** Yalnızlığıma çare bulmak için geldi, yalnızlığımı artırmaktan başka bir şey yapamadı!

** Geçen gün yalnızlığımı süsleyip püsleyip piyasaya çıkardım; alıcısı olmayacağını bile bile…

** Vicdan rica etmez, yalvarmaz; sadece emreder.

** Vicdan azabı duyabilmek için de vicdan sahibi olmak gerekir.

** Yalnızlığın tadını, yalnız kalmayan bilemez.

** Bugün de yalnızlığımı pazara çıkardım, hayret! Yalnız bir adam aldı.

** Vicdanın saldığı korku, vicdansızı bile korkutur.

** Sınırsız güce sahip olup da, azıcık bir vicdana bile sahip olmayana diktatör denir.

** Sefalet, vicdan ve namusu boğmaya çalışan bir canavardır.

** Vicdan gibi bir yargıcımız varken, devletin mahkemeleri olmasa da olur.

** Yalnızlık bir aşk nedenidir, ama aşkın tek nedeni değildir.

** Tanımlanan suçun yanında, bir de tanımlanamayan ama vicdanın kabul ettiği suç vardır.

** Adaletsiz kişi, vicdan mahkemesinde yargılanmaktan kendini kurtaramaz.

** Ne kadar kötü olursan ol, vicdanından kaçamazsın.

** Etrafındaki insanları kaçırıp yalnız kalmak istiyorsan, dertlerini anlatabilirsin.

** Aynı fikirde olduğumuz insanların sayısı azaldıkça yalnızlaşacağımızdan korktuğumuz için, gerçek fikirlerimizi söylemekten çekiniriz.

**Bir anda etrafım insanla dolunca, ne kadar yalnız olduğumu daha iyi anladım.

**Senden sadece tek bir şey istiyorum: Beni benimle yani yalnız bırak…

**Yalnızlık her babayiğidin(!) harcı değildir. Sabır ister, dayanıklılık ister, hepsinden önemlisi güçlü bir yürek ister.

**Evrende var olanların hepsi yalnızdır, çünkü her şey “tek”tir. Ancak bu yalnızlıkta etrafta diğerleri de var. Aslolan “salt yalnızlık”a ulaşmaktır. Ama bu nasıl olacak, doğrusu bilemiyorum!

**Özgürlüğüne düşkün olan insan, tercihini yalnızlıktan yana yapar.

ORUÇ BABA

( Yalnızlık-vicdan Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 18.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.