** Sevginin ne olduğunu tam olarak anlamayan insan çoktur; ancak sevgiye ihtiyacı olmayan insan yoktur.

** “Atın üzerine binip bir gün sana geleceğim.” diye bana söz veren sevgili, onca yıla rağmen hâlâ gelmedi. At mı bulamadı, yol mu?

** Sevgilin seni terk mi etti? Olsun. Sen de onu unut gitsin! İşte ödeştiniz…

** Çocuğun sevgisi kadar gerçek sevgi, hüznü kadar gerçek hüzün, isteği kadar gerçek istek, sevinci kadar gerçek sevinç var mıdır?

** Gönlünü arıtıp, yıkamak istiyorsan sevgi suyunu kullan.

** Sevgi almaya çalışırsan hayal kırıklığı yaşayabilirsin; verirken bu ihtimal çok azdır.

** Gül, dikenim var diye ağlayıp sızlanmazken, sen niye sevgilin var diye dertleniyorsun?

** Kin derttir yani hastalıktır; şifası yani ilacı da sadece sevgidir.

** Gelişiyle sevindiren sevgili, gidişiyle de üzecektir.

** Sevgi ve merhamet dilenciliği yapma; çünkü zırnık bile alamazsın.

** Gücün yettiğince sev; çünkü sevgi sana güç olarak geri dönecektir.

** Sevgi nerede? Sevgi her yerde; yeter ki bakmayı ve ondan da daha önemlisi görmeyi bil!

** Talep sevginin kurdudur. İçin için ve yavaş yavaş sevgi ağacını yer, bitirir.

** Sevgi ağacı güzeldir, meyve veren sevgi ağacı daha güzeldir, meyvelerinin tohumları toprağa düşen sevgi ağacı en güzeldir.

** Sevgi; öğreticidir, motive edicidir, paylaştırıcıdır, kucaklayıcıdır, iyileştiricidir, sakinleştiricidir, huzur vericidir, güzelleştiricidir, yol göstericidir.

** Herkes sevgiden yana görünüyor, herkes sevgiden bahsediyor; ama sevgi vermeye gelince ortalıkta kimseler görünmüyor.

** Bir kere sev, tam sev, diyorlar. Dünyada sevilecek şey bu kadar az mı, ya da biz sevmeyi mi bilmiyoruz?

** Bir ömür boyu onu sevdi, ama bir kere olsun “Seni seviyorum.” demedi. Deseydi ne kaybederdi? Hiç… Belki de bir kalbe giremese bile, o kalbin sempatisini kazanırdı.

** Seni sevdiğinden şüphe ediyorsan, o ilişkiyi hemen bitirmelisin. Yoksa zaten şüphe o işi yapacaktır.

** İnsan önce sevdiklerine ulaşmak için köprüler, düşmanlarından korunmak için duvarlar yapıyor. Sonra köprülerin ve duvarların bazıları yıkılıyor, bazıları da yer değiştiriyor.

** Sevmek cesaret ve yürek işidir, o nedenle her seven gerçekten kahraman bir kişidir.

** Balık oltayı sevdiğinden mi ona yapışıyor?

*Sevgi eken, sevgiden başka bir şey toplamaz. Sevgi tarlalarında ayrık otu bulunmaz.

**Kalp göz göz olmuş, hicran gönlümü kaplamış; yiten sevgi bir hatıra, yitirilen sevgili bir roman olmuş...

**Gökten nağme ile birlikte sevgi yağdı, kimi insanlar sırılsıklam, kimi ise kupkuruydu....

**Gönlü viran eden hicranın yol açtığı yalnızlık, diğerlerinden farklıdır. Âşık bu yalnızlıkta sevgilisinin hayaliyle birliktedir.

**Gözün kendini görebilmesi için aynaya, ağzın söylediklerini duyulabilmesi için kulağa, kalbin de atabilmesi için sevgiye ihtiyacı vardır.

**Sevgilinin hasreti, aşığın can suyudur.

**Çiçeği gözünle, çocuğu sözünle, sevgiliyi kalbinle sev.

**Kalbi sevgi ile dolu olanların kalp doktoruyla işi olmaz.

ORUÇ BABA
( Sevgi Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 15.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.