Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 24.02.2018
Okunma Sayısı : 1841
Yorum Sayısı : 9
PARDON  HOCAM !  SİZ  SULTAN  II.  ABDÜLHAMİT'TEN  Mİ  BAHSEDİYORSUNUZ  YOKSA  SEYYAR  TAYYARDAN MI?

Dünden beri  ilişki  ve  mantık  kurmaya  çalışıyorum.  Beynimi  bir  hayli  zorluyorum  ama  nafile.  Lakin  söyleyen  öyle  eften  püften  biri  değil. Koskoca  bir  bir  Profesör.  Yani  bir  bilim  adamı.  Koskoca  Sakarya  Üniversitesinin  koskoca  Fen  ve  Edebiyat  Fakültesinin  koskoca  Tarih  Bölümü  Başkanı  Prof.  Dr.  Ebubekir  Sofuoğlu.  Yani  benim  gibi  sıradan  basit  bir  Tarih  öğretmeni  değil.

Evet,  değerli  hocamız Kütahya Belediyesince Hezar Dinari Kültür Merkezi'nde düzenlenen "Vefatının 100. Yılında Ulu Hakan 2. Abdülhamid Han Konferansı"nda, Osmanlı'nın bıraktığı tertemiz miras ve öz geçmişin bir mirasyedi gibi yırtılıp atıldığını belirtmiş. Abdülhamid Han'ın, imkansızlıklardan dolayı gidemediği yerlerin fotoğraflarını çektirerek izlediğini anlatan Sofuoğlu, şunları söylemiş:
"Google'ı kullanan, ilk icat eden Sultan Abdülhamid Han'dır. Gidemiyor, ulaşım imkanları yok, gitse sorun olacak payitahtta. Ne yapıyor; fotoğrafını çektiriyor, izliyor. Oradan bir şey üretiyor. Google'ın ilk mucidi bu anlamda Sultan Abdülhamid Han'dır. ''

Şimdi  tamam  Sultan  II.  Abdülhamit döneminde icat  edilen  ve   ''Alamet''  adı  konulan  bir  robottan  bahsedilir ki  bu  aslında   semzezene  benzetilmiş,  kurmalı  bir  çalar  saattir.(  2. Resim  bu  robotla  ilgili gazete  haberi. 3.  Resim  ise  robot  denen  şeyin  aslında  nasıl  bir  şey  olduğu. )   Her  saat  başında  ezan  okuyan  bu  çalar  saat  Yenikapı  Mevlevihanesi  saat  ustası tarafından  Sultan  II.  Abdülhamit'in    emriyle  yaptırılmış  ve  zamanın  Japon  İmparatoru  Meiji'ye  Ertuğrul  adlı  gemi  ile  hediye  olarak  gönderilmiştir.  Kısaca  II.  Abdülhamit'in  bir  icadı  olmadığı  gibi  öyle  heyecanlanacak  bir  şey  de  değildir. Zira  bu  tarihlerden  yaklaşık  bin  sene  önce  Harun  Reşit,  Şarlken'e   benzeri  bir  çalar  saati  hediye  olarak  göndermiştir.

Yine  Sultan  II.  Abdülhamit  döneminde  ilk  deniz  altının  yapıldığı  da  söylenir.  İşin  aslı  ise  şöyledir:

Yunanlıların  Türklere karşı  kullanılmak  üzere denizaltı  satın  almaları  üzerine  Sultan  II.  Abdülhamit    de iki  denizaltı  satın alır  İngiltere'den...  

 Osmanlı Donanması'nın ilk denizaltısı. Vickers&Armstrong şirketi tarafından İngiltere'de inşa edilip, parçalar halinde Osmanlı'ya getirilmiş, Taşkızak Tersanesinde monte edilerek denize indirilmiştir (1886). 1888 yılında...Bu  denizaltılardan ilkine  Abdülhamit,  ikincisine  Abdülmecit  adı  verilmiştir.  (  4.Resimde  Abdülhamit  adlı  denizaltıyı  görmektesiniz. ) 

Yani  II.  Abdülhamit  ilk  denizaltıyı icat  etmediği  gibi  onun  döneminde  bir  denizaltı icadı  da  söz konusu  olmamıştır.  Olan  şey  İngiltere'den  iki  denizaltı  satın  alınmasıdır.

Şimdi  biraz  değil  bayağı  zorlayarak '' II.  Abdülhamit  ilk  denizaltıyı  icat  etmiştir. İlk  robotu  o  icat  etmiştir''  Diyebilir miyiz?  Der  mi  deriz.  Ortada  robotun  da,  denizaltının  da  resimleri  var.  Kim  nereden  bilecek  her  ikisinin de  çok  daha  önce  icat  edildiğini.  Sallar  gideriz.  Belge  diye  bir  iki  de  Osmanlıca  yazılı  resim  koyduk  mu  işlem  tamam.  Yani  ilk  robotu  da  ilk  denizaltıyı  da  Sultan  II.  Abdülhamit  Hamit'in  icad  ettiğini  söylemek  çok  da  mantıksız  değil. 

