Kar taneleri rüzgârla savrulmaktaydı. Genç bir piyade buzlu toprağın üzerine yığılmış “Komutanım ayaklarımı hissetmiyorum,” derken titriyordu. Komutandan ses çıkmayınca ağaca yaslanmış adama uzanıp omuzundan tuttu. Cansız beden devrildi. Piyadenin gözyaşları donmuş kirpiklerinin arasından süzülüp yanağından dudaklarına aktı. Elini parkasından içeri sokup iki patik çıkardı. Öpüp kokluyor, “Muhammed, Muhammed,” diye gülümseyerek seviyordu. Rüzgâr şiddetlendi. Başı öne düştü.

Bebek, beşiğinde keyifle aguluyordu. Odanın kapısı açıldı. Gazyağı lambasıyla genç bir kadın içeriye girdi. “Muhammed, yaramaz seni neden uyandın bakalım,” diyerek beşiğe eğildi. Ayakları kıpır kıpırdı. Kadın zor tuttu. “Buz kesmiş!”

( Sarıkamış Soğuğu başlıklı yazı E.Kirişçi tarafından 22.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.