** Sabır ağacının dalları hoşgörüdür; meyveleri ise sevgi, başarı ve mutluluktur.

** Mutlu ya da mutsuz olduğundan emin değil misin? Bak bakalım, içindeki karanlık her ışığı boğuyor mu, yoksa içindeki aydınlık hiç kararmıyor mu?

** Mutsuz insanın gözleri ve kulakları, her türlü güzelliğe kapalıdır.

** Sefalet, mutsuzluğun asıl nedeni değildir; ama mutsuzluk sefaletin asıl nedenidir.

** Mutsuzluk eğriyi doğru, doğruyu yanlış, güzeli çirkin görmeye yol açar.

** Aptallarla bir arada yaşamaya başladığında önce onları eleştirir hatta kızarsın. Sonra ne kadar da rahat ve mutlu oldukları dikkatini çeker. Bu nedenle belki de onlara imrenirsin. Daha sonra çözemediğin sorunlarla karşı karşıya kaldığında onları taklit edersin, mutlu görünmeye çalışırsın yani aptal numarası yaparsın. Bunun bayağı işe yaradığını anlayınca da sık sık tekrarlarsın. En sonunda ise artık, sen de tam bir aptalsın!

** Anılarından kaçamazsın, onlar senin gerçeklerindir. İçlerinde utanç duydukların, “Keşke yapmasaydım.” dediklerin olabilir. Buna karşılık hatırladıkça seni mutlu edenler, “İyi ki öyle yapmışım.” dediklerin de vardır.

** İnsan, başkalarını mutlu ederek de mutlu olabilir.

** Haddinden fazla kişi tarafından sevilmek de bir mutsuzluk nedenidir.

** Geçmişle avunuyorsan şimdide de mutsuzsun, gelecekte de feryat edeceksin demektir.

** İyilik tohumları ek, yeşermesi konusunda umutsuzluğa sakın kapılma. Baksana nifak tohumları ekenlerin bile, yeşereceğine dair umutları var.

** Son otobüsü kaçırdım diye üzüleceğine, belki ek sefer konmuştur diye umut besle.

** Umutsuzluk verdiğin kişi, hem kendine hem başkalarına hem de sana zarardır.

** Beklemek zordur, sabır gerektirir; meyvesi tatlıdır, mutluluk verir.

** İyi olmayıp da mutlu olan, bir tane bile insan var mıdır?

** Yoksul zenginliği; zengin huzuru, mutluluğu ve güveni ister. Ama sadece ister ve bu istek tam bir ömür sürer.

** Başkalarının mutluluğu ile övünen, kendi mutsuzluğunu saklamaya çalışıyor demektir.

** Kimseye borcun yoksa, minnet duymuyorsan, muhtaç değilsen, yardım dilenmiyorsan, yalvarmıyorsan yeryüzünün en mutlu insanı sensin demektir.

** Fırtına dindikten sonra rahatlama, sevinç, hatta mutluluk duyulur. Bu güzellikleri yaşamak için illâki fırtına mı gerek?

**”Neden mutsuzum?” Diye soran kişi, mutlu olmak için gereken ilk adımı atmış demektir.

**Kafanız bedeninizi idare ediyorsa ne mutlu size; yok bedeniniz kafanızı idare ediyorsa vay halinize!

**Dünyayı umursamıyorsan ya çok mutlusundur ya da tam tersi…

**Sonraya erteleme; şimdi mutlu ol. Sonra ne ile karşılaşacağını biliyor musun?

**Mutluluk mu arıyorsun? Nerede? Başkalarında mı? Bulamazsın… Çok daha kolay bir yol var: Bir de kendinde ve hemen yanı başında ara…

**Sadece kendini mutlu etmek için evleniyorsan, yanlış yapıyorsun. Evlendiğin kişiyi de mutlu etmek için evlen.

ORUÇ BABA
( Mutluluk Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 8.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.