** Fazla bir şey istemiyorum: Bana çocukluğumdaki özgürlüğü verin, yeter.

** Özgürlüğün ne olduğunu özgür bir insan sana anlatamaz. Gerçekten öğrenmek istiyorsan, git de bir tutsakla konuş.

** Tutkulu insan, özgür olduğunu zanneden zavallı bir mahkûmdur.

** Bedenini esir alıp zindana attılar; ruhu buna aldırış etmeden özgürlük dünyasında yaşamını sürdürmeye devam etti.

** Özgürsün. İstediğini yapabilirsin, başkalarının özgürlüğünü kısıtlamak hariç.

** Karıncadaki sabrı, kuştaki özgürlük tutkusunu istiyorum.

** Özgürlüğünden vazgeçen, özgürlüğü asla hak etmemiştir.

** Gerçeğe ulaşmak isteyenin, özgür bir beyne ihtiyacı vardır.

** Özgürlük yağmurlarının yağdığı yerlerde, sevgi tohumları yeşerir.

** Özgür olmayan bir insanın hayalleri, rüyaları hatta şarkıları hep özgürlük üzerine değilse, köle olarak ölecek demektir.

** Umutsuz, çaresiz ve bezgin insanlar kendileri için bir kurtarıcı bekliyorlardı ama kendilerini kurtaracak olanın gene kendileri olduğunun maalesef farkında değillerdi. O yüzden de bekleyişleri bazen bir ömür boyu sürüyordu.

** Özgür bir insanın yapacağı özgürlük tanımı, eksik kalacaktır.

** Gerçek özgürlük, her istediğini yapmak değildir; yapmaman gerekenleri yapmamaktır.

** Demokrasi, kendini koruma yeteneği çok zayıf olan bir rejimdir. O nedenle demokrasi ve özgürlük düşmanlarının, faaliyetlerini en iyi sürdürebilecekleri yerler demokratik ülkelerdir.

** Başkalarınınkine kendi özgürlüğünden fazla değer vermiyorsan, boşu boşuna özgürlük nutukları atıp durma!

** Hiçbir ulus, başka bir ulus için özgürlük mücadelesi vermez.

** Özgür olmayan kişi, yaptığı davranışlardan sorumlu değildir.

** Başkasına zarar vermenin, özgürlükle uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur.

** Özgürlük, verilen bir mücadelenin sonunda kazanılır. Kazanılan bu özgürlüğü korumak, devam ettirmek için de mücadele etmek gerekir; hem de öncekinden daha fazla…

** Özgürlük anlatılmaz, yaşanır.

**Zafer kazandım diye seviniyor; oysa özgürlüğünü kaybetmiş haberi yok.

**Özgürlüğü, özgürlüğün değerinden habersiz olanlardan isteyemezsiniz.

**Tırtıl özgürlüğüne kavuşmak için, kelebek olmayı beklemek zorundadır.

**İçinde dogmalar dolaşıyorsa o beyinler özgür değil, zapt edilmiştir.

**Ne düşündüğünü hiç çekinmeden, açık ve seçik bir şekilde söyleyebiliyorsan özgürsün demektir.

**Küllerimi dağlara, ormanlara savurun, ben oralarda yaşayacağıma ve yaşatacağıma inanıyorum. Küllerimin her zerresi başka başka yaşamların gıdası olacaktır. Ruhumun özgürlüğe olan susuzluğunu ben gideremedim, belki de o yeni canlar gidereceklerdir!

**Diktatörler çok kötü özgürlük masalları anlatırlar, ama gene de birçok insan bu masallara inanır!

**O, önce bir özgürlük savaşçısıydı; sonra bir özgürlük düşmanı oldu. Ne de olsa insan işte!

**Özgürlüğün önündeki en önemli engel inançtır.

**Bir kölenin sadece prangalarından kurtulmuş olması, onun gerçek anlamda özgür olduğunu göstermez.

**İnsanın kafasının içinin özgürleşmesi, bedeninin özgürleşmesinden çok daha önemlidir.

ORUÇ BABA
( Özgürlük Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 10.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.