Maganda kelimesi için sözlüğe baktığınız zaman karşınıza çıkan açıklama aynen şöyle '' argo- Görgüsüz, kaba, anlayışsız, terbiyesiz ve uyumsuz kimse.'' Bu tip insanlara toplumun her kesiminde, girdiğiniz bir çok toplumda rastlamak mümkün günümüzde. Artık ''maganda kültürü'' diye bir olgu var maalesef yurdumuzda...

''Tarihçesi : 1980 öncesi yılların en çok satan gülmece dergisi olan Gırgır dergisinin yöneticisi ve usta karikatürcü Oğuz Aral ve arkadaşları tarafından uydurulmuş bir sözcük, kaba saba insan anlamında kullanılır.''

''Şehir magandası, entel maganda, internet magandası gibi gruplara ayırmak mümkün. 
Şehir magandası: şehirde yaşamasına rağmen şehir kültürünü özümseyememiş. 
Entel maganda : Entel dantel takıntı haline getirmiş kendine rol biçmiş şekil.
İnternet maganda: interneti kız ayarlama amaçlı kullanan ve arkadaşlık sitelerini ustalıkla kullanmalarına rağmen googlede istediği konuyu bile zor bulabilen model.''

''Magandalık taşra ve köylü kültürüyle davranmak anlamını kesinlikle taşımaz. Tamamen kendine has bir üslubu olan magandalık milletin efendisi köylü kesimin kültür ile aynı şey değildir. Maçlarda,düğünlerde, asker uğurlamalarında, yılbaşıların da eğlencenin(!) vermiş olduğu yüksek adrenalin ile silahı eline alarak pervasızca ortalığı birbirine katan, sözüm ona muhitleri teksas (texsas) alanına çeviren şehir eşkıyaları en tehlikeli türlerdir.''

Bir insan tuttuğu futbol takımı maç kazandı diye ya da kızı evleniyor, oğlu sünnet oluyor diye niye havaya ateş açar, bunu bir türlü anlamış değilim. Tamam, biz millet olarak silahı çok severiz, savaşçı bir milletiz belki ta ezelden beri ''At avrat silah'' diye de bir atasözümüz var. Arkadaşım illa ateş edeceksen, ateş etmeden duramayacak isen bari kurusıkı tabanca ile ateş et de kimsenin burnu kanamasın

Bu tip insanlar kişilikleri gelişmemiş, iki arada bir derede kalmış, her an kendini birilerine bir şey ispat etmek zorundaymış gibi hisseden, gösteriş meraklısı, sorunlu kişiliğe sahip vatandaşlardır. Birçoğunun belli etmeseler bile bir dolu psikolojik sorunları olduğu aşikârdır. Kimi maganda vardır, garip sokak kedilerinin kuyruğuna iple teneke bağlar. Kimi maganda vardır, trafikte acemi bayan şoförleri arabası ile sıkıştırır, hataya zorlar. Kimi maganda vardır, ailesine eziyet eder; kızını oğlunu ve hatta karısını bile sudan sebeplerden döver, dayaktan gebertir. Kimi maganda vardır apartmanda oturmayı bilmez, sürekli alt katta ki komşusunu bir şekilde rahatsız eder, balkondan halı veya kilim çırpar, ev de takır tukur gürültü çıkaran terlikler ile dolaşır. Kimi maganda vardır belediye otobüsünde yüksek sesle cep telefonu ile konuşur, etrafında rahatsız olan insanlara aldırış bile etmez. Bu örnekleri daha da çoğaltabiliriz...

Oysa ki görgülü olmak, terbiyeli olmak, insanlara sevgi ve saygı göstermek, kul haklarına riayet etmek hem dinimizin gereği hem de insanlık gereğidir. Bizlerde böyle insan olmaya çalışırsak hem ahiretimize hem de dünyamıza faydası olur kanısındayım. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

( Magandalık Halleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.