Aşk bir teslimiyettir... Kalbi maşuka teslim etmektir. O kalp ki iki dünya arasında bir köprüdür. Kalp gözünü gören dünyayı görmez, her şeyi yok der. Bu seviye en büyük aşk olan, Allah’a duyulan aşktır, sonsuz özgürlüktür.

 

Özgürlük, inişleri çıkışları ve tutarsızlıkları olan yaşam değildir. Eğer aşk varsa, kalp düzenli bir yaşam içinde kalır. Hedefi belli, niyeti belli, ümit-umut ölmüş hedefe varmıştır gönül… İradesini Allah’a teslim etmiş, Kur ’anı %100 yaşamaktadır. Mutludur. Sizin aradığınız özgürlükte bu değil midir? Özgürlükte, mükemmel bir aşkın içinde istediğini yapmakta ve bu nedenle de sonsuz mutlu olunmaktadır. Ne garanti aranır, ne de güven… Ne nefes alma derdi vardır ne de mekânı arama… Ne zaman vardır ne de ona baktıran ayna! Artık çekilen resimler yaşamın filmi değil, sonsuz bir film karesinde, sınırları olmayan tarifsiz hareket alanı mevcuttur. Hiçbir şey, dünyada ki gibi değildir, ilmi de değişmiştir… Aranılmaz, her şey vardır içinde çünkü!

 

Aşk, zannederiz ki, renklerin içinde… Aşk zannederiz ki hasretin peşinde koşulan… Aşk, zannederiz ki, dokunmakla son bulur… Aşk, zannederiz ki, sahiplenmektir… Aşk, zannederiz ki, çokluğun içinde zevk-i sefadır! Aşk zannederiz ki, acıdır… Aşk zannederiz ki, çölde, cehennem ateşinin yaktığı aç, susuz gezdiren arabesk yaşamdır… Aşk, kavuşunca heyecanı biten, ruhunu kaybeden histir… Aşk, zannederiz ki, o da sonsuz değil, ölümlüdür. Mesele ezberden okunan aşksa, çok şeyleri bu şekilde zannederiz…

 

Aslında aşk, helalin içinde, Rahim ve Rahman’dan yansıyan güneşin ruhu, nurudur. Eğer o nurun değil de, gölgesinin peşindeysek, arabesktir aşk.  Aşkın içinde varılacak zirvenin amacı Allah değilse ve varılacak-tadılacak huzur da… O aşk ölür, acı verir, iflah etmez, günahkâr yapar!  Biz Allah aşkını öğrenmeden, aşk istiyoruz, onu yaşamak ve sahiplenmeyi yeğliyoruz. İşte sonucu, kadınlara şiddet uygulayan âşıklar, çocuklarını düşünmeden boşanan ve düşman haline gelen bencil, inatçı, ben merkezli ve maddeci çiftler… Eğer âşık olmak istiyorsanız ve onu arıyorsanız, Kur’an okuyun, onu yaşayın ve sonra âşık olun, aşkı arayın. Kalp Allah ile yanıyorsa, o yangının içindeki kalbe, kalbinizi atın… Kor olun! İşte aşk ve özgürlük budur!

 

Saffet Kuramaz

( Aşk İlahiyse Özgürsündür başlıklı yazı safdeha tarafından 23.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.