Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 3.02.2018
Okunma Sayısı : 1081
Yorum Sayısı : 0

DERDİNİZİ ALLAH’A AÇIN.

          Derdinizi Allah’a açın, onda mutlaka çaresi vardır. Ve ondan ümit kesmeyin.  Allah’tan ümit kesenler muhakkak ki kâfirlerdir.

          İnsanlara değil, Allah’a her türlü öfkenizi ulaştırın, her türlü şikâyetinizi yapın, ona her türlü derdinizi anlatın, onunla herkesin dedikodusunu yapın günah olmaz. Allah içinizi boşaltmanızı ister ve dertlerinizi üzerinizden alır. Sizin mutlu olmanızı ister. İçiniz rahatlayınca Rabbim bu söylediklerim için beni affet diye tövbe edip ondan özür dileyin. Onunla samimi bir şekilde konuşun, derecat kaybetmezsiniz.

12/YÛSUF-86: Kâle innemâ eşkû bessî ve huznî ilallâhi ve a’lemu inallâhi mâ lâ ta’lemûn(ta’lemûne).                                                                                                       (Yâkub A.S ) şöyle dedi: “Ben kederimi ve hüznümü sadece Allah'a arz ederim (şikâyet ederim). Ve sizin bilmediğiniz şey(ler)i ben Allah'tan (Allah'ın bildirmesi ile) bilirim."

          Hz. Yâkub ve Hz. Yusuf, birbirlerini çok seven bir baba ve oğuldurlar. Hz. Yâkub'a Allahütealâ her şeyi söyleyip bildirmekte; Yusuf'un nerede olduğu, kim olduğu, Bünyamin'i orada tuttuğu onun tarafından bilinmektedir.

          Hz. Yâkub, daha evvelki ayet-i kerimede: "İnşaallah Allahütealâ bizleri, hepimizi bir araya getirecektir." demekteydi. Yani "Siz öyle zannetmekte devam edin. Ben üzüntümden ölüme yaklaşıyormuşum gibi size görünürüm ama aslında ben hakikatleri biliyorum." diye düşünmektedir. Öyleyse gözlerine ak düşmesi, üzüntüsünün sebebi değil, Allah'ın bir sembolüdür:

          Hz. Yâkub, bir Nebî; Allah'ın bir Peygamberi'dir. Allah ona devamlı vahyetmiştir. Allahütealâ: "Bütün peygamberlerime vahyettim; onları, devirlerinin imamı yaptım." buyuruyor. "Onlardan" değil, "onları" ifadesini kullanan Allahütealâ, hepsinin her devirde, kendi devirlerinin mutlaka imamı olduğunu belirtmiştir.

4/NİSÂ-164: Ve rusulen kad kasasnâhum aleyke min kablu ve rusulen lem naksushum aleyk(aleyke), ve kellemallâhu mûsâ teklîmâ(teklîmen).                                                                     Ve daha önce sana kıssa etmiş olduğumuz (bahsettiğimiz) Resullere ve sana bahsetmediğimiz Resullere de (vahyettik). Ve Allah, Hz. Musa ile kelimelerle (hitap ederek) konuştu.

21/ENBİYÂ-73: Ve cealnâhum eimmeten yehdûne bi emrinâ ve evhaynâ ileyhim fi’lel hayrâti ve ikâmes salâti ve îtâez zekâh(zekâti), ve kânû lenâ âbidîn(âbidîne).                               Ve onları, emrimizle hidayete erdiren (ölmeden önce ruhları Allah'a ulaştıran) imamlar kıldık. Ve onlara, hayırlar işlemeyi, namaz kılmayı ve zekât vermeyi vahyettik. Ve onlar, Bize kul oldular.

12/YÛSUF-87: Yâ beniyyezhebû fe tehassesû min yûsufe ve ehîhi ve lâ te’yesû min revhillâh(revhıllâhi), innehu lâ ye’yesu min revhillâhi illel kavmul kâfirûn(kâfirûne).     Ey oğullarım, gidin ve Yusuf'u ve onun kardeşini iyice araştırın! Allah'ın vereceği ferahlıktan umut kesmeyin. Muhakkak ki; kâfirler (onu inkâr edenler) kavminden başkası, Allah'ın vereceği ferahlıktan umut kesmez.

          Hz. Yâkub, burada daha açık bir şekilde, Allah'ın bir ferahlık vereceğini, çözümün orada olduğunu oğullarına açıklamıştır. Kendisi de Allah'ın verdiği vahiy sebebiyle gerçeği bildiği için Allah'ın rahmetinden umut kesmediğini, sonucun orada alınacağını ifade etmiştir.

          Hz. Yâkub, Allah'tan devamlı vahiy alan bir Nebî'dir, bir Peygamber'dir ve böylece olayların hepsinden haberdardır. Oğullarını da sonucu bilerek oraya göndermiştir.

 

Allah razı olsun

Burhan AKSU

( Derdinizi Allaha Açın başlıklı yazı mihrimah tarafından 3.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.