Sporda yaşanan gerilim dolu günler ve olaylar artık çığırından çıktı farkındaysanız. İnsanlar artık spor müsabakası seyretmeye değil, bağırıp çağırıp deşarj olmaya gidiyor maçlara. Hepimiz aynı göğün altında aynı ülkenin vatandaşlarıyız, öyle ise bu öfke bu kin niye ve kime? Yakınlarımdan biliyorum takımı yenildi mi psikolojisi bozulan uyku uyuyamayan insanlar var. Nereye kadar bu fanatiklik, nedir bu vurdumduymazlık ve aymazlık? Bir maç için toplumu bu kadar germenin, insanlara saldırmanın, dövmenin akla mantığa uyan bir tarafı var mı? Ne yapıyorsunuz arkadaşım siz? Yurdumuzda insanlar karısı ile kızı ile bir futbol maçına gönül rahatlığı ile gidemeyecek mi? O hakemlik yapan genç insanlar bir sürü ruh hastası dengesiz insandan ağza alınmayacak küfürler yemek için mi hakemlik mesleğini seçtiler? Anlamak gerçekten zor...


Futbolun ve fanatikliğin bir zamanlar zirvesinde olan İngiltere'de sahalarda tel örgüleri kaldırdılar bildiğim kadarıyla birçok stat da. Biz neden yapmayalım bunu. Ayrıca kötü tezahüratı da bir şekilde önlemenin yolları vardır mutlaka. Koyarsınız stadın her tarafına kameralar ve sahaya bir şey atanı, hakeme ana avrat küfredeni ömrü billahi bir daha maçlara almazsınız olur biter. Öyle salaklar var ki hakeme kızıp cep telefonunu atıyor sahaya...


''Ölmeye ölmeye geldik'' diye bir tezahüratı benim aklım ve mantığım kabul etmiyor. İnsanların uğruna feda edebilecekleri canları varsa o can ya vatan için ya da din için olabilir ancak. Bileklerini kessen kanı sarı kırmızı akarmış yok efendim siyah beyaz akarmış ya da bordo mavi akarmış. Dangalak, denemesi bedava, kes de gör bakalım. Kanın rengi her yerde kırmızıdır...


Diğer spor dallarından basketbol ve voleybol seyircisi futbola nazaran daha kültürlü ve daha olgun görünüyor. Ben hiç bir voleybol maçında ya da basketbol maçında seyirciden ölmeye geldik diye bir tezahürat duymadım şimdiye kadar ya da bir basketbol maçına döner bıçağı ile girene de hiç rastlamadım dersem yanlış konuşmamış olurum.



Bu ülkede artık spor müsabakalarında taraftarlar hangi takımdan olursa olsun, ister Fener bahçeli, ister Galatasaraylı, isterse Beşiktaşlı veya herhangi bir takımdan karışık oturabilmeliler tribünlerde. Herkes birbirine saygı göstermeyi ve tahammül edebilmeyi öğrenmelidir. Bu fanatiklik böyle sürüp gidemez. Toplumu o Fenerbahçeli bu Cimbomlu bir diğeri bilmem hangi takımdan diye kamplara bölmenin bir anlamı yok.



Spor dostluk ve kardeşliktir. Her zaman içinde böyle kalmalıdır. Bizim ülkemizde ki kadar hakem kararlarına itiraz eden sporcular acaba başka ülke de var mı diye düşünmüşümdür hep? Yabancı maçları da izliyorum çoğu zaman, adam elleri arkasında kırmızı kartı yiyince dönüp çıkıyor sakin sakin. Doğrusu da budur zaten. Hakemin düdük çalıp da karar verdikten sonra o kararını değiştirdiği bir olay yoktur ya da varsa bile tüm futbol tarihinde bir ya da iki tane istisnai durumdur. Dileyelim ki fanatiklik aramızda ki sevgi ve saygı bağlarını azaltmasın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Ne Yapıyorsunuz Arkadaşım Siz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.