EDEBİYATIMIZIN GÜÇLÜ KALEMİ : HARİKA UFUK

               Edebiyat dünyamızın sevilen, sayılan ve takdir edilen başarılı bir eğitimcisinden söz edeceğiz. Yozgatlı şairler olarak onu 2007 yılında “Kars Aşıklar Bayramı” nda tanımıştık. Yanımıza gelip Yozgat ekibini tebrik etmiş, Yozgat'ı ve Yozgatlıları çok sevdiğini dile getirmişti. Hanımefendi duruşu, saygın kişiliği ile de bizlerin dikkatini çekti. Böylece onunla uzun bir dostluğa adım atmış olduk. Gazeteci, şair, yazar ve iyi bir eğitimci olarak tanıdık kendisini... Bu hanım yazar, Adanalı Harika Ufuk'tan başkası değildi.

             “Çiçek Açtı Yalnızlığım, Canım Türkiye’m, Güz İkindisi, Çocukluğum Sende Kaldı İstanbul, Yağmurdaki Düş İzleri, Pembe Düşler Sandalı ve Aşkı Heceledim” Kitaplarının yazarı Harika Ufuk: Adana doğumlu, Marmara Üniversite'si Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü mezunu. Mezuniyetin ardından çeşitli okullarda öğretmen olarak görev yapmış; başarılı çalışmalarıyla takdir toplamış, iyi bir eğitimci olarak eğitim camiasına hizmet etmiş bir “Öğretmen”!

Harika ufuklarda Türkiye'min güneş'i

İyilik, doğrulukta erenlerin kardeşi

Meleklerin dünyada bıraktıkları eşi

Çok mübarek insansın; Sevgili Öğretmenim!

 

             Bir çok ödüllü şiirlerin yazarı olan Harika Ufuk hoca; "Türkiye'nin en önemli 100 Kadın Şairi" arasında yer almış. "Türkiye’m" şiiri ile “Aşık Kahraman Ödülü'nü” layık görülmüş, Adanalı Kul Mustafa Onur Ödülünü almış, Yılın en iyileri konulu halk oylamasında “Yılın Şairi”  seçilerek 5 Mayıs 2012 Tarihinde Türkiye birincisi seçilmiş.

           Çeşitli kurum ve kuruluşlarca açılan yarışmalarda şiirleri dereceye girmiş, edebiyat sitelerinde "Günün Şiiri" seçilmiş, takdir ve ödüle layık gösterilmiştir. Hece ölçüsü ile başarılı şiirler yazan şaire hanım, 2010 yılında 11. Uluslararası Sürmeli Festivali Şiir Şöleni Yarışmasında "Medeniyetlerin Buluştuğu Kent Yozgat" Yarışması'na da katılarak, "Gönlümdeki Yozgat" isimli şiiri ve " Medeniyetlerin Buluştuğu Kent Yozgat" makalesi ile  jüri özel Ödülüne layık görülmüştür..

Gururlu şereflidir eğilmez Türk'ün başı

Kocaman yüreklidir, lakin bilinmez yaşı

Altın destanlar saklar ülkemin dağı taşı

Şehidimden, gazimden utanır, karlı dağlar

Yürekleri dağlıdır yar ağlar, ana ağlar.

 

           Şairin " Canım Türkiye’m" ve " Aşkı Heceledim" isimli iki şiir kitabı elimde özenle okumaya yorumlamaya çalışıyorum. Şair, şiirlerinin konularını: Aşk, sevgi, güzellik, bayrak, vatan ve millet sevgisi üzerine yoğunlaştırmıştır. Aşkı ilahi aşkla bütünleştiren şaire  vatan sevgisini şiirlerine nakış nakış işlemiştir. Güçlü bir kalem, güçlü bir eğitimci olarak, karşımıza çıkıyor ve vatan sevgisini zihinlerimize kazıyor:

Akıyor yüreğimden sevgiler oluk oluk,

Canımın can parçası, cana cansın Türkiye’m!

Sensin gözümün feri, sensin aldığım soluk,

Canımın can parçası, cana cansın Türkiye’m!

 

           Sade dili ve temiz Türkçesiyle okuyucusuna seslenen şair Harika Ufuk; eğitimci olmasının yanı sıra iyi bir gazeteci, iyi bir makale yazarı ve başarılı-usta bir kalemdir. Bir çok gazete ve dergilerde Şiirleri, makaleleri yayınlanmaktadır. Yurt dışına yönelik gazete ve dergilerde Kültür Sanat sayfalarında sanat yönetmenliği yapmakta, sayfalarını ülke şair ve yazarlarına açık tutmaktadır. Gönlü gibi yüreği de açık olan yazar röportaj ve tanıtım yazılarıyla  da göz dolduruyor.

Hayattaki en güzel duyguların başında

Sevgi, saygı, hoşgörü ille de ahde vefa

Bulamazsın bir nebze nankörlerin aşında

Sevgi, saygı, hoşgörü ille de ahde vefa

Değerlerde gizlidir, iki cihanda Sefa.

 

            Dili sade, anlatımı zengin, benzetmeleri yerinde ve üslubu akıcıdır. Halk Aşığı tarzında yazdığı Şiirlerinde ağırlıklı olarak 11 ve 14 hece ölçüsünü kullanmaktadır. Şiir tekniğinde ölçü ve edebi sanatlara ağırlık veren şaire hanım, kafiye düzeni açısından da halk şiirine yakın bir tarzı tercih eder. Onu toplumcu ve vatansever bir şair- yazar olarak  tanımlamak daha uygun bir tercih olacaktır. Çünkü o vatan sevgisi- millet ve bayrak aşkıyla şiirler yazmaktadır. Onun sevdası “Vatan Aşkı” üzerinedir.

Eşin benzerin yok aziz vatanım

Benim için Cennet sensin Türkiye’m

Hayatıma bin bir anlam katanım

Tükenmeyen servet sensin Türkiye’m

 

              Hanımefendi, nezaket ve zarafet sahibi, asil ve masum duruşuyla iyi bir eğitimci; candan samimi yaklaşımı ile iyi bir dost; yürekli sesi, haykıran avazı ile iyi bir vatansever; kalemi ve yazılarıyla iyi bir edebiyatçı; şiirleri ile iyi bir halk Ozan'ı; çocuklarına kucak açışı, kol- kanat gerişi ile de iyi bir annedir Harika Ufuk!... Onu tanıdığım günden beri seviyesini ve dik duruşunu bozmamış vakarlı duruşu ile bizlere örnek olmuştur. Yozgat şiir şölenlerimizi de onurlandıran Harika Hocamı kutluyor hayat boyu başarı ve sağlık diliyorum. Şu güzel dörtlükleri ile kendisine ve şahsında Adanalı dostlarımızı da selamlarımızı yolluyoruz. Var olasın Harika Hocam! Kalemin, cesur yüreğin hiç susmasın!..

 

Yalanla köprüler hanlar kuranlar

Yetim Hakkı yiyip bıyık buranlar

Pişman olur sana karşı duranlar

Gerçek Aşkı sende buldum Allah'ım.

 

Şükür Müslüman’ım kitabım Kur'an

Peygamber aşkıdır kalbimde duran

Gönlüme, alnıma mührünü vuran

Dert senden gelirse başım üstüne.

 

Ahmet SARGIN

Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği

Kurucu Başkanı

( Edebiyatımızın Güçlü Kalemi Harika Ufuk başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 7.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.