Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 17.02.2018
Okunma Sayısı : 1323
Yorum Sayısı : 0

ALLAH BİZE ŞAH DAMARIMIZDAN YAKIN DEĞİL Mİ? NEDEN ALLAH’A ULAŞACAĞIZ DİYENLER.

50/KAF-16: Ve lekad halaknel insâne ve na’lemu mâ tuvesvisu bihî nefsuh(nefsuhu), ve nahnu akrebu ileyhi min hablil verîdi.                                                                                                                                                                          Ve andolsun ki insanı Biz yarattık. Ve nefsinin ona ne vesveseler vereceğini biliriz. Ve Biz, ona şah damarından daha yakınız.

     Nefs afetlerle dolu olduğu için, nefsi kullanan şeytan kişiye devamlı vesveseler verir. Allah rahmeti ve fazlı ile her şeyi kapladığı için bizleri de kaplamıştır. Bu sebeple bize şahdamarımızdan daha yakındır. Bu sebeple aklımızdan geçenleri de şeytanın nefsimize ulaştırdığı vesveseleri de anında hem işitir hem bilir.

2/BAKARA-256: Lâ ikrâhe fîd dîni kad tebeyyener ruşdu minel gayy(gayyi), fe men yekfur bit tâgûti ve yu’min billâhi fe kadistemseke bil urvetil vuskâ, lenfisâme lehâ, vallâhu semîun alîm(alîmun).                                                                                                               Dînde zorlama yoktur. irşad yolu (hidayet yolu, Allah'a ulaştıran yol), gayy yolundan (dalâlet yolundan, şeytana, cehenneme ulaştıran yoldan) açıkça (ayrılıp) ortaya çıkmıştır. Artık kim tagutu (şeytanı ve şeytana ulaştıran yolu) inkâr edip de Allah'a îmân ederse (mü'min olur, Allah'a ulaştıran yolu tercih ederse), böylece o, (Allah'tan) kopması mümkün olmayan urvetul vuskaya (sağlam bir kulba, mürşidin eline) tutunmuştur. Allah Sem'î'dir, Alîm'dir.

         Allah’a ulaşmayı dilemek olmasaydı;

1-    O zaman sıratı müstakime gerek olmazdı.

2-    O zaman Peygamber Efendimiz neden miraca çıktı. Miraçta yaşanmazdı.

3-    Hz. İsa’nın gök katlarına kaldırılmasına da gerek olmazdı.

4-    Gök katları ve yer katları olmazdı.

5-    Kur’an’ı Kerim de indirilmezdi.

6-    Seyri sülük olmazdı ve ermiş evliya olunmazdı.

7-    Ölüm melekleri ruhu alarak gök katlarını geçirerek Allah’a götürmezlerdi.

8-    İndi ilahi olmazdı.

9-    Sidretül münteha olmazdı.

10- Arş olmazdı……..

     Allah yarattığı her şeyi ilim ve rahmeti ile sarmıştır. Zatı ile değil. Zatı ile arşa istiva etmiştir. Allah varlıklar âleminin dışında, yokluktadır.

57/HADÎD-4: Huvellezî halakas semâvâti vel ardafisitteti eyyâmin summestevâ alel arş(arşi), a’lemu mâ yelicu fîl ardı ve mâ yahrucu minhâ ve mâ yenzilu mines semâi ve mâ ya’rucu fîhâ, ve huve meakum eyne mâ kuntum, vallâhu bi mâ ta’melûne basîr(basîrun).                                                                                                                              Gökleri ve yeri 6 günde yaratan O'dur. Sonra arşın üzerine istiva etti. Arza gireni ve ondan çıkanı ve semadan ineni ve orada uruç edeni (yükseleni) bilir. Ve siz nerede iseniz O, sizinle beraberdir. Ve Allah, sizin yaptıklarınızı en iyi görendir.

     Allah, her şeyi ilmiyle ve rahmetiyle kaplamıştır. Bu sebeple bizleri de kapladığı için biz nerede isek O da oradadır. Ruhların 7 gök katını aşmasını da elbette görür ve bilir.

23/MU'MİNÛN-17: Ve lekad halaknâ fevkakum seb'a tarâika ve mâ kunnâ anil halkı gâfilîn(gâfilîne).                                                                                                                                              Ve andolsun ki Biz, sizin üzerinizde 7 yol yarattık ve Biz, yaratmaktan gâfil değiliz.

     Burada, ruhun yolculuğunun devam ettiği 7 tane gök katını birbirine bağlayan yollardan söz edilmektedir. Ruh, her katta ayrı bir işleme tâbî tutulur ve neticede Allah'a ulaşır. Bu yolun adı Tarîki Mustakîm'dir.

     Allah'ın üzerimizde 7 gök katını zemin kata bağlayan 7 tarîk (yol) yarattığı kesinleşiyor. Bu Tarîki mustakîm'dir. Bu katları aşarak 7. gök katına ulaşan ruhumuz 7 yatay âlem aşmak suretiyle illiyyni geçerek sidretil münteha'ya ulaşır. Oradan dikey bir yolculukla Allah'a ulaşır.

65/TALÂK-12: Allâhullezî halaka seb'a semâvâtin ve minel ardı mislehunn(mislehunne), yetenezzelul emru beynehunne li ta'lemû ennallâhe alâ kulli şey'in kadîrun ve ennallâhe kad ehâta bi kulli şey'in ilmâ(ilmen).                                                                                                                                                      O Allah ki, yedi kat gökleri ve yerden de onların misli kadarını (yedi kat yerleri) yarattı. Allah'ın her şeye kaadir olduğunu ve Allah'ın her şeyi ilmen (ilmi ile) ihata etmiş olduğunu (kuşattığını) bilmeniz için emir, onların arasında (gökler ve yerler arasında) devamlı iner.

     Allah yerleri de gökleri de 7 kat olarak yaratmıştır. Allah her şeye kaadirdir. Allah her şeyi ilmen ihata etmiştir, kuşatmıştır. Emir 7 kat göklerle, 7 kat yerler arasında kesintisiz olarak iner. İnenler nötrinolardır ve devamlı dönerek elektronlara ulaşırlar. Ve karşıt nötrinolar da karşıt elektronlara ulaşırlar ve onların kesintisiz olarak dönüşünü sağlarlar.

16/NAHL-48: E ve lem yerev ilâ mâ halakallâhu min şey’in yetefeyyeu zilâluhu anil yemîni veş şemâili succeden lillâhi ve hum dâhırûn(dâhırûne).                                                         Onlar, Allah'ın yarattığı her şeyi (elektronları) görmediler mi? Onun gölgeleri (karşıt elektronları), tâbî olarak (elektronlara), sağdan (sağ spinli) ve soldan (sol spinli), Allah'a secde ederek dönerler.

 

Allah razı olsun…

Burhan AKSU

 

( Allah Bize Şah Damarımızdan Daha Yakın Değil Mi Neden Allaha Ulalşacağız Diyenle başlıklı yazı mihrimah tarafından 17.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.