(Geçmişten) Vaktiyle delinin biri Bodruma gelmiş, önce deli kılığında dolaşıp vicdanları yoklamış, bakmış olmuyor daha sonra dilenciliğe merak salmış er zaman geç zaman derken baya birikim yapmış, tanınmamış zira kimse yüzüne bile bakmamış normaldir. Değersiz olan değersiz mahkemelerde yargılanır. Kişi kafayı yoklayıp iş adamı olmak için kendine söz vermiş, uzaktan akraba kalmayıp bütün akrabalar hâl hatır sormaya başlamış, önce deli sonra dilenci, sonra Beğ(Bey) denilmeye başlanmış,ihalelere girmiş kazanmış baya çevre edinmiş özel araçların rengini beğenmez olmuş, zahir hayatın kıskacı derken, ayakları yere basmaz olmuş, Camiye Cumadan Cumaya gidermiş olmuş, tesadüfen yoldan geçen amcaya rastlamış durdurmuş.. dindar sakallı halini anımsamış zaman erimiş yüzü kıyafetleri her şeyi değişmiştir. Amca nasılsın- iyi misin hayırdıra dönmüş sualler nurani sakalların nerede demeden edememiş sorma evladım modern köle olduk, tabiat parkında oturmayı çok gördüler demiş, bende iş adamı oldum demiş hadi ya sen dilenci değil miydin evet öyleydim anlıyorum azı karar kurulu düzen yetmedi sende toprak kokan meballere bulaştın değil mi? demiş anlamamış devamında Namazlar göstermelik gece alemleri gizlemelik alınan selamlar menfaatlik olunca hatırlaman mümkün değil, tabii ki demiş yani! diyerek devam etmiş Beyimiz. Yaşlı amcamız ise şu cevabı verip uzaklaşmış canda canı yakan sohbetten. Para unutkanlık yapar çoğu zamanda kör, yeri gelir sadaka dan korkar, yeri gelir mazlumun ah yangınına servet kusar, velhasıl kelam ben giderim, var git karanlık dünyan sana baksın. Malum şahıs düşünür düşünür sözler zehirli iğne tesirinde dir. Katranlaşmış kalp ne yapsam diye irdelemeler içerisindedir. ilk geldiği gün ilk başladığı yer gelir aklına gider marinada dolaşır gözüne çarpan ilk sandalye'ye oturur yapması gerekenler den birisinin suyun sesini dinlemek olduğunu hatırlar, başıboş koşuşturan insan yığınlarını uzunca izler soru cevaplar bir tek yeri işaret etmektedir, önce sağ adımda Cami kapısını, sonra sakin adımlarla ön safları...dahası halis tövbeler ile ibadet havuzunu, akarsa gözyaşı ve getirdiklerini. Helal haram bilinmez korku endişe kalan ömür musallaya göz kırpmış, hayatın maldan candan ibaret olmadığını anlamış, baki olmayan can da nefesi tazeleyip demli çayı yudumlayıp, unutulan rengine doya, doya bakıp hayata yeniden başlamaya karar vermiş.


İbrahim KANDAMAR
26.12.2017
( Bodrum Dilencisi başlıklı yazı Mavihüzün tarafından 26.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.