** Başarı mutlaka gelir, yolunu bilirsen.

** Erken gelen başarı baş döndürür ve kişinin bir yere toslamasına neden olabilir.

** İstediğin kadar oku, okudukların kafanda kalmıyorsa sana ne faydası var?

** Dünyayı değiştirme düşüncesiyle yola çıkıp da değiştiremeyeceklerini anlayanlar; son çare olarak dünyayı yok etmeye karar vermişlerdir.

** İstemek, görmek, bilmek, harekete geçmek, yapmak aynı şey değildir; ama bunların hepsi başarıda bir arada bulunur.

** Hedefine ulaşmak için atladın ama yetişemedin mi? Bir de birkaç adım geri giderek denesen!

** Beni geçenler elbette ki var, ama benim geçtiklerim de var.

** Alın teri kutsaldır, o nedenle de en lezzetli ve helal ekmek, alın teri ile elde edilendir.

** Bir çalışmayı yarım bırakmaktansa, hiç başlamamak daha iyidir.

** Düğümü, atana çözdürmeli.

** Bulduğunla yetindiğin an, aramaktan vazgeçtin demektir.

** Dipsiz kuyu yoktur; dibine ulaşamadığımız kuyular vardır.

** Önümüze çıkan her fırsatı değerlendirmek gerekmez. Her fırsatı değerlendirmeye çalışana “fırsatçı” denir.

** Yangını önce fark eden, önce söndürecek demek değildir.

** Hezimet son değildir; pes etmektir son olan.

** Teşhis yanlışsa, tedaviye ne gerek var?

** Bazı işlerde işin sonuna gelindiğinde kişi yanlış yaptığını fark edebilir. Ama nedense gene de aynı şekilde devam eder.

**Aşılamaz duvarlar yoktur. Duvarları aşamayanlar vardır.

** Kartal artık zirveden vazgeçtiyse, onun kartallığı da bitmiş demektir.

** Çoğunlukla kapıları açmak, kapatmaktan daha zordur.

** Avuttuğun, hayaller peşinde sürüklediğin, uyuttuğun insanların bir gün gerçekleri görebileceklerini unutma.

** Boşuna çölde kuyu buldum diye sevinme. Yanında ipin ve kovan yoksa çöldeki kuyunun sana faydası ne?

** İnsanlar seni anlamıyor diye sen, anlatmaktan mı vaz geçeceksin? Cevabın evetse, doğrusu ben de seni anlayamıyorum!

** Kaybedeceklerini hesaplamadan bir tartışmaya asla girme. Çünkü kazancın daima umduğundan çok az olacaktır.

** Kaybettiğimiz bir yolu ararken, kim bilir kaç tane yeni yol buluruz ama farkında bile olmayız.

** Maddî yönden iflas edip de tekrar toparlanan vardır da, ruhen iflaslarda bu mümkün değildir.

** Bugününü yarınla değiştirmeye razı olacak o kadar çok insan var ki… Oysa bu değiş tokuş, kaybetme ihtimali çok yüksek bir kumar olabilir.

** Kafanı talihe fazla takarsan, emin ol ki talih sana gülmez.

** Kaçırdığını sandığın fırsatlar, biraz ileride seni bekliyor.

** Her kazandığında sevinme. Çünkü kazanılanı kaybetme ihtimali de var.

** Zirveye çıkmak istiyor. Ama zirveye giden yolu bilmiyor!

** Tahtını kendin kurduysan tahtadan da olsa, kralların altından tahtına değişme.

** Bazen duvarda gedik açmaya çalışmak, duvarı yıkmaktan daha zordur.

** Ölçeceğin zaman kendi cetvelini al; başkalarının cetveline güvenme. Ne olur, ne olmaz!

** Yakalanan her fırsat, başka fırsatların da habercisidir.

** Yol, seni arayıp bulmaz; sen yolu arayıp bulacaksın.

** Kocaman ırmakların, muhtaç oldukları küçücük derecikleri vardır.

** Avladığını beğenmeyen avcı var mı?

** Usta kaptan denize kafa tutmanın değil, denizin dilinden anlamanın onu hedefine götüreceğini bilir.

** Yenilmek değil, yenemeyeceğini kabullenmek sondur.

** Aradığını bulduysan bile aramaktan vazgeçme. Daha iyisini, belki de daha mükemmelini de bulabilirsin.

** Kendini nehrin akıntısına bırakırsan, hedeflediğin yere varamayabilirsin ama mutlaka bir yere, mesela bir başka nehre veya denize kavuşabilirsin.

