''Umut fakirin ekmeği ye Memet ye..'' demişler... Bir zamanlar umudumuz Ecevit idi... O yıllarda çocuklara ad oldu Umut, Bülent, Ecevit ... Yılbaşı yaklaşıyor, şimdi en büyük umudumuz Pilli Miyango... Ay, yanlış mı söyledim? Milli Piyango diyecektim, dilim sürçtü, özür dilerim. Şans oyunları ile işim olmadığı için olsa gerek uzun zamandır...


Yılbaşı büyük ikramiyesi altmış bir milyon. Rakam ile 61.000.000 bayağı uçuk bir para sizin anlayacağınız. Sanırım yılbaşı için kırk elli milyon adet bilet basılmıştır. Televizyoncular röportaj yapıyorlar bilet almak için tanınmış piyango bayisinin önünde sıraya giren insanlar ile... Haliyle deli bir para... Ne cevaplar, ne cevaplar vatandaşlardan, aklınız durur, hatta durmak ile de kalmaz tavana vurur. Vatandaş Edirne'den gelmiş, Eskişehir'den gelmiş, Trabzon'dan gelmiş... Ne için; sırf o bayiden bilet alabilmek için. Yazık, çok yazık benim milletime...


Matematikte çok düşük bir ihtimal büyük ikramiyenin size çıkması ihtimali... Bunu söyleyince hemen o bütün piyango bayilerinin bildiği beylik lafı hep bir ağızdan söylüyorlar ''Ya çıkarsa.'' Ben de hemen cevap veriyorum ''Ya çıkmazsa'' Çıkmama ihtimali çok daha yüksek... Verdiğin paraya yazık değil mi? Hayır bir de gidip seri meri bilet alıyorsun... Ona vereceğin paraları git de çoluk çocuğuna harca arkadaşım...


İnsan sırf bilet almak için saatlerce kuyrukta bekler mi? Yok efendim uğurlu bay imiş de bilmem neymiş... Türkiye'de satılan biletlerin yarısından fazlasını o bayi satarsa, sermayesi güçlü ise tabi ki oradan satılan biletlere de yüksek miktarda paralar çıkma olasılığı bir hayli fazladır, bunu anlayamıyor isen ne diyeyim ben sana... Yoksa uğur muğur diye bir şeyi aklınızdan çıkartın...


Umut Rabbımız'dandır tabi ki umutsuz yaşamayacağız. Umut edeceğiz ülkemiz iyi olsun diye. Umut edeceğiz ekonomimiz rayına otursun diye... Umut edeceğiz çocuklarımız iyi olsun, iyi şeyler yapsın diye... Umut edeceğiz askerlerimiz daha nice zaferler kazansın diye... Umut edeceğiz Müslümanlar birlik olsun diye... Rızk bilirsiniz ki Allah'ın dilemesiyle ve yardımı ile elde edilir, bunu akıldan çıkartmayalım bir saniye bile... Geçmiş dönemlerde yaşanılan tecrübeler ile de sabittir, o kadar çok para insanı bozar, karakterini bile değiştirtir adama... Düşünsenize büyük ikramiye size çıkmış, sonrasında da aklınız çıkmış hanımdan ayrılmışsınız, çocuklar gitmiş, dost tutmuşsunuz, vur patlasın çal oynasın durumları... Çevrenizde sizin ile paranız için bütünleşmeye çalışan bir sürü yalaka tip. Hiç gerek yok, hiç lazım değil... Bilet alacağınız zaman bir de bunları düşünün. Hem de iyi düşünün... Ya çıkarsa diyenler hemen verilecek cevap ''Ya çıkmazsa.'' Şimdiye kadar çıkmadı, bundan sonra da çıkmaz, çıkmayacak merak etmeyin... 
( Her Yılbaşı Yaklaştığında başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.