Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 23.01.2018
Okunma Sayısı : 1673
Yorum Sayısı : 11
Günün Yazısı

Bu Yazı 24.01.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Türk ordusu  iki  gündür  resmen  bir  savaşın  içinde.  Böyle  bir  savaşta  Türk  halkının  siyasi  kaygıları  ve  tarafgirlikleri  bir  tarafa  bırakarak  vatan  millet  davası  olan bu  davada  yekvücud  olduğunu  görmek  de  oldukça  sevindirici  elbette. 

Evet,  Türk  halkı  yekvücut diyorum  arada  çıkan çatlak  seslere  rağmen.  O  aradaki  çatlak  seslerin  büyük  bir  kısmı  zaten  fikren  ve  zikren  hiç  bir  zaman  Türk  olamayan  bir  halkın  çocukları  olduklarından  üzerlerinde  durmaya  değmez.  Havlayıp  dururlar  her  zaman  olduğu  gibi.  Asıl dert  onlar  değil. Asıl  dert -  maddi  olarak  bir  şeyler  yapamasa  da  en  azından   kahraman  ordumuzun  muzafferiyeti  için  memleketin  neredeyse  tamamı  el  açmış  Allaha dua  ederken-  bazı  vatandaşlarımızın  hâla  ''  Biz  size  dememişmiydik ''  davası  peşinde  olmalarıdır.

Yahu  he  demiştiniz.  Siz  her  bi  haltı  demiştiniz.  Biz  sizin  dediklerinize  kulak  asmadık.  Biz  sizin  uyarılarınıza  kulak  asmadığımız  için  de  ABD  çok  kızdı. Gitti  bu  terörist  köpeklere  5000  Tır  dolusu  silah  yardımı  yaptı.  Ülkenin  güneyinde  onlardan  ordu  kurdu.  Biz  sizin  uyarılarınıza  kulak  asmadığımız  için  minicik  bir  sivilce  koskoca  bir  çıban  oldu.  Biz  sizin  uyarılarınıza  dikkat  etseydik  ABD  asla  böyle  bir  davranış  içine  girmeyecekti.   Eee  ne  yapalım  peki  şimdi?  İntihar  mı  edelim?  Kendimizi  uçurumlardan  mı  atalım?  Ya  da  ''  Haklısınız  valla.  En  iyisi  ordumuzu  çekelim  o  topraklardan ''  Diye  yürüyüşler,  mitingler  mi  yapalım?  Sizin  ne  kadar  haklı  olduğunuz  daha  net  anlaşılsın  diye ordumuzun  zaferi  için  değil  de  yenilgisi  için  mi  dua  edelim?  Ne  edelim?  

Neyse...  Başta  da  dediğim  gibi  önemsiz  çatlak  sesler  bunlar.  Derdi  vatan  değil  de  benlik  olanların  sesleri...Yeter  ki  kendileri  her  zaman  haklı  çıksın  da  vatan  ne  olursa  olursa  olsun,  dert  değil  onlara.   

Önemsiz  sesler  bunlar...  Millet,  Allaha  çok  şükür  kenetlenmiş  durumda. 

Başbakan  Binali  Yıldırım'ın sosyal  medyada  oldukça  ses  getiren  yukarıdaki  karikatürle ilgili  sözleriyle  devam  edelim.

Başbakan  diyor  ki:  "Zeytin Dalı harekatının zeytinleri orada yaşayan halka, dalları ise terör örgütlerine gidiyor. Bunu bir vatandaşımız resmetmiş, benim de çok hoşuma gitti" 

Bence de  oldukça  güzel  bir  kapaktı  terörist ve  teröristseverler  için.   

İyi  hoş  da  bu  harekatın  adı  neden  Zeytin  Dalı ?