** Yolun eğri de olsa mutlaka bir yere varır.

** Yenilmen değil, yenilgini nasıl açıkladığın önemli.

** Ölçüsüz davrandıysan, ölçüsüz bedel ödeyeceğin için yakınamazsın.

** Hayallerimizin önündeki tek engel, başarısızlık korkusudur.

** Nedense başarısızlıklarımızı, hep talihsizliğe yükleriz.

** Tartışmaların çoğunda, galip gelen taraf belli değildir.

** Merak, başarıya çıkaran merdivenin ilk basamağıdır.

** Büyük bir iş başaramadım diye üzülme; küçük bir iş başarmayı dene. Sonuçta o da bir başarıdır.

** Her başarısızlık, bize bir başarının yolunu da gösterir.

** Başardın diye başka bir ödül bekleme; başarının kendi zaten bir ödüldür.

** Sabır ve umut birleşirse, başarı da tercihini onlardan yana yapar.

** Başardıysan sessizliğini muhafaza et. Çünkü başarını uluorta ilan edersen kıskananlar olabileceği gibi, övündüğünü düşünüp kınayanlar da olabilir; hatta düşman bile kazanabilirsin.

** Kendini düzeltmeden başkalarını düzeltmeye kalkmak, başarısızlıkla sonuçlanacağı daha başından belli olan bir girişimdir.

** Her başarı, bir başka başarının müjdecisidir.

** Başla ki, bitirebilesin.

** Her ok bir hedefe yöneliktir, ama bu her ok hedefi vuracak demek değildir.

** Başkalarının başarısını, gerçekten alkışlayan kaç kişi var?

** Her şeyde ölçülü davranmalı. Çünkü ölçünün kaçırılmasını zarar takip edecektir.

** İmkânsızı, istemek imkânı da vardır.

** Başarılı ve başarısız kişi arasındaki fark, her düş kırıklığından sonra yeni bir hedef belirleyip belirlememededir.

** Akıntıya karşı yüzmeyi becersen de başarılı sayılmazsın. Çünkü bunu yapabilmek için kaybettiklerin kazandıklarından daha çok olacaktır.

** Denersen yanlış yapabileceğin gibi, neyi başarıp neyi başaramayacağını da görürsün, ama denemezsen yanlış da yapmazsın, neyi başarıp neyi başaramayacağını da öğrenemezsin.

** Tesadüf, başarısızlıklara uydurulan bir kılıftır.

** Zor bir işte başarıya en yakın olduğumuz an, o işi bırakmayı düşündüğümüz andır.

** Başarısız kişi de başarmaya adaydır.

** Kendini sınayan sensen, torpilin de garanti demektir.

** Problem çözümsüzse, sorun çözüm yolunu bilmemekten kaynaklanır.

** Boşuna bekleme fırsat sana gelmez; sen ona gideceksin.

** Zor olan değişimin kendisi değildir; değişimi anlayabilmek, ona uyabilmek ve değişebilmektir.

**Ağacın imtihanı rüzgârladır. Bazıları bu imtihanda başarılı olur hayata devam eder, bazıları da başarısız olur hayata veda eder.

**Dostunuzun başarısını kıskandığınız için kendinizden utanmayınız. Aşırı olmamak şartıyla bu normaldir. Çünkü kıskançlık insanoğlunun doğasında vardır.

**Anlaşılmaz olmak isteyen bazı yazarlar bunu başarmak için çok uğraşıyorlar. Çoğu amacına ulaşıyor. Çünkü artık anlaşılamadıkları için okur bulamıyorlar.

**Zaaflarınızı, başarısızlıklarınızı uluorta dillendirip de bazı insanları sevindirmeyin.

**Övgü isteme, bekleme; gerçekten başarılıysan o kendiliğinden gelir.

**Bir konuda başarısız olduysanız bu her şeyin sonu demek değildir. Sizin de başarılı olabileceğiniz başka alanlar mutlaka vardır. O nedenle denemelerinizi sürdürün. Deneyen başarısız sayılamaz; denemeyi bırakan başarısızdır.

**Şansızlığa borcumuz çok, çünkü şansızlık olmasaydı başarısızlıklarımızı başka türlü nasıl açıklardık?

**Halkın nazarında başarılı lider, halkına en tatlı hayalleri kurdurmayı becerebilen liderdir.

**Başkalarının hoşuna gitmek ve onları memnun etmek için çabalayan insan belki bunu başarır, ama kendi olmaktan da çıkar ve başka bir insan olur.

**Bir başarı; bir başka başarı için hazırlık değilse başarı sayılamaz.

**Başarı için ilk adım çok önemlidir. Çünkü sonradan atılacak adımlar onu takip edecektir.

**Başaracağına inanırsan başarırsın, yenileceğine inanırsan yenilirsin; ama kendine inanırsan yenilgiyi bile başarıya dönüştürebilirsin.

**Pes etmek üzereyken vazgeçip de başarıya, galibiyete, zafere ulaşanları kendine örnek al.

**Başarısız mı oldun? Üzülme. Çünkü başarı bunun birazcık ötesinde.

**Başarı senden kaçmaz; sensin başarıdan kaçan ve belki de korkan…

**Sevinmek isteyen için her başarı büyüktür.

**Her işte hep başarılı mısın? Öyleyse, dur ve düşün. Mutlaka bir yerlerde normal gitmeyen bir şeyler vardır.

**Başarmak için yaz bir kenara: İmkânsızlık imkânsızdır.

ORUÇ BABA

( Başarı Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 21.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.