Hemen aklınıza bir kaç lisan gelmiştir, en başta İngilizce, almanca ya da İspanyolca olarak düşünmüşsünüzdür... Çince de diyebilirsiniz belki nüfuslarını düşünüp ama bu başka bir lisan. Bu lisanı özellikle bizim Türkiye'de okumuş ya da cahil hiç fark etmez, herkes bilir yediden yetmişe... Sıkı durun açıklıyorum. Bu lisan tarzanca... ''Hadi canım öyle de bir lisan mı var?'' dediğinizi duyar gibi oluyorum... Benim asil milletim İngiliz ile Alman ile Japon ile Afrikalı bir turist ile hep tarzanca konuşur... Ha bu arada yes no, gibi Ja Nayn, gut, hello, vıy gibi kısıtlı bildiği Almanca, İngilizce, Fransızca kelimeleri de araya sıkıştırmayı ihmal etmez....


Bilemiyorum Avrupa'nın ya da başka kıtalar da ki ülkelerde de bu tarzanca konuşuluyor mu? Onların eğitimi bizden daha ileri de olduğu için tarzanca ile pek de işleri olmadığını tahmin edebiliyorum... Orada ki insanların bir çoğu kendi ana dilleri ile birlikte en az bir iki yabancı dili şakır şakır konuşuyorlar.


O kadar da pratik bir dil bu tarzanca... Kelime sayısı mı? Üüüüf aklınıza gelebilecek her türlü kelime girer bu tarzanca lisanına... İngilizce ve Almanca'nın belki ben diyeyim on katı siz deyin elli katı kelime vardır bu tarzanca da... Kelime bitti el kol işaretleri ile de anlatır benim milletimin insanları dertlerini...


Bu lisanın İngilizce, Almanca gibi kursları filan açılmaz. Bizim memlekette herkes doğuştan yeteneklidir bu lisan üzerine... İngiliz turiste yer anlatırken ''Bak kardeşim buradan go go go go yani gitmek sen var, sonra eliyle işaret ederek sağa dön, bir de kendi etrafında döner dönmeyi anlatmak için.'' işte böyle bizim anlatımlarımız tarzanca... Siz bile anladınız hemen değil mi? Bir de bizi eleştirir yerden yere vururlar Türkler yabancı dil de çok geri diye...


Rahmetli Tarzan mezarından kalkıp da görseydi tarzancanın ülkemizde ne duruma geldiğini ve en çok konuşulan lisan olduğunu, kim bilir ne kadar mutlu olurdu... Tarzan diye biri yok mu? Çizgi Roman ve sinema Kahramanı mı Tarzan? Olsun kendisi yoksa da lisanı var ya... Aman ha siz, siz olun, en az bir yabancı dili öğrenmeye bakın. Bir lisan bir insan, tarzanca bilseniz de olur bilmeseniz de... 

( Bütün Dünya Dilleri Arasında Yurdumuzda İlk Sırada başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.