Akla  ilk  gelen  elbette  ki  zeytin  dalının    geçmişten  günüze  barışın  sembolü  olmasıdır.  1974 de  nasıl  kı  Kıbrıs  harekatına  ''  Barış  Harekatı'' dedik  ve  gerçekten  de  adaya  barışı  getirdiysek  aynı  şekilde  bugün  de  girdiğimiz  topraklara  barışı  getirmek  amacıyla  girdiğimizi  ifade  etmek  için  en  uygun  tanım  ''Zeytin  Dalı Harekatı''  olurdu  elbette. 

Ancak  hepsi  bu  kadar  değil.  

Herşeyden  önce  mesela  zeytin  dalı  neden barışın  simgesidir?

Esas  itibariyle  zeytin  dalı  bir  savaştan  sonra  yapılan  barışın simgesi  değildir.  Tam olarak  huzur  ve  esenliğin  simgesidir.  

Kitabî  dinlerin  hepsinde  olduğu  gibi  Gılgamış  Destanında  bile  anlatılan  Nuh  Tufanı  dediğimiz  olayda  Hz.  Nuh ,  tufan  biraz  dinip  sular  durulduğunda  gemisinde  bulunan  bir  güvercini  salar.  Güvercin  bir  müddet  sonra  ağzında  bir zeytin  dalı  ile  döner.  Bu,  yakınlarda  sığınılacak  bir  kara  parçası  olduğunun,  bir  diğer  deyişle  selamete  erişmenin,  esenliğin,  günlerdir  süren  sıkıntıların  sona  ermesinin  bir  işaretidir.  Huzur  ve  selamet  anlamında  barışın  bir  işaretidir. 

Bu  arada  antiparantez  belirtelim:  Diğer  semavi  dinlerde  Nuh'un  gemisinin  Ağrı  Dağına  konuğu  söylenir  ama  Ağrı  Dağında  zeytin  ağacı  yoktur.  Oysa  Kur'anda  bu  geminin  Cudi  dağına  konduğu  belirtilmiştir  ve  Cudi  dağında  bol  miktarda  zeytin  ağacı  görmek  mümkündür.  

Evet,  bugün  operasyon'un  yapıldığı  Afrin  de  Zeytinlikleri  ile  ünlü  bir  bölgeymiş.  O  bölgenin  ekonomisinde  zeytin  önemli  bir  yer  tutuyormuş.  Operasyona  bu  sebeple  de  ''Zeytin  Dalı ''  Operasyonu  denmiş. 

Ancak   saydığımız  tüm  bu  sebepler  dışında  oldukça  anlamlı  bir  mesajı  daha  var  bu  zeytin  dalının.  O  mesaj  da  1  ABD  Dolarında  gizli.

Bilindiği  gibi  1  ABD  Doları  aynı  zamanda  Fetö  terör  örgütü  mensuplarının  kimlikleriydi  adeta.  Her birinde  F  Serisi  1 Dolar  bulunuyordu. 

İşte  bu  1  ABD  Dolarında  da  ABD  nin  sembolü  olan  kartalın  bir  pençesinde  zeytin  dalı,  diğer  pençesinde  ise  oklar  vardır.  Böylece  ABD    dünyaya  ''  Barışı  isteriz  ama  gerektiğinde  savaşırız ''  mesajı  veriyor.  

Biz  de  bu  harekata  ''  Zeytin  dalı  ''  Adını  vererek  ABD  ye  ''  Biz  de  barışı  isteriz  ama  gerekirse  savaşırız ''  Mesajı  veriyoruz. 

Evet,  onca yazdık  çizdik  ama  asıl  önemli  olan  bu  zeytinin  adı  değil  tadı.  Allah  ağzımızın  tadı  bozulmadan,  vatanımız  milletimiz  başta  olmak  üzere  tüm  dünya  için  en  hayırlı  şekilde  sonuçlanmasını  nasip  eylesin  inşallah.  Rabbim  ordumuzun  yar  ve  yardımcısı  olsun.  

( Meyvesiyle, Dalıyla Zeytin Dalı başlıklı yazı Sami Biber tarafından 23.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.