Seyyar  Tayyar  misali  ''  Ben  icat  ettim''  Deyip  bir  masal  uydurmak  o kadar  da  zor  değil.  İllevelakin  okey  oyunundan  tutun  da  pişmaniyeye  kadar  her  şeyi  icat  etmiş  olan  Seyyar  Tayyar  bile  sallayınca  mantıklı  sallıyor. 

Evet,  Seyyar Tayyar  bile  mantıklı  bir  şekilde  sallarken  koskoca  profesörümüz  öyle  bir  sallıyor ki  mantık  hak  getire.

Hani  sadece  ''  Google  ı  Sultan  II.  Abdülhamit  icat  etti''  dese  de  başka  bir  laf  etmese  rahatlıkla  ''  Olabilir ''  diyebilirim.  Zira  Kaiser  II.  Wilhelm'in  ''Dünyadaki  tüm  akılların  Yüzde 95 i  II.  Abdülhamit'te,  %  4  ü  bende,  kalan  %1  i  de  diğer  dünya  liderlerindedir''  Diye  övdüğü  II. Abdülhamit,  bu  dehasıyla  Google ı  icat  etmiş  diye  düşünebilirdim  ama  sayın  hocamızın  yaptığı  açıklamayı  okuyunca  resmen  şok oldum.

Ben  öğretmenlik  yaptığım  yıllarda  bırakın  lise  öğrencilerini,  ortaokul  öğrencilerime  ''  Çocuklar !  Google  ı ilk  icat eden  II.  Abdülhamittir.  Gidemiyor, ulaşım imkanları yok, gitse sorun olacak payitahtta. Ne yapıyor; fotoğrafını çektiriyor, izliyor. Oradan bir şey üretiyor. Google'ın ilk mucidi bu anlamda Sultan Abdülhamid Han'dır.''  Deseydim  sanırım  ağızlarını  bırakıp kıçlarıyla  gülerlerdi  bana  ve  şunları  söylerlerdi dalgalarını geçerek:

- Yanılıyorsunuz  Hocam. Google  ı  ilk  icat  eden  Padişah  II.  Mahmuttur.  Çünkü  fotoğrafı olan  ilk padişah  odur.  Dolayısıyla  da  bu  fotoğrafa bakıp  fikirler  üretmek  suretiyle  Google ı  ilk  icat  etme  şerefi  II.  Mahmut'a  aittir.  Kesinlikle  Avrupa  askerlerinin  fotoğraflarına  bakmış  ve  yeni  bir  fikir olarak  yeniçeri  ocağını  kaldırıp  yerine  Asakir-i  mansure-i  Muhammediye'yi  kurmuştur.  İstanbul  yangınlarının  fotoğrafını  görüp  ilk  itfaiye teşkilatını  kurmuştur. Avrupa  gazetelerinin  fotoğraflarını  görmüş,  ilk  resmi  gazeteyi çıkartmıştır  vs...

-Hocaaammm.  Fotoğraf  makinesi  II.  Abdülhamit'ten  çok  daha  önce  icat  edildiğine  göre  Google ı  ilk  icat  eden  fotoğraf  makinesinin  mucidi  değil  midir?

Veyahut  da   sorarlardı  haylazlar:

-  Hocaaam !  Google  ı  icat  ettikten  sonra  en  çok  hangi  siteleri  tıklamış?  

-  Hocaam. Şehzadeler  ev  ödevlerini  google  dan  print  mi  yapıyorlardı?

-  Hocaaam.  İcat  ettiği  google  a  ''El  Gugul''  adını  mı  vermiş?  

Hatta  şunu  bile  sorarlardı:

-Hocaaam !  Siz  Osmanlı  Padişahı  II.  Abdülhamit'ten mi  bahsediyorsunuz  yoksa  Seyyar  Tayyar'dan  mı?

Ebubekir  Hocam !  Ben  de  merak  içindeyim.  Siz  Osmanlı  Padişahı  II.  Abdülhamit'ten  mi  bahsediyorsunuz  yoksa  Seyyar  Tayyar'dan  mı?  Hani  yani  Tarih  Profesörü  olmak  biraz  olsun  sorumluluk  ve    ciddiyet  gerektiyor  da  o  bakımdan  sordum.  

( Pardon Hocam ! Siz Sultan Iı. Abdülhamit'ten Mi Bahsediyorsunuz Yoksa S başlıklı yazı Sami Biber tarafından 24.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.