''Okullarda şiddetin arttığı konuşulurken, Hatay'da örnek bir proje hayata geçirildi. Antakya ilçesindeki Hatay Fenerbahçe İlkokulu'nun minikleri oyuncak silahlarını okula getiriyor, ardından kırarak çöpe atıyor. Öğretmenleri ise bu davranışlarını kitap ve çeşitli oyuncaklarla ödüllendiriyor. Fikrin mimarı sınıf öğretmeni Özgür Cihan Tahiroğlu, 'Ama silahım yeni' diyenlerin bile zamanla projeye katıldığını söylüyor. Hatta kendi oyuncak silahı kalmayınca akrabalarından, komşularından, arkadaşlarından alıp gelenler bile var.'' BASINDAN

Çocuklar, bizim çocuklarımız... Günümüzde her türlü şiddetin zirve yaptığı bir dönemde, onları bu şiddetten ne kadar uzak tutar, ne kadar soyutlayabilir isek ne mutlu biz ana babalara... Yukarıda anlatılan uygulamayı görünce, ''Helal olsun bu öğretmenimize.'' dedim içimden... Böyle duyarlı öğretmenlerimizde var demek ki...


Günümüzde bir çok coğrafyada, özellikle de Orta Doğu Coğrafyasında savaşlar hiç bitmiyor. Gün geçmiyor ki bir ölüm, bir katliam, vahşi cinayetler yaşanmasın. Orta Doğu alt üst olmuş durumda... Haliyle çocuklar da, o masum yavrucaklar da bu olaylardan olumsuz etkileniyorlar... Bakıyorsunuz zaman zaman gazetelere, elinde bir Kalaşnikov silahı ile bir çocuk poz veriyor. Onu gördüğüm zaman benim içim burkuluyor, yüreğim titriyor alabildiğine...


Siz büyükler, siz doymak bilmez vahşiler, siz insanlıktan çıkmış yaratıklar, çocukların ellerine siz silah vermezseniz, nereden bilecek çocuk öldürmeyi ya da ölmeyi? Onların, çocukların yapacağı yegane iş önce okumak, sonra da oyun oynamak... Ölüm hiç bir çocuğa şimdiye kadar yakışmadı, bundan sonrada yakışmayacak...


Duyarlı anneler ve babalar, yukarıda ki haberde anlatılan öğretmenimiz gibi sizler de lütfen çocuklarınızın eline ne oyuncak ne de sahici silah vermeyin hiç bir yaşta... Bilhassa oyuncak silah erkek çocuklara alınıyor, alınmasın. Bunun yerine çocuklarınıza araba alın, zeka oyunları alın. İlla ki alacak daha değişik ve yararlı bir oyuncak bulursunuz...


İnternet de ki şiddet içeren oyunlardan da uzak tutmaya çalışın çocuklarınızı... Bunlara da bir şekilde karşı çıkmak ve yasaklanmasını sağlamak için bir çok kuruluş nezdinde girişimlerde bulunmak ayrıca bir insanlık görevidir... Bilinçaltına sürekli şiddet pompalanan çocuklar daha sonra bunların bir şekilde bilinç düzeyine çıkması ile önce topluma sonra da kendilerine büyük zararlar verecek duruma geleceklerdir unutmayalım ki...


Tekrar başa dönecek olursak, ben bu duyarlı ve kıymetli öğretmenim Özgür Cihan Tahiroğlu'nu canı gönülden kutluyorum. Öğretmenliğin sadece sınıfa girip de yarım saat ya da bir iki saat çocuklara ders anlatmaktan, tahtaya bir şeyler karalamaktan ibaret olmadığını herkese göstermiş ve aldığı paranın da anasının ak sütü gibi helal bir para olduğunu kanıtlamıştır... 

( Silahın Oyuncağı Bile Bir İşe Yaramaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.