Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 7.03.2018
Okunma Sayısı : 1539
Yorum Sayısı : 2
Günün Yazısı

Bu Yazı 8.03.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Türkiye Sakatlar Derneği (TSD) Malatya Şubesi olarak faaliyette olduğumuz günlerde yönetim kurulunda birlikte omuz omuza vererek engelli sorunlarının çözümü için mücadele ettiğimiz Yücel Doğanşahin ve İbrahim Korkmaz ile birlikte Malatya Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Çakır’ı ziyaret ettik.

12 Şubat 2018 tarihinde gerçekleştirmiş olduğumuz ziyarette engellilerle ilgili yapmış oldukları ve yapımı devam eden çalışmalardan dolayı kendisine teşekkür ederek, “Biz derneğimizi kapatalı üç yıl kadar oldu. Bu süre içerisinde sizlere engellilerin yaşadığı sorunlarla ilgili herhangi bir dernek tarafından dosya sunulmadığını yakından biliyor ve takip ediyorum. Yine bu görev bize düştü. Aynı zamanda bu sorunları yaşayan insanlar olmamız ile yıllarca da örgütlü mücadele etmemiz nedeniyle tespit ettiğimiz bu sorunları sizlere bildirmeyi kendimize görev sayıyoruz.” dedim ve dosyayı teslim ettim.

Belediye Başkanımız Ahmet Çakır ile yapmış olduğumuz sohbet esnasında ilettiğimiz sorun ve sıkıntıları arasında Büyükşehir Belediyesi Ulaşım ve Toplu Taşıma Hizmetleri (MOTAŞ) Genel Müdürü Enver Sedat Tamgacı’ya iletmiş olduğumuz ulaşımla alakalı sorunlarla birlikte günlük yaşamda karşılaştığımız mimari ve fiziki sorunlar bulunuyordu.

Görüşmede ilettiğimiz ulaşımla ilgili sorunlar dışındaki konu başlıklarına gelince;

-Mevcut cadde ve sokaklardaki yaya kaldırımlarının ivedilikle elden geçirilerek; Rampa önlerinde bulunan tüm olukların kapatılması, Rampalarda bulunan çıkış ve inişlerdeki kot farklarının giderilmesi, Standart ölçülürde yapılmayan tüm rampaların yeniden düzenlenmesi, Rampaların önlerinde araçların park etmemesi amacıyla gerekli önleyici tedbirlerin alınması,

-Görme engelliler için yapılan hissedilebilir kılavuz yollarının ilimizin iklim yapısının göz önünde bulundurularak daha dayanıklı, sağlam ve kalitede yapılmasının sağlanması,

-Resmi ya da özel tüm bina ve benzeri yapılar ile iş yerlerinin Erişilebilirlik İzleme ve Denetleme Yönetmeliği’nde belirtilen standartlarda yapılmasının sağlanması ve oturum/kullanım ruhsatlarında gerekli incelemeler yapılarak uygun olmayanlara gerekli düzenlemeleri yapılana kadar ruhsat verilmemesinin sağlanması,

-Belediye tarafından yapılarak hizmete konulan aşağıda belirtilen/belirtilmeyen kapalı ve açık alanların ivedilikle elden geçirilerek, engellilerle ilgili erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik standartlarına kavuşturulmasının sağlanması,

-Çarmuzu-Kiltepe, Yeşiltepe, Melekbaba ve Salköprü Semt Konakları ile diğer Çok Amaçlı Sosyal Tesislerde giriş çıkışlarındaki rampaların, asansörlerinin, wc-lavabolarının yapılması,

-Şehit İbrahim Tanrıverdi Sanat Sokağı'nda bulunan Fotoğraf Makinesi Müzesi, Malatya Kültür Evi ile diğer binalarda asansör yapılması,

-Kernek Şelale Parkındaki rampaların düzenlenmesi ile restoranında asansör vb eksikliklerin düzenlenerek yapılması,

-Turgut Özal Tabiat Parkında bulunan piknik masalarının tekerlekli sandalyeli engellilerin kullanımı için uygun hale getirilmesi ile restoran ve kafelerin giriş çıkışlarının, wc-lavabosunun yapılması,

-Çevreyolu’nda bulunan tüm üst geçitlerde asansör yapılması, yapılı olanların çevresindeki rampaların düzeltilerek standart hale getirilmesi,

-Fahri Kayahan ile Kanalboyu’ndaki çevre düzenlemelerinde karşıdan karşıya geçmek amacıyla yapılan köprülerin düzeltilerek standart hale getirilmelidir.

Günlük yaşamda karşılaştığımız ve yaşamış olduğumuz sorunlarla ilgili üç sayfalık yazıyı alan Belediye Başkanımız Ahmet Çakır, notları dikkatle inceleyeceklerini ve istifade edeceklerini belirterek yapılması gerekenler içinde çaba göstereceklerini söyledi.

Sözün özü olarak, dostane bir ortamda gerçekleşen sohbet esnasında, yaptıkları ve yapmayı planladıkları projeler hakkında bilgiler veren Belediye Başkanımıza, “Başkanım, yapılan ve yapmayı planladığınız bu çalışmalar çok güzel, inkâr edemeyiz. Ancak unutmayın ki ne kadar güzel çalışmalar yaparsanız yapın günlük yaşamdaki erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik sorunlarına çözüm getirilmediği sürece bunlar hep gölgede kalacaktır. Düşünün ki her şeyiyle dört dörtlük yapılan bir binaya evimden çıktığım andan itibaren cadde ve sokaklardaki yollarımız, yaya kaldırımlarımız, otobüs duraklarımız gibi fiziki düzenlemeler erişilebilir standartlarda olmazsa yapılan o güzel binanın benim için hiçbir değeri olmayacaktır. Bu nedenle artık bu sorunları biran evvel çözüme kavuşturun ki ben de yazıp dile getirmekten ve size iletmekten kurtulayım sizlerde kurtulasınız. Bunların yapılması ve çözüme kavuşturulması halinde yapılan ve hayata geçirilen bu güzel projeler gerçek anlamına ve değerine kavuşacaktır.” dedim. Sizce bu söylediklerimde haksız mıyım?

( Güzel Binalara Ulaşılamıyorsa Engelliler İçin Değeri Olmayacaktır başlıklı yazı AliHaydar tarafından 7.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.