** Başkalarına verdiklerin, başkalarından aldıklarından daha önemlidir. Aldıklarının kişiliğine katkısı birse, verdiklerinin bunun birkaç mislidir.

** Kendi tükenmiş olan kişi, başkalarını da tüketebilir.

** Değiştirmeye kendinden başla ve bir müddet kendinle devam et.

** Mutluluğun bir öğretmeni, bir reçetesi veya sihirli bir formülü yoktur. Bir yöntemi vardır, onu da kişinin kendi bulmalıdır.

** Övgüye değil, övgünün nereden ve kimden geldiğine bak.

** Bana “Kendini bil!” diye öğüt veren kişi, sen kendini biliyor musun?

** Yanında kendini ezik ya da borçlu hissedeceksen, o kişiye sırrını verme.

** Güvenmediğin kişi ile birlikte yola çıkma gafletini gösterdiysen, başına gelebileceklerin en azına razı ol ve bu yolculuğu hemen sonlandır.

** Seni kullananlar da, seni sevenler de, sana düşman olanlar da aynı dili konuşabilirler. O nedenle kimin ne olduğunu anlamak için ayrıca gözlerine de bak.

** Önyargı, çok yüksek bir duvardır. Önyargılı kişinin bu duvarı aşmaya niyeti yoktur. Ama başkalarının da aşmasına izin vermez.

** Laubali kişi çamur gibidir; hayatınıza yapışır, temizlemek için çok uğraşmanız gerekir.

** Seni hak etmeyene kendinden bir şeyler verme; seni hak edenin ise dizinin dibinden ayrılma.

**Bugün bir kişiyi satın mı aldın? Aynı kişi yarın bir başkası tarafından da satın alınacaktır.

** Gölgesi seni rahatlatan kişiyi, hiç düşünmeden arkadaş olarak seçebilirsin.

** Şöhretin bedeli, kişilikten verilen tavizle ödenir. Başka da bir ödeme yolu maalesef yoktur.

** Kişiliksiz insan yoktur. İyi ya da kötü her insanın mutlaka bir kişiliği vardır.

**Gidilen yolun uzunluğu sadece metre cinsinden değil, gidilen yer ve kişi bakımından da değerlendirilmeli. Yollar aynı metrededir ama birine çabucak giderken diğerine gidiş uzun sürebilir.

**Çamur attığın kişi, sana gül atarsa ne yapacaksın?

**Yağmurun rahatlatıcı, huzur veren, mutlu eden bir sesi olduğu gibi sinirleri bozucu, paniğe sürükleyici, korkutucu bir sesi de vardır. Bu yağmurun yağma hızına göre değişebildiği gibi kişinin o anki psikolojik durumuna göre de değişebilir.

**Sorgulamayan kişi, bütün doğruları bildiğini zanneden bazen sempatik bazen de antipatik olabilen büyük bir budaladır.

**Her şeyi bildiğini iddia eden kişi, hiçbir şeyi bilmediğini söyleyen kişinin yanında bir cüce gibi kalır.

**Başkalarını kabullenemeyen, başkalarına empati yap(a)mayan, başkalarını anlamayan, başkalarının yerine kendini koyamayan, başkalarına karşı hoşgörü göstermeyen kişi başkalarından da saygı beklemesin.

**Asıl üzüldüğüm güvendiğim kişinin ihaneti değil, güvenimi kaybetmiş olmamdır.

**Bugün sattığın kişiyi, yarın almak istediğinde onu alacak paranın henüz icat edilmediğini anlayacaksın.

ORUÇ BABA
( Kişilik Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 7.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.