Bir sabah ufukta belirmeden güneş,kısa bir vedalaşmadan sonra yollara düştü genç adam.Elinde kara bir bavul anacığının koyduğu üç kat çamaşır; sımsıkı tuttuğu bir dosya ile.O dosyada neden bavula girmiyordu ya da girmemişti sanırım ilerde anlatacak bize.Bu kare hiç yabancı değildi.Sanki bu genç adam defalarca gösterime girecek bir filmin başrol oyuncusu gibi davranıyordu.
İşte geldi onu götürecek otobüs.Artık demir almak zamanı gelmişti bu A… ilçesinden.Bir kısmını bildiği bu uzun,kıvrımlı,bir yanı dağlara dayanan bir yanı ucu bucağı ufukta kaybolan denize eşlik eden yolda,ağır aksak ilerlemeye başlamıştı otobüs. Genç adam elinde sımsıkı tuttuğu o dosyaya birkaç defa daha baktı.Sonra alnını otobüsün camına dayadı ve denizi seyre daldı.Otobüs virajın birini bitirirken diğerine merhaba diyordu.
‘’Bir şey içer misiniz?’’ sorusuyla irkildi birden.’’Yok teşekkür ederim.’’ Diyebildi usulca.Sonra yine daldı daha sinesine meltem değmemiş o A…denizine.Gerçekten dalmış hatta uyumuştu bile beş saat sürecek bu yol beş dakika gibi geçmişti uykuda.Uyandığında M… şehrinin göğe ulaşmak için birbiriyle yarışan binaları görünmeye başlamıştı.
Kısa bir şehir içi geçişinden sonra M… otogarına giriş yaptı otobüs.Otobüsten inen genç adam kara bavulunu muavinin elinden aldı,sağına soluna manasız bir bakış attıktan sonra birkaç adım attı.Karnından garip sesler gelmeye başlamıştı.Anladı ki acıkmıştı.Elini cebine götürdü.Birkaç lira bozuk para çıkardı.Hemen arkasında duran simitçiden iki simit aldı.Küçük ısırıklarla çiğnemeye başladı simidi.Birinci simidin son lokmasını ağzına götürmüştü ki.Beyninde yıldırımlar ardı ardına çakmaya gözleri kararmaya başladı.Önce sağ eline sonra sol eline baktı bir boşluk hissetti.Elinde bir şey olmalıydı.
O dosya yoktu işte...

Not:Bu hikaye üç bölüm sürecektir...
( Geleceğe Atılan İmza 1 başlıklı yazı Mehmet Ali tarafından 23.01.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.