Ah insanlar… Kendini beğenmeden, övgüye doymadan, neymişim be abi diyerek gezmekten… duramazlar! Hangi insan insandan üstün ki, ameli dışında… İnsanı kırmadan, onun ruhunu bozmadan, yaşam heyecanını kaybettirmeden, her yapıcı hareket… Fazlası ibadettir tıpkı namaz, zekat, hac gibi… Aksine, kusuru deşifre etmeye bayılır da! Ne kazanır, neyi ispat eder, huzur mu bulur böyle, asla…


Ah insanlar… Allah rızasından başka her yerdeler! Zaman onlar için, harcanılacak, içine eğlence doldurulacak, ye-iç-uyu gülüm gibi… Aynı oyuncaklarla, çocuklar bile mutlu olmuyor, haydı bul bakalım başka oyuncaklar! Para cebinde, elin çalarken değer her müzik aleti teline, ancak ilham yok beste yapmaya… Gülüyoruz, sahtece… Aman yerin kulağı var kimse duymasın! Ağlıyoruz, artık gevşemenin başka yolu da yok… Spor yapıyoruz, çünkü başka vakit geçirecek ve bedenimizi gevşetecek bir hareket alanı yok, tesellisi diyet olsa da… Sonra da bunları marifet gibi sosyal medyada herkesle paylaşıyoruz, vicdanımız rahat ediyor böylece!   


Ah insanlar… Uyku küçük ölüm… her değişimde ölüm… her an bir ölüm… Bize bakanla, bizim hissettiklerimiz farklı görünüyor! Onlar ne derse, bize negatif geliyor, inanamıyoruz! Negatif olunca yaklaşım, kimseye yapıcı olmuyor! İnsan sıkılınca, sıkışınca basıyor narayı, anlatma bana, ben her şeyi biliyorum zaten diyor, tıpkı sigara içen gibi… Madem her an ölüm var, biz nasıl yaşıyoruz ki…  Her denen, her işitilen, her yaşanılan anı unutuluyor! Ama negatif yaklaşımlar her an hatırlanıyor. insanları kendinizden uzak tutmak isterseniz, bam teline basın, o an sizin için ölüverir hemen. Bizim için ölmüşse, o ölmüştür de! Geride kalan negatif dualardır, hayırla anmayız! Hani o negatif kimseye öğüt verseniz, değişin deseniz, kazanmaya çalışsanız, suni teneffüs gibi ama beyin ölümü gerçekleşmiştir çoktan… Asla değişmez. Ben doğru yaptım der, inatla! işte, eğer inadından dönerse, erdem sahibidir o insan… Yapıcıdır! Toplum nazarında, kimsenin kalbinde ölmez, her asırda yaşar! Edebini bilir, adabına göre yaşar, erdem sahibi dir bu insanlar! Peygamberler, vatan için bir eser bırakanlar…


Ah insanlar…  Kimseden üstün değilsiniz, takvanız dışında! Allah sizi sevmiyorsa bir hiçsiniz… Ne kadar ben ile başlayan paylaşım yapsanız bir sonu var. Sizi el üstünde tutanlar, size övgü yağdıranlar, sizin negatifinizi görseler, yılan görmüş gibi kaçacak delik ararlar, size düşman olurlar. Bugün varsınız, yarın edebi olarak yoksunuz! Öyleyse, yapıcı olun, insanları mutlu edin ki sizde mutlu olun. İnsan insanın aynasıdır, ne gönderirseniz, acıysa kat kat size döner… Eğer tatlıysa, size ölmeden şu dünyada anlık da olsa cenneti yaşatır. İnsan yalnız yaşayamaz, paylaşmadan duramaz… İlham bu paylaşım sonucu ortaya çıkar. Hediyeye ihtiyaç duymazsınız, her şeyiniz vardır ama alınan bir hediye yıllarca konuşulur, kişiye ilham olur, neşe olur, vefa olur… Hediyeleşin hadisi bunun güzelliği için söylenmiş olsa gerek. 


Ah insanlar… Pozitif olun, yapıcı olun, Allah için sevin, sevilin. 


Saffet Kuramaz  

( Ah İnsanlar başlıklı yazı safdeha tarafından 25.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.