Yalan bu işte adı üstünde... Hem dünyaya da Yalan Dünya demezler mi? Gerçek yurdumuzun ahiret yurdu olduğunu bilenler bilir... Tutup da biri ''Ben hiç hayatımda yalan söylemedim.'' dediği zaman bile bir kere yalan söylemiştir... Pembe Yalan, söyleyene ve söylenilene fazla da bir zararı olmayan yalan türüdür. Eve geç kaldınız da bir çocukluk arkadaşınız ile takıldınız ayak üstü sohbet derken, baktınız saat gece on olmuş, o saat de eve gittiniz. Hanım ''Neredesin sen bakalım?'' diye hesap sormaya kalktı. İş yeri de sizin zaten, esnafsınız ''İş geldi acil mecburen onları bitirmek zorundaydık.'' deyip işin içinden sıyrılırsınız...

Ancaaak bu pembe yalanlara sık sık başvurursanız, kaçamak yapmaya kalkarsanız her seferinde de eşiniz bunları yemeyebilir... En iyisi mi yalan söylenecek ortamların oluşmasından şiddet ile kaçınmak lazımdır diye düşünüyorum...

Hele hele de Allah'ın haram kıldığı bir eylem yapacaksanız, içki içmek gibi ya da hovardalık gibi ki en güzeli hiç bulaşmamaktır bunlara... Sürekli böyle durumlarda yalan mekanizmasına baş vurursanız, gün gelip de yalanınız bir şekilde ortaya çıkar ''Yalancının mumu yatsıya kadar yanar.'' atasözünün tecellisi de mutlaka gerçekleşir...

''En çok yalan söyleyenlerde kimdir?'' diye bir soru sorduğum zaman hem size hem de kendime, aklımıza hemen ilk gelen isimlerin politikacılar olduğunu söyleyebiliriz... Siyasetin doğası gereği politikacılar seçmenlerine olur olmaz vaatler de bulunurlar... Bunların belki çok az bir kısmını yerine getirseler de bir çoğu lafta kalacaktır...

Yüce Kitabımız Kur'an da da yalan ile ilgili bir çok ayet vardır. Yunus Suresi 69. Ayet de ''De ki: "Allah hakkında yalan uyduranlar asla kurtuluşa eremezler." buyrulmaktadır... Yine Nahl Suresi 105. Ayet de ''Yalanı, ancak Allah'ın âyetlerine inanmayanlar uydurur. İşte onlar, yalancıların ta kendileridir.'' buyrulmaktadır...

Hazreti Muhammed sav.'de bu konuda'Müslümanın hırsızlık zina içki gibi hakkında had cezası gelen en ağır suçları işleyenlerin bile cennete gidebileceğini belirtir, fakat yalanı Müslümana bir türlü yakıştıramaz. Resulüllah'ın (asm) ifadelerinde yalanın sayılan bu günahlardan çok daha çirkin, çok daha aldatıcı bir cürüm, en bayağı bir ahlaksızlık olduğunu belirtir.' 

Dünya yalan dünya zaten hepimizin yönü gerçek ve kalıcı yurdumuz olan ahirete doğru olduğuna göre yalanın her türlüsünü, pembe olsun, kırmızı olsun ya da bordo olsun bir kenara bırakalım ki doğruyu bulalım. Hazreti Ömer Radıyallahu anh'da ''Doğruluk pahalı bir mülktür ucuz insanlarda bulunmaz.'' demiştir. Biz doğru olduk mu eğrilikler bizden korksun, yalan da hanelerimizden uzak olsun... 

( Pembe Yalanlar İle Kırmızı Yalanlar Arasında Ki Bordo Yalanlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.