* "Başkaları için duyduğun kaygı kendin için duyduğun kaygıların önüne geçtiği zaman olgunlaşmışsın demektir." diyor John Mac Noughton.

Başkaları için duyduğum kaygı kendim için duyduğum kaygının önüne geçmez; çünkü başkaları için duyduğum kaygı aslında kendim içindir. Ne de olsa hayatta bir başıma kalmak kendim için duyabileceğim en büyük kaygıdır. Var oluşum başkalarıyla birlikte anlam yapar. İnsan başkasının acısını gidermek için kaygılanırken aynı zamanda kendi olası acılarını gidermenin toplumsal güvencesini oluşturur.

Olgunluğum, başkaları için kaygı duymamdan çok, var oluşuma biçtiğim anlamın niteliğiyle belirlenir. Başkalarına duyacağım kaygı da bu anlamın insani yüceliği kadar değer yapar. Dua bile başkası için kaygılanan niyetten çıkmışsa insana hayırla döner...

Muharrem Soyek
***
( Başkaları İçin Kaygılanmak başlıklı yazı M. Soyek tarafından 28.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.