''İngiltere'de başbakanlık ofisinden yapılan açıklamada yalnızlıktan sorumlu bir bakanlığın kurulduğu açıklandı.''

''Muhafazakar Parti'den milletvekili Tracey Crouch'un yalnızlık bakanı olarak atanacağı belirtildi.'' BASINDAN



''Yalnızlık paylaşılmaz paylaşılsa yalnızlık olmaz.'' demiş şair Özdemir Asaf... Yalnızlık Allah'a mahsustur, da derler... Demek ki yüce yaratıcı insanın ya da başka bir canlının tek başına yaşamasına gönlü razı değil... O neden ile ''Biz insanı bir erkek ve bir dişiden yarattık.'' diye buyuruyor Hucurat Suresinde...



Yalnız insan dertlidir, sıkıntılıdır. Gece yattığı zaman yatağına çeşitli düşünceler gelir gider kafasına... Yarınlara ait pek de bir beklentisi yoktur genellikle yalnız yaşayan insanların... Kimisi kendini ev işlerine verir, kimisi, çiçeklere böceklere, kimi de değişik şeyler yaparak yalnızlığını unutmaya çalışır, kitap okur, yazar çizer bir şeyler...



''Yalnızlığın İngiltere'de 9 milyon kişiyi etkilediği düşünülüyor.''

''2017 yılında yayımlanan bir rapor, yalnızlığın günde 15 adet sigara içmek kadar kötü olduğunu ortaya koymuştu.''



İnsanların her zaman birbirlerine ihtiyaçları vardır. Yalnız da yaşasanız illa ki oturduğunuz apartmanda sıcak ve hoş sohbet bir komşuya ihtiyacınız her zaman olacaktır. Ev de başınıza bir şey gelip düşseniz ya da fenalık geçirseniz kapınız açacak birileri, bir tas sıcak çorba getirecek vefalı bir dostunuzun olması ne güzeldir...



Ünlü Rus Yazar Anton Çehov ''Kendini yalnız hisseden kimse için her yer çöldür.'' Demiştir. Çölde de fazla kimseleri bulmazsınız ve her şeye muhtaçsınızdır, yalnızken de... Almanların ünlü yazarlarından Goethe'de ''Yalnızlık" tek kelime, söylenişi ne kadar kolay Halbuki yaşanması o kadar zordur ki.''



Genellikle ülkemizde erkekler kadınlardan önce öldüğü için, hanımlarımız yalnız kalırlar. Bir çoğu da maddi durumu iyi ise tekrar evlenmezler, çocukları ve torunları ile avunurlar... Maddi sıkıntısı olan kadınlar ise iyi bir kısmet çıkarsa o beyefendinin kanatları altına girerler, adeta ikinci baharlarını yaşarlar, eğer kocaları biraz anlayışlı çıkarsa...



Bakıp göreceğiz İngiltere'de ki Yalnızlık Bakanlığının icraatlarını... Kim bilir belki böyle bir oluşum bizde de hayata geçirilebilir... Yalnız insan, kediler, köpekler, kuşlar ya da çiçekler ile her ne kadar hayatına renk katsa da can yoldaşı olacak bir insanın hiç bir zaman yerini tutamayacaktır... Yalnızlığı paylaşmak hayatınızı hem ruhsal hem de bedensel olarak renklendirecektir... 

( İngiltere De Yalnızlık Bakanlığı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.