Dükkanımızın hemen yanın da ganyan bayisi var. Oynayanların çoğu haliyle arkadaşlarımız. Onları inceliyorum ara sıra... Yan bakkal da biraları çektikten sonra, varıyorlar ganyan bayisine. Bir gün de birisinin bir şey tutturduğunu görsem içim yanmaz. Oynadığı atı sor; atın anasını, babasını, amcasını, halasını, teyzesini hepsini bir çırpıda söylesin sana. Kendi akrabalarını o kadar bilmez keratalar. Yarış başladı mı bir heyecan bir heyecan; baba olurken belki o kadar heyecanlanmamıştır. At koşuyor o da yerinde atla beraber koşuyor, tutabilene aşk olsun. Tuttuğu atta gelmedi mi bir moral bozukluğu ki, sorma gitsin. Hepte ya beşinci ayakta ya da altıncı ayakta yatarlar genellikle...


Eskiden haftanın belirli günlerinde oynanırdı at yarışı, sonraları her gün oynanmaya başladı, o da yetmedi şimdi yazları gece yarışları da yapılıyor. Adam atın jokeyini, seyisini, ahırda yem verenin ismini bile biliyor. Kum da nasıl koşar, çim de nasıl koşar hepsi akıllarında... Atları koşturup da onları seyredeceğine, sen git spor ayakkabılarını giy de kendin koş, hem paran cebinde kalır hem de sağlığını kazanırsın...


O kadar çok para yatırıp sıfırı tüketenler var ki halleri harap tabi ki... Bir de hayallere dalıyorlar olmayan paralar ile... Yok efendim çıksaymış o arkadaşına şu kadar verirmiş, şu gariban akrabasına ev alırmış... Salla gitsin nasıl olsa tutmayacak... Hatta kafayı çektikten sonra ''Cami yaptırırım o parayla abi bir hayrım olsun'' diye saçmalayanlar bile var...


Bazen ufak miktarlarda tutturdukları oluyor onu da bir çırpıda ya meyhane de ya da hovardalık yaparak bir iki gecede boğuyorlar kısaca ''Hay'dan gelen Hu'ya gidiyor.'' Her tutmayan kupondan sonra daha çok hırslanıyorlar ve bir sonra ki kupona daha çok para yatırılıyor... Geçmişte bazı yarışçı tanıdıklarımdan evinde ki eşyalarını satanlar, karısının ziynetlerini satanlar, hatta arabalarını satıp da bu işe para yatıranları da biliyorum. Yazık, çok yazık tabi ki...


Hafta sonu haftalığı alırlar, pazartesi ceplerinde kuruş para yok çoğunun. Geçenlerde bir tanesi es kaza on beş milyar tutturmuş her nasılsa, şaka yollu bir beş yüz lira borç versene abi dedim; ne parası kardeşim biz o parayı o saat yedik bitirdik, paralar sizlere ömür, rahmetli oldu dedi...


İşte böyle iş yerimizin olduğu mahalleden insan manzaraları bunlarda... Ne diyeyim Allah bize sabır onlara da akıl fikir ihsan etsin... ''İçki ve kumarın şeytan işi pisliklerden olduğu.'' Yüce kitabımız Kur'an da da haram bir eylem olarak geçtiğini biliyoruz. Eliniz o kuponu doldurmaya giderken iyi düşünün derim bir kere... Son söz ''At koşar baht kazanır.'' da derler de siz de ahirette kaybedenlerden olmayın... 
( At Yarışlarının Analizi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.