Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 24.02.2018
Okunma Sayısı : 917
Yorum Sayısı : 0

ALLAH SÖZ VERMİŞSE MUTLAKA YERİNE GETİRİR..!

     Peygamber Efendimiz s.a.v “ kim cennete girmek istiyorsa girer. Kim de girmek istemiyorsa girmez” buyurmuşlar.

     Allah söz vermişse onu mutlaka yerine getirir.

50/KAF-29: Mâ yubeddelul kavlu ledeyye ve mâ ene bi zallâmin lil abîd(abîdi).                      “Katımda söz değiştirilmez. Ve Ben, kullarıma zulmedici değilim.”

     Allah Kur’an’da ne söylemişse şüphesiz doğrudur. Kur’an’ı yaşayan herkes hidayete erer.

2/BAKARA-2: Zâlikel kitâbu lâ reybe fîh(fîhi), huden lil muttekîn(muttekîne).                                                                                                                                                                 İşte bu Kitap ki, O'nda hiçbir şüphe yoktur. Takva sahipleri için bir hidayettir.

     Allah ben bana ulaşmayı dileyeni kendime ulaştırırım diyorsa bunun gerçekleşmemesi mümkün değildir. Yeter ki, kalbinizle ona yönelin, kalbinizden ruhunuzu ona ulaştırmayı dileyin ve ona şüphesiz güvenin. Gerisini Allah halleder. Bunu yapmak O’na aittir.

42/ŞÛRÂ-13: Şerea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîh(fîhi), kebure alel muşrikîne mâ ted’ûhum ileyh(ileyhi), allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu).                                                                                                                (Allah) dinde, onunla Hz. Nuh'a vasiyet ettiği (farz kıldığı) şeyi (şeriati); “Dîni ikame edin (ayakta, hayatta tutun) ve onda (dinde) fırkalara ayrılmayın.” diye Hz. İbrahim'e, Hz. Musa'ya ve Hz. İsa'ya vasiyet ettiğimiz şeyi Sana da vahyederek, size de şeriat kıldı. Senin onları, kendisine çağırdığın şey (Allah'a ulaşmayı dileme) müşriklere zor geldi. Allah, dilediğini Kendisine seçer ve O'na yöneleni, Kendisine ulaştırır (ruhunu hayatta iken Kendisine ulaştırır).

 

Allah razı olsun.

Burhan AKSU

( Allah Söz Vermişse Mutlaka Yerine Getirir başlıklı yazı mihrimah tarafından 24.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.