** İçinde intikam ateşi olanın uygulayacağı adalet, adaletsizliktir.

** Özgürlüğün olmadığı bir yerde adaletten, adaletin olmadığı bir yerde de özgürlükten söz edilemez.

** Zulmü kanun; kanunu da zulüm ortadan kaldırır.

** Bölüşülmeyen ekmekte, başkalarının gözü kalır.

** Kılıcı sallayan elin kalbinde merhamet yok ise, kazandığı zafer de zafer sayılmaz.

** İntikamcı ceza, insanlık suçudur.

** Adil olan ödüllendirilmez, ama adil olmayan mutlaka cezalandırılmalıdır.

** Meclisteki yasalarla yaz-boz gibi oynayan vekiller, bir gün doğa yasalarını da değiştirmeye kalkarlarsa hiç şaşırmam.

** İşlenen her suçta yönetimin vebali vardır, suç işlemeyi önlemediği için.

** Otorite eleştirilmeyi istemez. O nedenle de kendisini eleştirenleri çeşitli yöntemlerle susturur.

** Zorbalar; kurdukları düzeni yıkacak olan başka zorbaları beklesinler.

** Yasaları çıkaranlar, bunların yanlışlığını kendilerine zarar vermediği sürece anlayamazlar. Anladıklarında ise kendilerine zarar vermeyecek bir şekilde düzeltmeye kalkarlar.

** İktidarın zulmü, yönetimin zafiyetine işarettir.

** İnsanın kabadayısı korkunçtur, devletinki ise gülünçtür.

** Suçun olmadığı halde özür dilersen, karşındakinin mantığı hemencecik “Demek ki suçluymuş; özür dilemesinden de belli.” sonucunu çıkarıverir.

** Verecek hiçbir şeyin kalmadığında seni savurganlıkla ilk suçlayacak olanlar, en çok verdiklerin olacaktır.

** Adaleti çiğnemek, korlaşmış ateşe çıplak ayakla basmaktır. Dikkat, yanarsın!

** Gücü hak için, adalet için kullanmayan, zulüm için kullanacak demektir.

** Halkı üzerinde baskı kuran, halkına zulüm eden, adalet ilkelerine uymayan, bölüşümü adil yapmayan bir iktidar; meşruiyetini kaybetmiş bir zorbalar topluluğundan başka bir şey değildir.

** Suçları ve haksızlıkları cezasız bırak, liyakatsizleri hak etmedikleri makamlara getir, adaleti adil olmayanlara teslim et, zengini daha zengin fakiri daha fakir yap, emeğin hakkını verme ki o devlet bir an önce tarihe gömülsün!

** Adaletsizliğe başkaldırmazsan, adil olmaktan da söz edemezsin.

** Zulüm ile idare edilemez hiçbir ülke; adalet olmalı birinci ilke.

** Bir insanın kendini yargılamasının güçlüğü, yargılayanın da yargılananın da aynı kişi olmasından kaynaklanıyor. Halbuki başkalarını yargıladığımızda, biz sadece yargılayan durumundayız.

**Hakkını aramakla yetinemezsin; almanın bir yolunu da bulmalısın.

** Hakkı olanın verilmesini beklerken ölenlerin, kaç kişi olduğundan haberiniz var mı? Beklemekten vazgeç ve git al!

** Mağduriyetini kullanarak başkalarını mağdur edenlerin, buna hakları var mı?

** Hak ettiğini bulamadığından yakınıyor. Hayır, sen farkında değilsin ama buldukların gerçekten de senin hak ettiklerindi.

** Yetkisi varken bir haksızlığı cezasız bırakan, en az haksızlığı yapan kadar suçludur.

** Silahların gölgesinde, hak aranmaz.

** Temeli çürük bina, bir gün mutlaka yıkılır. Adaletten yoksun bir toplum da bir gün aynı akıbete uğrar. Çünkü toplumun temeli adalettir.

** Bir toplumda adalet yok olursa, yerini kan ve gözyaşı doldurmakta gecikmeyecektir.

** Adaletsiz yöneticiler ve devletler, varlıklarını uzun süre devam ettiremezler.

** Adaletsiz gücün zulmünü, adalete havale ediyorum.

** Her yıl milyonlarca insanın açlıktan, yetersiz beslenmeden, bulaşıcı hastalıklardan öldüğü bir dünyada, sosyal adaletten söz etmek sahtekârlıktan başka bir şey değildir.

** Haksızlık yapan; haksızlığa uğradığında bunu fark ediyorsa, adalete sığınma hakkını da kaybetmiş demektir.

** Sağduyu sahibi insan doğrudan, iyiden, güzelden, adaletten yanadır.

** Yapılan bir haksızlığı görüp de isyan etmeyen, karşı koymayan, önlemeye çalışmayan, en azından kınamayan da bu suça ortaktır.

