** Gemisini terk eden kaptan da, savaş meydanından kaçan komutan da geride bıraktıkları için üzüntü duymaz.

** Bir ulusu savaşmadan yok etmek isterseniz, tarihinden kahramanlarını ve âlimlerini çıkarınız.

** Cahille oynaşırken, nankörle paylaşırken, güçlü ile savaşırken dikkatli ol!

** Savaşı kötüler başlatsa da, iyiler bitirmek zorundadır.

** Attığın bir bombanın parasıyla kaç tane aç insan doyar, biliyor musun?

** Önce kendinle barış ki, sonra diğer insanlarla barış içinde yaşayabilesin.

** Barışın muhafazası, savaşın devamından daha zordur.

** Gerçekten bağımsızlık için savaşan bir ulus, er veya geç ona mutlaka ulaşır. Bağımsızlığa ulaşmayı isteyen bir ulusu engelleyebilecek hiçbir güç yeryüzünde yoktur.

** Cehaleti lanetlemen yetmez; savaşmalısın. Hem de varını yoğunu ortaya koyarak savaşmalısın. Bunun kolay bir savaş olmayacağını da hiç aklından çıkarmamalısın.

** Üretilen her yeni silah, öncekilere göre daha fazla insan öldürme özelliğine sahipken, dünyada savaşın yakın bir gelecekte biteceğini söylemek olsa olsa sadece iyimser bir beklentidir.

** Cephedeki savaşı değil, insanoğlunun açgözlülüğünü, hırsını bitirebildiğimiz gün gerçek sulh sağlanmış olacaktır.

** Savaşa karşı verilen savaş; en zor savaştır.

** Doğrunun ne olduğunu bilmek, kişiye yanlışla da savaşmak görevi yükler.

** Savaşanların çoğu savaşmak istemezler. Buna rağmen gene de savaşırlar.

** Kapitalizmin savaş makinesinin yakıtı “çıkar”dır.

** Nefsini bir kere yendin diye ona karşı zafer kazandığını zannetme, nefis ile savaş bir ömür boyu sürer.

** Cehaletle cenk eden savaşçıya, aydın denir.

** Savaş komutansız kazanılmaz. Hayat da bir nevi savaştır. Bu savaşın komutasını sen almalısın.

** Kendisiyle barışık değil, kalkmış dünya ile barışmaya çalışıyor.

** Yoksulluğa başkaldıran sadece yoksullarsa, zafer de şüphelidir.

**”Savaş kötüdür.” deriz ama gene de savaşırız.

**Kendinle barışık değilsen, diğer insanlarla da savaş halindesin demektir.

**Çocukların hastalıktan, açlıktan, ya da savaş yüzünden öldüğü bir dünyayı reddediyorum. Bunlara sebep olanları ve sessiz kalanları ise lanetliyorum.

**İnsanlar savaşları bitirebileceğe benzemiyor, öyleyse savaşların insanları bitirmesi kaçınılmazdır.

**Savaş kötüyse savaşanlar daha da mı kötüdür?

**Çevresiyle ve kendisiyle barışık olmayan kişi, savaş çığırtkanlığını çok iyi becerir.

**Ey dünya savaş patronları! Siz bu işi çok iyi biliyorsunuz. O nedenle size bir teklifim var: Gelin bir kere de yoksulluk için savaşın.

**Savaşın rantı gözleri kör ettiğinden can kayıpları görülmez.

**Savaşmak için neden çok, barış yapmak için istek hiç yok…

**Artık savaşın, savaşanlara bir getirisi yok. Bütün getiri savaştıranlaradır. Savaşanların hepsi de kendileri istedikleri için savaşmıyorlar. Hangi savaşa bakarsanız bakın etrafta en az bir tane savaştıran olduğunu göreceksiniz.

**Karnı tok olan aslan, bir metre ötesinden geçen ceylana başını çevirip bakmıyor bile. İşte doğa bu örnekte de olduğu gibi dünyamızda savaşı bitirmenin yolunu bize gösteriyor: Tüm insanların karnı doyarsa barış gelir. Tabii bu sözümüzün geçerli olabilmesi için aç gözlü kapitalistleri hariç tutmak gerekiyor…

**Dünyaya barış ve huzurun gelebilmesi için zenginlerin doyması şart. Bu da yakın bir zamanda mümkün görünmediğine göre…

**Yumruklarını sıkmış “Gel barışalım!” diyor…

**Sadece yenilginin değil, zaferin de küçülttüğü insanlar vardır.

**Düşmanını tam olarak, sana karşı zafer kazandığı zaman tanıyabilirsin.

**Zaferi sahiplenen herkestir, yenilgiyi sahiplenen hiç kimsedir. Öyleyse zafer herkesindir, yenilgi ise hiç kimsenin.

ORUÇ BABA

( Savaş, Barış Ve Zafer Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 14.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.