Bu konuda en önemli husus, bir kere Allah'ın en birinci emrini yerine getiriyorsun. İster ateist ol, ister Budist, ister Yahudi, ister Hristiyan, istersen Müslüman ol...

Ancak okuduğun zaman kendini aşabilirsin ve yatağından seller gibi taşabilirsin. Kalp gözün açık olur kendi gözün gibi...

Okuduğun zaman önüne değişik kültürlerin, değişik dünyaların, gitmediğin görmediğin yerlerin gizemli kapıları açılıverir birdenbire...

Hindistan'da muhteşem bir yapı, Tac Mahal olduğunu öğrenirsin. Çin Seddi'nin uzunluğunu, ne için yapıldığını, uzaydan görülebilen dünyada ki tek yapı olduğunu öğrenirsin. Avustralya'daki yerli halka Aborjinler dendiğini, Türk mutfak ve yemek kültürünün, dünyadaki üç büyük yemek kültüründen biri olduğunu, bunun gibi daha nice bilgileri hafızana yerleştirirsin.

Okuduğun zaman belki gözlerin yoruluyor, belki biraz bozuluyor, zaman geçiriyorsun. Lakin edindiğin bilgilerin, teori ve pratik olarak, hayatını daha güzel bir şekilde geçirmene yardımcı oluyor. Hazreti Ali efendimiz boşuna dememiş''Bana bir harf öğretenin kırk yıl kulu kölesi olurum''diye...


Okuduğun zaman şiirin engin denizlerine dalıyorsun, romanın içinde bazen kendini buluyorsun, tarihin içinde ruh dünyanı olgunlaştırıyorsun, atalarının neler yaptıklarını, memlekete değer katanları ve vatanını bir pula satanları öğreniyorsun.

Bilim Adamlarının uzun araştırmalar sonucu elde ettikleri verilere göre, okuyan insanların ruh ve beden sağlıkları; okumayan ya da az okuyan insanlara göre daha elverişili şeklide gelişiyor.

Okuduğun zaman, Hazreti Muhammed SAV. adında, Kainatın bir efendisi olduğunu, ümmetim ümmetim diye gece gündüz gözyaşı döktüğünü, Hazreti Mevlana diye gönüller sultanı yüce bir insanın bu topraklardan çıktığını, Yunus Emre diye mutasavvıf bilge adamın yine bu coğrafyada yaşadığını öğreniyorsun...

Okuduğun zaman sevmeyi öğreniyorsun, hem de karşılıksız. Önce Allah'ını, sonra vatanını, sonra diğer insanları ve canlıları...

''Oku''ister yaratan Rabbının adıyla oku, istersen başka bir şekilde, ama yine de oku...

( Okuduğun Zaman Neler Oluyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.