Sabah sabah hafta içinden alışkanlık pazarda olsa yatamıyorum işte, ne yapalım huyum kurusun. Televizyonu açtım baktım eski bir dost Barış Manço ''Adam Olacak Çocuk''programında çocuklar ile sohbet ediyor. Bir sanatçı öleli yıllar olmuş ve programları hala seyrediliyor hem çocuklar hem de biz büyükler tarafından. Arada bir zaplayayım dedim başka bir kanala baktım saçma sapan bir bebe belik dizisi, hani şu cadılı madılılardan. Yani gerçekten sıktı artık bu cadılı madılı diziler eğitimcilerimiz ve RTÜK bunlara neden el atmaz hala sorar sorar dururum kendi kendime. Ne verebilir çocuklara saçma sapan olayların ve insanların olduğu bir dizi, durup durup yok olanlar, sonra başka bir yerden tekrar çıkanlar. Zannediyorum çocukların kafasını bulandırmak gerçeklikten uzaklaştırmak için mahsus yapıyorlar...

Ah Barış Ağabey diye sitem ediyorum. Senin o zamanlar çocuklara yönelik yaptığın bu programlar bunların yanında kralmış kral...

Bu ve buna benzer birkaç dizi daha var televizyonlarda çocuklara yönelik ki bence çok çok sakıncalı. Ayrıca şiddet içeren çizgi filmleri de bunlara eklemek lazım, tamam hayat belki hep güllük gülistanlık değil ama bu yaşta da çocukların beynini bulandırmamak lazım...

Dizilerde kadın kılığına giren erkekler mi ararsınız, tarihi dizilerin baştan ayağa çarpıtılmasını mı ararsınız, ne ararsanız var. Zaten dizi kolik olmuş bir toplumuz. Nerede ise ömrümüzün yarısı televizyon başında dizi seyretmek ile geçiyor. Bazı arkadaşlar televizyonlarda ki dizileri ve kültür programlarını izleyerek kültür ve bilgi sahibi olacaklarını zannediyorlar ise bilsinler ki büyük yanılgı içindedirler. Kültür ve bilgi sahibi olmak emek ister, beyninizin yorulması yüreğinizin o işe ısınması lazım gelir basit değildir o kadar...

Sen hiç dizi seyretmiyor musun diye bir soru sorduğunuz zaman bir ya da iki tane seyrettiğim dizi var son zamanlarda televizyonda izleyemeyip de kaçırdığım zamanda aman aman fazla üzüldüğüm olmuyor kesinlikle...

Bütün ömrü televizyonların başında ve dizi seyretmek ile geçen insanların sanıyorum hayatlarında yapacak başka işleri olmadığından bir takım psikolojik sorunları da var demektir. Gözleri ve dimağları çok yorulur ve daha sonra başka arızalar çıkar insanda. Siz siz olun birçoğu insana bir şey vermeyen televizyon dizilerinden ve anlamsız tartışma programlarından hele hele magazin programlarından kendinizi soyutlayın. İnanın hayat hiç dizlerde ki gibi değil, yaşayarak acı çekilerek, dostlardan arkadaşlardan kazık yiyerek öğreniliyor yaşama sanatı. Sevgi ve saygılarımla...

( Dizikolik Olmuş Bir Toplumuz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 4.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.