paylaşmak, kitaplarda ki yerini alma düşüncesi ise büyük fikir tabi ki... Her ne kadar büyük fikir olsa da bu düşünce yine de kimselere ukalalık etmeden alçak gönüllü olmaya çalışmak da güzel bir fikir... 

( Fikir Var Büyük Fikir Var başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.