Dünya ve özellikle de Orta Doğu büyük karmaşa ve savaş içinde... Savaşanlar da büyük çoğunlukla Müslüman Ülkeler... Müslüman ülkelerin birbiri ile kavgaya savaşa tutuşmasının kendilerine hiç bir faydası olmadığı gibi, bu fayda dünyanın en büyük silah şirketlerini bünyesinde barındıran Yahudi ve Hristiyan Devletlerine yarar, unutmayalım. Gaza gelmeyin ey Müslüman Ülkeler ve onların başlarında bulunan liderleri... Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?


Seksenli yıllarda iki büyük Müslüman Ülke, İran ve Irak birbirleri ile yedi sekiz sene süren savaşlar yaptılar. Irak Devleti Sünni Mezhep'den İran Devleti ise Şia Mezhebi doğrultusunda İslam Dinine yorum getiriyorlardı... Hangi tarafta ölenler şehit olacaktı acaba, bilemedik? Bu savaşta haliyle süper güçlerin silahlarının sahada denenmesine yol açtı. Müslümanlar birbirlerini kırdılar geçirdiler... Kazanan süper güçler, kaybeden Müslümanlar... Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?


Cami ve Mescit ortak ibadet alanlarımız. Hangi mezhepten olursa olsun bütün Müslümanlar istedikleri zaman cemaat ile istedikleri zaman tek tek bireysel olarak namaz kılarlar. Yok birisi elini başka türlü bağlamış, öbürü başka türlü bağlamış, olsun ne fark eder Kıble aynı Kıble değil mi? Orası Alevi Camisi, burası Sünni Camisi, Yok şurası Şafi Camisi diye bir ayırım olur mu? Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?


Kur'an aynı Kur'an hepimiz okuyoruz, elimizden geldiğince... Sünnetullah, peygamberin sünneti hepimiz uymaya çalışıyoruz, her ne kadar bazıları kabul etmek istemese de... O zaman bu füzeler müzeler fütursuzca niye birbirlerine gönderiliyor. Bu Orta Doğu'da acılar ağıtlar hep Arapça, Kürtçe, Acemce de zafer çığlıkları da hep İngilizce mi olmak zorunda? Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?


Afrika'nın fakir Müslüman ülkeleri açlık ile yoksulluk ile boğuşurken bizlerin yediğimiz önümüzde yemediğimiz arkamızda, onların dertleri ile hiç dertlenmiyoruz... Avrupa'dan ithal ettiğimiz yiyecekler ile çatlayıncaya, patlayıncaya, aksırıncaya, tıksırıncaya kadar yiyoruz da o bir deri bir kemik çocukları görünce sadece vah vah deyip geçiyoruz, ruhumuzda mı titremiyor hiç? Nerede kaldı insanlık, Müslümanlık? Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?


Var mı Kıbrıs'ı tanıyan bir İslam Ülkesi? Filistin Davasına destek veren kaç İslam Ülkesi var? Lafta bütün İslam Ülkeleri Amerika'ya karşı da o zenginler tatillerini Miami'de geçirmekten de geri durmuyorlar, kendi halkları fakirlikten kırılırken... Rabbımız ''Altın ve gümüşü biriktirip de Allah yolunda sarf etmeyenlere can yakıcı azabı müjdele.'' demesine rağmen, o Müslüman Ülkelerin başında ki krallar, şahlar her ne iseniz altın biriktirmekten, şatafat içinde gösterişli yaşamaktan geri durmuyorsunuz hiç... Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?


Rabbımız Allah cc. Yüce Kitabımız Kur'anın da ''Allah'a ve Resûl'üne itaat edin ve birbirinizle çekişmeyin. Sonra gevşersiniz ve gücünüz, devletiniz elden gider. Sabırlı olun. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.'' demesine rağmen bir sürü kavga çıkartırsınız mezhepler arasında... Yoksa o Kur'anı hakkı ile okumaz mısınız? Her namazda aynı Fatihayı okuyup da aynı Kıblegâha yönelmiyor muyuz? Hani Müslümanlık ortak paydamızdı? 

( Hani Müslümanlık Ortak Paydamızdı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.