Biz Bitkoyin diye yazıyoruz da orijinal yazılışı aslında ''Bitcoin'' diye yazılıyor... ''Bitcoin, her yerde herkese anında ödeme imkanı sunan, merkezi olmayan dijital kripto paradır. Satoshi Nakamoto tarafından yaratılmıştır ve 2009 yılından bu yana sanal dünyada dolaşımdadır. Bitcoinler satın alınabilir, satılabilir ve diğer para birimleriyle takas edilebilirler. Bitcoin kabul edilebilir bir seviyede gizlilik ve anonimlik sağlar. Bitcoin kullanıcıları gizli anahtarlarıyla bitcoin ağındaki işlemlerinin sahipliğini ispatlar ve kendilerine ait değeri harcayabilir, yeni sahibine transfer edebilirler.''

Sanal para çılgınlığı devam ediyor. Biz henüz yeşil olanlarına ya da başka renkte olanlarına pek ulaşamadık, millet sanal ve de banal paralar ile kimi zaman servetine servet katlıyor kimi zaman da sıfırı tüketme yolunda hızla ilerliyor...

''Yaptığı emlak yatırımlarıyla sürekli gündeme gelen Emrah dijital alanda da yatırım yapmaya başladı. Twitter ve Facebook'tan hisse alan Emrah'ın, konser ve reklam teklifleri karşılığında firmalardan ücret olarak Bitcoin istediği öğrenildi.'' Bu da uyanık sanatçılardan...

İnternet de ki açıklamalar çok ilginç. Bitcoin daha mini mini bebe dokuz yaşındaymış. Anca ilkokul bebesi yaşında... Daha büyüyecek serpilecek, amcaları, teyzeleri... Delikanlı olacak, ancak daha önce mortu çekmezse... Birilerinin kafasını tavana vurduracak, birilerini de canından bezdirecek... Tabi ki içinde emek ve alınteri olmayan bir maddiyat... Rantiyeciler pek de bir severler böyle ekonomik varlıkları... Ayağını uzat, televizyonun karşısına geç, kahveni ve sigaranı yudumlarken paran para kazansın, bitin kanlansın...

Hayır, bu sanal paranın içinde ''Bit'' geçiyor diye de bitler alınmasınlar... O da gelmiyor değil aklıma... Bitler şimdi alınıp bu sanal para Bitcoin'e dava açıyorlarmış Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine diyecektim ama bitler insan değil ki... Hoş bizim içimizde de var insan olmayanlar... Belki de Lahey Adalet Divanına mı giderler, kim bilir? ''Bizim ismimizi bizden izinsiz Coin diye bir paranın önüne getirmişler, bizi de rencide etmişler.'' der mi derler bu hınzır bitler...

Ulan Satoshi Nakamato, nereden icat ettin oğlum böyle sanal manal ve de banal para... Biz gerçeklerini, kağıttan ve demirden olanlarını bile bulamıyoruz, sen tuttun bir de bu bitli parayı başımıza sardın... ''Yarın devlet de tutup emekli maaşlarınızı Bitcoin ile ödeyeceğiz ya alırsınız ya alırsınız, almazsanız siz bilirsiniz.'' derse biz ne halt edeceğiz. abisi...

Biz saf vatandaşlar pek de bilmiyoruz bu bitli parayı... Pardon bitli para mı dedim? Bitcoin diyecektim işte canım, siz anlayın. Lokantaya gittik de yemek yedik, hesap geldi, hesabı ödedik, bahşişe paramız kalmadı, bahşişi Bitcoin ile ödeyebilir miyiz? Ya da mahalle bakkalına çocuğumuzu gönderdik, iki yumurta, sigara, ekmek, kaşar peyniri aldırdık da ''Bakkal amca yaz bunu deftere ama Bitcoin olarak.'' diyebilecek miyiz? Bakkal da bize dönüp ''Yumurta, kaşar ile ekmeği yazarım da tekel maddelerinde Bitcoin geçmiyor.'' diyebilir... Bir düğüne gittik farz edin, ilerleyen saatlerde sahneye dansöz çıktı, dansözün sütyenlerinin arasına ya da alnına, Bitcoin yapıştırma imkanımız olur mu? Veya dansöz abla ''Hadi len oradan ben sanal manal bilmem, Türk Lirası ile gel karşıma.'' der mi der...

''Bitcoin'in değeri BTCTurk gibi bağımsız borsalar üzerinde tamamen arz talep ilişkisi ile belirlenir. Bitcoin bir şirket ya da kurum değildir. Bitcoin açık bir teknolojidir ve herkes herhangi bir engelleme olmadan katılabilir, kullanabilir ya da iştirak edebilir.'' Bu bilgiyi de yine sizin ile paylaşalım... Çok fazla da Bitcoin alırsanız insanı kaşındırıyormuş da söyleyeyim. ''Ne alaka yahu?'' diye hemen soru soracağınızı da bildiğim için, cevabı da ben de hemen hazır. ''İçinde bitler var ya arkadaşım onlar hatır hutur sizi kaşındırıyor.'' Alın bir bit, pire ilacı, sıkın vücudunuzun her tarafına... Şaka şaka yahu sakın yapmayın bana uyup da... 

( Bitkoyin De Beş Alamazsınız Diyeyim Size başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.