GÜNÜMÜZÜN MÜZÜK ANNAYIŞI

   Çocuklarımın türkü seven çocuklar olmasını istiyordum.Bebeklik dönemlerinde bile beşiklerinde türkü dinletir, kulaklarının türkülere aşina olmasını sağlamaya çalışıyordum.Gel zaman, git zaman çocuklar büyüdü.Ne yazık türkülere hiç sıcak bakmadılar.Bunu kendime bir takıntı haline getirdim."Artık gençlik bozuldu", "Gelecekten hayır yok" gibi klişe sözlerle kendimi avutmaya başladım.Ama bu işin köküne inmem gerekiyordu.
    Bir gün bir Ozan programı izlemeye karar verdim.Altı kiloluk demliğime çayı demleyip koltuğa sırtımı yasladım.Misal; "Ozanlar çarpışıyor" programını açıp birinci bardağımı yudumlamaya başladım.
-Efendim, bu haftaki konuğumuz "Angaralı bağrı yanuk Halil" buyursunlar efendim.
Belliki önceden ayarlanmış konuklarda müthiş bir tezahürat.Şak şak şak...
-Hoş geldiniz efendim, sefalar getirdiniz.Sizleri aramızda görmek ne güzel.
-Hoş bulduk bacııııım! Angaradan size gözellikler getürdüm.
-Buyurun efendim ilk türkümüzü dinleyelim izninizle..
Dam düzlüyor fadimem
Tam düzlüyor fadimem
Açtım baktım yorganı
Çam düzlüyor fadimem
Dıngırı dıngıt, şıngırı şıngıt
Tangırı tıngıt fangırı fıngıt
Ellesene fadimem
Dillesene fadimem
Çatır çatır yanıyon
 Yelesene fadimem
Şangırı şıngıt hangırı hıngıt
Tonguru tıngıt, zangırı zıngıt
- Teşekkürler ediyorum efendim, gerçekten güzel bir türkü, bestesi de size mi ait.
-Evet Bacıııım! elbette bize ait.Hikayesi bilem var.yağmurlu bir gündü.Saçaklıktan damlalar akıyodu, ahırın bokluğu kokuyodu, sincap ağaca çıkıyodu, işte böyle bir anda göklerden bir nida yükseldi, Fadimeeeeeee!!!! Fadimeeeeeee! diye.Bende aldım galemi ele böyle muhteşem bi eser çıkdı.Bu eserler kolayınan çıkmıyo Bacııııııım!Hemi de çift ayahh.
     Bırakın bu türkünün gençleri etkilemesini, türkünün muhatabı olan fadime'ye dinletseniz bir daha adamın yatağına girmez,"Bana bunu mu reva gördün" diye.Altı kiloluk demlik bitmeden bilgisayarın başına geçip.Geçmiş listesini gözden geçirdim. Şu isimler vardı.Sahakira, Dua lipa, Justin Bieber, Post Molene,Filo Rida,Bridney Spears.Yabancı müzik hiç dinlemem.Kim lan bu Britney Spears deyip bir tane klibini açtım.Eeeyyyy kurban olduğum Allah'ım! Ey yumurtaya can veren Rab'bim, Eeeyyy her şeyi yoktan var edenim, bütün güzelliği, zerafeti bir kişinin üstüne yükleyeceğine birazını da bizim yüz elli kiloluk hanımlara verseydin n'olurdu sanki.Sözler işin ehline yazdırılmış, müzik işin ehline verilmiş, dansların üstünde aylarca çalışılmış, muhteşem bir eser çıkmış. Benim gibi elli yaşında birini bu kadar etkilediyse gerisini siz düşünün.
  Bizde bir zihniyet var.Yüz liralık bir saz alıp ikide türkü melodisi öğrenirsek bu iş tama diyoruz.Halamın emmisinin "Aşıklar çoşuyor" programına iki kez katılıp üçerden altı bin lira alırsak, Kuzenin "Ozanlar uçuyor programına iki kez katılıp üçerden atı bin lirada oradan kaparsak Paranın ..mına goyduk.En azından sazı değiştirip paçayı düzeriz.Elin oğlu ise bir eser yaparken Dünya'ya nasıl pazarlarım onun hesabını yapıyor.
   Velhasılı kelam "Hayat boşluk kabul etmiyor"Ona neler sunarsan o'da sana karşılığını sunuyor.Ya bu denizde hamsi olmaktan kurtulacaksın, yada köpek balıklarının yasalarına tabi olacaksın, başka yolu yok.Hamsi olursan da köpek balığının dilini, kültürünü, müziğini öğrenmekten gocunma.YADA MİLENYUM KELİMESİNİ İYİ OKU.Muhabbetle..

( Günümüzün Müzük Annayışı başlıklı yazı çiftci baba tarafından 5.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.