(HACI)   SANİ  KONUKOĞLU’NU  UNUTMADIK 

Ahmet Ayaz

Gaziantep Ekspres Gazetesi 16 ocak  2018


……Duayen  iş adamı (Hacı)  Sani Konukoğlunu unutmadık.  Rahmet ile anıyoruz  Mekanı cennet olsun. Yüce Allah kendisini nur içinde yatırsın diyorum.  Onu 16 Ocak 1994 tarihinde Hakk’a uğurladık.. Vefatının  24 yıldönümüdür. Yanılmıyorsam 1993 yılında ben Gaziantep Sosyal Hizmetlerde İl Müdür Yardımcılığı görevinde bulunduğum sıralarda bir bayram öncesi  idi.  Gaziantep Yetiştirme Yurdu Bahçesinde,  bir  mütevazı sandalyeye oturmuş, yurt çocuklarına ve yurt personellerine bayram harçlığını kendi elleri ile  dağıtırken görmüştüm.

        Birkaç  gün  önce Gaziantep Tıp Fakültesi Şahinbey Araştırma Ve Uygulama Hastanesinde sıra beklerken, benim gibi bir yaşlıyı dinledim. Yaşlı adam “Ben  Sanko’dan emekli olalı 9 yıl oldu. Her sene bulgurumu, köftelik simitimi ve bayram harçlığımı verirler” diye dua ediyordu. Ben de,  Allah kendisini nur içinde yatırsın diyorum.  Yakından tanıdığım oğulları Abdulkadir Beye, Adil Beye ve tüm aile fertlerine dua ettim. Allah kendilerine sağlık  ve afiyet versin, yaptıkları hayır işlerinde mükafatını versin” diye.

       Gaziantep marka şehir deniliyor. Acaba nasıl?  Neden bir marka şehir?  Bana göre Sanko Hastanesi ile bir marka şehirdir. Sanko Park ile bir marka şehirdir.  Konukoğlu’nun yaptırdığı okul sayısı oldukça fazla, Camiler, fakir insanlar için istihdam  ve iş yerlerini saymak mümkün değil. Sanko kuruluşlarına şöyle bir göz atarsanız, Gaziantep’te, belediyelerimizin ve  devletimizin bir destekçisi olduğunu görürsünüz. Ben Sosyal Hizmetlerde görev yaptığım sıralarda, askere giden yurt çocuklarına, sınava giden yurt çocuklarına, iş müracaatı için Ankara’ya  giden yurt çocuklarına otöbüs bileti ve harçlık için ben, Sankoyu arardım. O zamanlar Yalçın Bey diye birisi çıkardı telefonuma. San ki yurt çocuklarının  vebalı Sankoya aitmiş gibi. bunlara her bayram giysi ve harçlık  Sanko’dan olurdu. Baktığınızda sanki bunlara hizmeti üstlenmiş gibiydi. Ayrıca Huzurevi yaşlılarımıza takım elbise ve bayram  harçlıkları.  Halen bayramlarda Gaziantep’in  fakirlerine  mahalle muhtarları  aracılığı ile yardım paketleri verdiklerine ben tanık oldum. Sözü fazla uzatmaya  gerek yoktur. Gaziantep’te, devletin arkasında bir devlettir  SAKO. Gaziantep halkına yardım bakımından. Belediyelerimizin ulaşamadıkları fakir insanların yardımına SANKO’nun ulaştığını hepimiz duyuyoruz.

       2007 tarihinde Gaziantep  Vali Yardımcısı Gökhan Veli Kişioğlu’nun odasında Adil Konukoğlu’nun bir sohbetini dinledim. Başınızı ağrıtmamak için anlatmıyorum. Gençlerin  ders alacağı  bir konu idi. Burs verdikleri öğrencilerin mezuniyetini kutlama  töreninde ki yemekte ise, Abdulkadir Konukoğlu’nun, bir sohbetini dinledim. Keşke bu konuşmaları gençlerimiz dinlemiş olsalardı. Sözü uzatmak istemiyorum. Sani Konukoğlu’nun şehrimize hizmetlerini burada  tamı tamına anlatmaya  gücüm yetmez.  Söz konusu  bu duayen sanayiciyi burada bize rahmet ile anmak düşüyor. Mekanı cennet olsun, nur içinde yatsın diyorum.

       Saygıdeğer okurlarım, beni unutmayın. Sohbet köşemde sizler ile, yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler,  hep ve hepimizin olsun. Hoşça ve dostça kalınız.

        


( Hacı Sani Konukoğlunu Unutmadık başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 15.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.