Asya'nın orta ve kuzeydoğu kesiminde yaşayan Misk Geyiğinin bir gün canı sıkılır.Arkadaşlarına derdini açmadan önce içinden şöyle geçer.''Derdini söylemeyen derman bulamaz''.
                 Çok güvendiği arkadaşlarına derdini açar.Misk Geyiği şöyle der:Geçen gece dolaşırken insanların sağa sola attığı çöpleri gördüm ve çok üzüldüm.
                  Bu çöpler hem çevre kirliliği oluşturuyor hem de pis koku yayıyor.Ne yapıp edip bu doğayı tertemiz misk kokan bir doğa olması için çalışmamız gerekiyor.Misk Geyiğinin diğer arkadaşları söz istiyorlar.Misk Geyiği arkadaşlarının bu edepli güzel duruşu ve nazikçe izin isteyip konuşmaları karşısında coşup zıplıyor.
                  Misk Geyiği arkadaşlarına sırayla söz hakkı veriyor.Sırası gelen arkadaşlarının canını sıkan cevre kirliliğine çözüm üretiyorlar.Özellikle erkek Misk geyiklerinin (iri üst  iki azı dişi ağzının dışına taşmış vaziyette) çevre kirliliğine karşı getirdikleri çözüm Misk geyiğinin içinin rahatlamasına sebep oluyor.
                  Misk Geyiklerinin buldukları çözümü  beş  madde de topladılar.
                   Birinci madde:Yaşadıkları dağın çevresini hemen temizlemek.
                   İkinci madde:Her canlıyı bilgilendirmek.
                   Üçüncü madde:Misk geyiklerinin karın derisindeki salgı bezlerinde salgıladıkları miskleri toplamak
                   Dördüncü madde:Toplanan miskleri yapacakları misk fabrikasında şişelere doldurup her canlıya dağıtmak
                    Beşinci madde:Misk Geyiklerinden bir gurup oluşturup çevreyi denetlemek.Bu beş maddede anlaşan Misk Geyikleri çevreyi güzelleştirmek için harekete geçtiler...
                                                                                               İlyas DOĞRU/Yeni Yenice Mh/BANDIRMA
( Misk Geyiklerinin Projesi 1 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 31.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.