Adam sevgilisini ne kadar çok sevmiş ki bize her gün binlerce defa Alo Alo diye, adını tekrarlatıyor. Allassandra Lolita Oswaldo'dan bahsediyorum canım. Hani şu telefonu icat eden Aleksandır Graham Bell'in sevgilisi... Birçoğunuz biliyorsunuzdur da bizim ki hatırlatmak sadece...

Sanırım bütün dillerde de aynı ALO kelimesi çok az değişikliğe uğrayarak kullanılıyor belki. Tabi ilk telefonu açınca daha değişik hitaplar kullananlarda vardır mutlaka... Bir de deterjan markamız vardı değil mi eskiden aynı isimde... Şimdilerde kullanılıyor mu hala bilemiyorum?

Büyülü bir kelime bu ALO bazen de telefon konuşmaları haricinde argo da da kullanıldığı oluyor kaba saba insanlar tarafından genellkle... ‘'Şşşşttt heeey kime diyorum Aloooo duymuyor musun beni?'' şeklinde hitap edildiği de oluyor... Ya da ‘'Hoop birader Alooo gelmeyeyim oraya.'' Şeklinde seslenildiği zaman, peşinden büyük olasılıkla hır gür çıkacağını tahmin edebilirsiniz sanırım...

Bu büyük mucit, A.Graham Bell telefonu icat edince, ilk hattı sevgilisinin evine çekmişti. Atölyede telefon çalınca arayanın Allessandro Lolita Oswaldo'dan başkası olamayacağını bildiğinden, Graham Bell, telefonu açar açmaz Allessandro Lolita Oswaldo diyordu. Bell, zamanla sevgilisinin adını kısaltarak hitap etmeye başladı ve telefonu her açışında onu Ale Lolos diye karşıladı, çalışmalar uzadıkça, Graham Bell sevgilisinin adını daha da kısalttı ve iki heceli ad buldu, bu kısa ad Alo'dan başkası değildi...

Allessandro Lolita Oswaldo, yani kısaca ALO, geliştirip, tüm kente yaymaya çalıştığı telefondan başka bir şey düşünmeyen sevgilisinin bitmek tükenmek bilmeyen deneylerinden rahatsız olmaya başlayınca, Graham Bell'i telefonuyla baş başa bırakıp onu terk etti... Bu gün hepimizin kullandığı Alo sözcüğü işte o günlerden günümüze uzanmaktadır... 

( Alo Deyince Ne Oluyor Aslında başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.