** Haksızlık yapana bile haksızlık, hak değildir.

** Yasal yollarla yapacağınız soygunun miktarı, ne kadar büyük olursa itibarınız da o kadar artar.

** Tokun yanında aç daha da fazla acıkır; ama açın yanında da tok daha fazla acıkır. İşte o nedenle aslında tok açın halinden anlar, fakat anlamamış gibi davranır.

** Bir yerde adalet katlediliyorsa ve insanlar buna ses çıkarmıyorsa, bilin ki tüm insanlık tehdit altındadır.

** Haksızlık yapan hak isteyemez, hatta haktan bahsedemez.

** İnsanları yoksullukta ya da çaresizlikte eşit kılmak, gerçek eşitlik değildir.

** İstediğiniz kadar iyi yasa yapınız, uygulayıcılar adil olmadıktan sonra…

**Bir ülkede haklılar suçluysa, katiller kahramansa adalet de safsatadır.

**Machiavelli’nin dediği gibi “Adalet güçlüden yana” ise güçsüzlerin yeri ya hapishane ya da mezar olmalıdır.

**Hırsız, siyasetle; fahişe, ahlâkla; katil, adaletle; cahil, eğitimle uğraşmaya başladıysa vay ki o ülkenin haline…

**Cahillerin, çıkarcıların, kötülerin oylarıyla seçilen bir iktidarın yönetiminden hak, hukuk ve adalet beklemek aşırı iyimserlik mi yoksa salaklık mı sayılmalıdır?

**İnsanlarının hak ve adalet aramaktan vazgeçmiş olduğu bir toplum, ya can çekişiyordur ya da ölmüştür.

**Adil olmayandan adalet istenmez.

**Adaletten boşalan yeri, haksızlıklar doldurur.

**Zalimler, kötüler, diktatörler kendiliğinden ortaya çıkmazlar. Onları yaratan ait oldukları toplumun halkıdır. Halk iyiye, güzele, doğruya, adalete yönelmeden bu belalardan da kurtulamaz.

**Her kanun adil olmadığı gibi, her mahkeme de adalet dağıtmaz.

**Bir toplumun hukukçuları adalete âşık değillerse, orada adil olan bir şeye rastlamak da mümkün değildir.

**Hangi makamda olursa olsun hiç kimsenin adaleti çiğneme özgürlüğü ve hakkı yoktur.

**İşlenen suçlar, yapılan haksızlıklar karşılıksız mı kalıyor? Üzülme, çünkü bu gök kubbedeki her şey kayıt altındadır.

**Bedel ödemiş olabilirsin; bu, bedel ödettirmeye kalkmanı haklı kılmaz.

**Egoizmi tamamıyla ortadan kaldıramazsınız; ama belki biraz yontabilirsiniz. Yapabilirseniz bu bile büyük bir başarı sayılır. Çünkü bunun sonucunda hak, özgürlük ve bölüşümde önemli gelişmeler ortaya çıkacaktır.

**Hakkını aldığın için kimseye minnet duymak zorunda değilsin.

**Rezile bulaşma, kötüye yaklaşma, haksızlığa karışma, sözünü tutmayanla buluşma, deliye sataşma, köpekle dalaşma, gönlün boşsa âşıkla atışma; içinde sevgi, şefkat ve merhamet yoksa “insanım” diye de dolaşma.

**Kuvvet sahibi olmak, her şeyi yapabilme hakkına sahip olmak değildir.

**Cömertliğini hak edenden yana kullan.

**Hak edilmeyen yüceltme; yüceltilene hakarettir.

**Yaşamak tüm canlılar için bir haktır, canlıları yaşatmak bir ödevdir, canlıları öldürmek ise bir cinayettir.

**Haksızlığı onaylarsan haksızlığa ortak olursun, haksızlık karşısında susarsan hakka saygısızlık etmiş olursun.

**Sessiz kalmak güzeldir, haksızlık karşısındaki hariç.

**Hak aranamıyorsa, düşünülenler söylenemiyorsa, bölüşüm adil değilse, insanlar aşağılanıyorsa o rejimin adı asla demokrasi olamaz.

**Haklı olanı yenebilecek bir güç yoktur.

**Her ödül kazananı hak eden; her kaybedeni de başarısız zannetmeyiniz.

**Toplumdaki kötü gidişten herkes sorumludur. Hiç kimse bu sorumluluktan kaçamaz ve kötü gidişin suçunu bir başkasına atamaz.

**Çiçeklerin, ağaçların ve hayvanların olmadığı bir dünya yaratmaya çalışanlar, gelecek nesillere karşı çok büyük bir suç işlediğinizin farkında mısınız?

**Bebekken ve çocukken ne kadar sevimliydi? Tatlı bir gülüşü, içten gelen bir ağlayışı vardı. Tertemizdi ve masumdu. Peki, sonra nasıl bu insan bir sapık ya da bir seri katil oldu? Her suçlunun geçmişine gittikçe aynı masumiyetle karşılaşırız.

ORUÇ BABA

( Adalet-hak-suç Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 17.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.