Bizim meslektaş, dükkan komşusu Yavuz iyi çocuktur sizden iyi olmasın. İş yerinde ki mahalleye ilk önce o soktu zamanında kedileri, sonra bize de sirayet etti kedicilik. Seneler önce ilk kedisi fistan ile başladı bu işe, epey zaman o dükkanda beslendi, sebeplendi fistan hanım. Fistan'dan sonra da sekiz on tane değişik renkte ve boyda kediye ev sahipliği yaptı, besledi büyüttü sonra teskere verdi kedilere. Kediler Yavuz amcalarını parmakla gösterirler birbirlerine, Yavuz kedi dünyasında bir fenomendir artık bu saatten sonra...


Yalan yok ben de, Yavuz dostumun dükkanında alıştım kedilere ve bu işe. Yavuz epeydir dükkanında kedi beslemiyor, sorarsan da ''Bakamıyorum doğru düzgün''deyip geçiştiriyor. Şimdi yeni yavrularımız var; Çakır'ın yavruları, Yaşar'ın bakkal da doğdular ora da yatıp kalkıyorlar, kıdemli anneleri Çakır ile... Baştan dört taneydiler, biri öldü kendiliğinden, birini de mahallede bir bayana verdik sevabına, bize de iki tane kaldı kala kala...


Yaşar hem kedi babası, hem dert babası; çifte baba. Bu çifte vatandaşlık, çift pasaportlu adam gibi birşey zaar. Dükkanda salamı sosisi kes kedilere ver, kaşarı kes kedilere ver. Müşteriye kestiğinden daha çoğunu kedilere kesiyor. Arada da bana gelir''Aaamet abi bugün sen sponsor ol da şunlara birşeyler yedirelim sevabına''. Tamam derim ben de. İki üç lira benden, iki üç lira öbür arkadaşlardan, gideriz lokantaların artıklarını alırız, Allah ne verdiyse önlerine serperiz kedilerin. Bizim ora o kadar meşhur oldu ki artık, bazende kedisi olup da bakamayanlar, getirip kendi ev kedilerini bile bırakıyorlar, sonra ara ki bulasın adamları, onları da besliyoruz. Envanterde ki kedi sayımızda her geçen gün artıyor. Ahh bir de arabaların altında kalıp ezilmesler...


Yeni doğan yavrulardan birini geçenlerde Yavuz'a''Vereyim sana '' dedim ''Sıfır daha cillop gibi kedi, değişen parçası yok, karaciğeri sağlam, alkol, sigara, hovardalık kesinlikle yanından geçmez, muhayyer(ne demekse)en az on onbeş sene seni götürür, parasız pulsuz elektriğini alır toprağa verir, insan kadar da nankör değildir merak etme''dedim. Yavuz ''Yok ya''dedi''O kadar baktık kaç sene, sonra götürüyorum bir mahalleye bırakıyorum üzülüyorum haliyle'' Peki dedim sen bilirsin...


Zibidiler biraz dikkatli olsalar ya, kaç kedi arabanın altında telef oldu gitti. Bakkalın demirlerine yazı astık biz de, sokağa giren arabaları uyarmak için''DİKKAT KEDİ VAR YAVAŞ'' geçerken görenlerde hayretle bakıyor yazıya, dikkat köpek varı biliyoruzda, dikkat kedi var yazısını ilk defa görüyoruz diyorlar. İsteyen misteyen olursa, gelsin bizi bulsun hemen, sıfır kediler sıfır. Parasız pulsuz alsın götürsün sevabına. Vallahi pet shoplardan yüzelli ikiyüz liraya anca alırsınız...

( Sıfır Kedi Bunlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.