''İlaç Yerine Tebessümle Sağlık Bul''            Kadir Yeter



Edebiyat sitelerinden tanıdığım değerli hemşehrim Kadir Ağabeyime ait bu yukarıda ki cümle... Şu yaşadığımız dönemde insanın sıkıntı ve stres sahibi olmamasına imkan ve ihtimal var mı? Ben göremiyorum böyle bir olasılığı... Biz ne yapıyoruz sıkıntıya düştüğümüzde ya da başımız ağrıdığında, hemen ilaçların kucağına atıyoruz kendimizi... Derdimiz ilaç şirketlerine para kazandırmak mı?


Ne güzel bir öneri Kadir Ağabeyin önerisi ilaç yerine tebessüm, ilaç yerine kahkaha... Şu ortamda gülünecek bir şey göremiyorum ben diyenlerde çıkacaktır mutlaka... Sabah kalkıp da işe giderken bile apartmanda rastladığını komşulara hafif bir tebessüm ve onlardan gelen karşı tebessüm belki de günü daha rahat ve moralli geçirmenize yardımcı olacaktır...


En ufak başımız ağrıdığında gidip bakkaldan gribin ya da aspirin alırız... Oysa ki sohbet, muhabbet yakın dostlarımız ile sıkıntılarımızı az da olsa hafifletecektir... Hatta şu nette bile birileri ile mesajlaşmak, onun bile büyük faydası olacaktır sizi rahatlatmaya...


Yüzünüzü astığınız zaman çevrenizdeki insanlarda size asık yüz ile geleceklerdir genellikle... Hani bir şarkıda vardı ''Gülmek sana yakışıyor gülmek sana yakışıyor.'' Emel Sayın söylerdi çokça... Gülmek gerçekten insana yakışıyor... Her şeyden önce bir de biz insanlara hayatın gülmesi en güzeli...


Hatta şöyle bir önerim var dikkate alınır mı alınmaz mı bilemiyorum. İnsanlar, komşuları, yakın akrabaları ile aralarında hanımların gün yaptığı gibi tebessüm toplantıları yapsalar haftada bir mesela. Daha sık da olabilir tabi ki... Herkes bir fıkra, komik bir anı ya da şiiri ezberine alıp birbirine anlatsa, ne güzel olur değil mi? Bu toplantılara da özellikle en asık suratlılar, en sıkıntılılar da çağrılsa...


Bırakın bu ilaçlar ile teşriki mesainizi... Doktor tavsiyesi ile alınan ilaçlar için bir diyeceğimi yok eğer gerçekten hasta iseniz, ancak baş ağrısı için stres için öyle kafanıza göre zırt pırt ilaç almaya kalkmayın... Kafa dağıtıcı bir şeyler yapmaya kalkın. Tabi ki yakın dostlarınız ile sohbet muhabbet ve tebessüm de kafanızı toplamanıza rahatlamanıza kapı açacaktır. Yeni yıl hepinize, hepimize güzellikler getirsin ve o da bize tebessüm etsin bütün sene boyunca... 

( İlaç Yerine Tebessümle Sağlık Bul başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.